MEnee järki tähän saakelin lääkärin saantiin!

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
1,5v itkee, makaa vain kyljellään, veltto, ei syö ei juo, haluton, ilmeetön, katselee vain...ja vittu msitään ei kukaan vastaa kun koittas saada lääkäriä tai sairaanhoitajaa jolta kysyä apua! Ei yksityiseltä, ei tksta, ei päivystyksestä...olipa saatana väärä aika sairastua koko likan :( Oota tässä nyt vielä tunti jotta päästään päivystykseen istumaan ja odottamaan ties kuin kauna kunnes joku ottas kantaa et mikä tota vaivaa!

Nää on näitä inhottavan tuskasia asioita mitä äiti joutuu kestämään...kun ei osaa mitenkään toista auttaa :(
 
nikitön
minä menisin suoraan päivystykseen jonotuksekin uhalla, siellä on ainakin hoitajia jotka voivat arvioida tilanteen ja ottaa välittömästi sisälle jos sitä vaaditaan...

Näin tein kun meidän lapsi oli todella kipeä niin ei siinä jäänyt hoitajatkaan katselemaan välittömästi ottivat sisälle....
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
:hug: Lähde suoraan sairaalaan, en usko et sinua käsketään pois jos lapsi noin kipeä. Miten lapsi nyt voi?
Tällä hetkellä on mummolassa. 12 jälkeen vietiin se sinne, koska oli sovittu et mennää ukon kaa hoitaa asioita sil aikaa ku esikoinen kerhossa ja tää pikkunen saa vetästä mummolla päikyt. Long strory...kuitenki ku vietiin se sinne ni sanottiin mummolle et joko nti on vaan väsy tai se on tulossa kipeeks, ei ollu suostunu syömään ennen sinne menoa. Mummon luona oli sit nukahtanu, heränny itkeen ja ollu tämmöi, soitin 14.30 jälkee ku olin koittanu saada jotaki lekuria kii, ni mummo sanoi likan nukkuvan. En tiedä onko jo heränny, ukko hakee sen sieltä kun hakee esikoisen kerhosta ja sit lähetään heti menee päivystykseen päin!

Pissa on ihan ku haissu, mut mistä sitäkä nyt varmasti tietäs, siis en minä jotenki osaa et onko se nyt pahan hajusta vai ei...jotenki aamusin aatellu et se on ollu se vaippa koko yön jalassa ni ihmekkö jos haisee. Mummokin epäili pissatulehusta kyllä, kun sanoi et ihan ku koittas pinnistää ja sit itkee...pissaa tullu tosi vähän vaippaan ja se vaippa oli ollu aaamusta asti. Saas nähä meinaako ne vaan et pitää pissakoe metästää ekana ennenkö tekevät mitään, et odotellaan tollasen lapsen kansa sit huomiseen...Tosin siinä vaiheessa tää leijonaäiti kyllä karjasee...ja niin sanoi iskäkin et meinaa tehä.

Takana tässä epäselvyinen parvorokko, jonka jälkeen likalta kuoriutunu ihoa varpaista ja sormista ja varpaihin tullu ihme viillot, jotka ollu jo neljä viikkoa ja neuvolasta sanottu vaan et ei oo mitää ku normaaalia. Ja mitäs jos tää nyt jotenki liittyy vaikka tohon...sitäkään kun ei voi varmaksi sanoa..argh...olipahan purkautumista...mutta juu, kohta lähdetään...jospa ne asiat siitä selviäis...
 
äiti
niin siis soitin tk:hon, sairaanhoitajalle ei vastausta, soitin päivystykseen ei vastausta, soitin yksityiselle, ei sieltäkään kukaan vastannu. Nyt siis lähdemme päivystykseen ilman soittamisia.
 
äiti
Meillä on kyllä vakuutukset sun muut ja rahasta ei todellakaan ole kiinni jos lapsesta on kyse. Että kyllä oltas yksityiselle menty kun olisin saanu jonku sieltä kiinni, tosin siinä vaiheessa kun olin aikaa soittamassa, ei ollu enää kauaa aikaa et päivystys ois auennu. Ja mies oli edelleen työasioilla, eikä mulla ollu autoa/mitään mahiksia lähteä hakemaan lasta mummolasta, se oli nukkunu siellä nyt viimesen tunnin, siis nukkui vielä kun haimme häntä. Kyllä riittää porukkaa juu olemassa arvostelemassa täälä porukkaa, ette todellakaan ollu täälä kattomassa tätä tilannetta, että ihan kaikkemme kyllä lapsen eteen tehtiin!

JOka tapauksessa mentiin heti tästä likan hakemisen jälkeen päivystykseen, minuutin yli 4! Sielä odoteltiin ja ottivat likasta tulehusarvot ja lekuri otti vastaan. Tulehusarvot normaalit, likka aristi alavatsaa/alapäätään, muissa tutukimuksissa kaikki oli ok (nielu, korvat jne. mitä ne nyt tekee) Lähetti sitte meijän suoraan keskussairaalaan jatkotutkimuksiin. Siellä ooteltiinkin taas puolitoista tuntia kunnes päästiin lääkärille, joka määräs verikokeet. Siitä taas puolitoista tuntia ja sitte saatiin tulokset. Käytiin siinä välissä kotona ja koitettiin juottaa ja syöttää likkaa jos saatas pissanäyte, mut toisin kävikin kun likka oksenti. Mentiin lekurille kuuleen tulokset ja kerrottiin et tyttö oli oksentanu. Lääkäri sanoi verikokeiden tuloksien olleen normaalit, ei mitään poikkeavaa ja totesi likalla olevan alkavaa vatsatautia. Päivän toinen pissa oli lääkärin luona tullu ja ohi pussin minkä haaroihin laittoivat joten pissanäytettä eivät saaneet.(klo siinä vaiheessa jotaki 20.30pintaan). Sitä kuulema liikkeellä täälä päin. Ja neiti oksenti toisen kerran lääkärin lattialle. Ja passitettiin kotiin nukkumaan.

Yön likka nukkui 4 asti ku tukki ja sitte hoki mun vieressä vaan äitiä ja alkoi suukottelee ja pomppii mun päällä. Nukahti vielä uudelleen ja heräs 8. Tuossa tuo nyt pyörii, normaalisti ympäri kämppää siskon kanssa. Ei oo oksentanu, tosin ei oo syönykkään mut ihan oma ittensä on. Että jaaha, mikäköhän kumma juttu tuo eilinen sitten oli! Saas nähä miten päivä tästä jatkuu...
 
äiti
no onneksi, mutta kyllä siinä pelästyttiin molemmat iskän kanssa! Mut eipä tuo oo ripuloinu tai oksennellu lain, vaik on syöny ja juonu. Mut pääasia et terveen olonen on...liikaa energiaa tosin, vissiin riehuu nyt eilisenkin edestä! :D
 

Yhteistyössä