meneekö se näin? (Tukijuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martsuli

Vieras
Elikkä Kotihoidontuki ja Vanhempainpäivä raha.

Molempia maksetaan samaan aikaa ja jos vanhempainpäiväraha on suurempi kuin kotihoidontuki, kotihoidontukea ei makseta ollenkaan?

yksinkertanen kysymys vaatii yksinkertasen vastauksen vaikka oliki omituisesti selitetty :D

Mulla on toinen alle 3-vuotias lapsi kotona mutta kelasta sanoivat että ei tipu kotihoidotukea koska vanhempainpäivä raha tästä uudesta lapsesta on suurempi kun tuo kht.

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Mulla on toinen alle 3-vuotias lapsi kotona mutta kelasta sanoivat että ei tipu kotihoidotukea koska vanhempainpäivä raha tästä uudesta lapsesta on suurempi kun tuo kht.

Kirjoitin jo ylemmäs, mutta toistan itseäni;

Kotihoidon tukena maksetaan vanhempainpäivärahan ja kotihoidontuen erotus. Eli kotihoidontukea ei saa luonnollisestikaan, jos vanhempainpväraha on kotihoidontukea suurempi! Hoitolisään olet oikeutettu, jos perheenne tulot sen sallivat.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:

Kirjoitin jo ylemmäs, mutta toistan itseäni;

Kotihoidon tukena maksetaan vanhempainpäivärahan ja kotihoidontuen erotus. Eli kotihoidontukea ei saa luonnollisestikaan, jos vanhempainpväraha on kotihoidontukea suurempi! Hoitolisään olet oikeutettu, jos perheenne tulot sen sallivat.

Joo kiitos huomasin kyllä, mutta miehen kanssa kinataa että voiko se mennä noin päin mäntyä. Mies meinaa että ei todellakaan ja mä puhuin sen kelan muijan kanssa ja näin se mulle sanokin että ei saa... Jossain kohtaa menee nyt linjat erisuuntaan ton miekkosen kanssa :D

Yhteistyössä