Menee hermot ton 1,5v kanssa...

Meillä asuu täystuho! Eka lapsi ei koskaan aiheuttanut näin paljoa tuhoa, mutta tämä seuraava, huh huh! Kiipeää ihan joka paikkaan, koskee ihan joka paikkaan, siirtää tavaraa, levittää tavaraa, heittelee vessanpönttöön tavaroita monta kertaa päivässä, levittää roskiksen sisällöt lattialle... :headwall: :kieh: :kieh:

Oisko mitään vinkkejä, mitä en vielä olis testannut...? Tiedän, että murheeni on vähäpätöinen moniin muihin huoliin verrattuna... :ashamed:

Jo nyt kaikki mahdolliset kaapit ym. on naruilla ja muilla virityksillä lukossa, mutta ovet pääsee avaamaan jakkaran avulla, vaikka aina niitä jakkaroita piilottelen... Pirttipöydän tuolit on ollu kaadettuna jo pitkään... Silti aina jostain löytää jotain, minkä saa työnnettyä ovelle ja kas vain, taas löytyy uusi tutkittava huone... Kun kiellän, kattoo vaan silmiin ja jatkaa tuhojaan :kieh:

Meneeköhän ohi tää vaihe vai onkohan tää kuinka jatkuvaa...? Milloin muilla on loppunu tuo tolkuton asioiden tutkiminen?
 
mää vaan
meillä käännettiin ovien kahvat pystysuoraan joten ei lapsoset osanneetkaan kääntää kahvaa ja eivät päässeet ominluvin esim. vessaan. laatikoihin laitettiin laatikkolukot ja keittiön kaapeista poistettiin vetimet.
 
4 äiti
meillä myös ihan samanlainen tapaus,nuorin on siis ihan täystuho ja itekki täällä oottelen että millonhan tämä vaihe loppuu.nykyään ollaanki oikeestaan kokoajan ulkona jos vaan ilmat sallii ku siellä paljon helpompi olla,saa juosta vapaasti ja temmeltää.
 
Ovenkahvat on jo käännetty ja on jo hoksannut, miten ne avataan... :headwall: Mutta noi hakaset kuulostaa hyvältä... Mietin vaan, että sitten toi 4v ei myöskään pääse niistä ovista, jos ne hakaset laitetaan, pitäis kuitenkin laittaa niin ylös, ettei jakkaran avullakaan yllä niihin. Hohhoijaa... :snotty:
 
arkangeli
kyllä joo hakasia suosittelen. Meillä piti olla jo ekalla vessan ovessa ja tuuletusikkunoissa, ettei päässyt putoamaan ulos kun kiipeili ikkunalaudalla(!!!). Hellasta piti myös vetää ne nupit kokonaan pois. Muuten pöhisi levyt täysillä välittömästi.
 
yks
Ymmärrän että on hankalaa, tuo ikäkausi vaikuttaa. Lapsi on pieni eikä käsitä
samalla lailla kuin isompi.
Suosittelisin että menette retkelle esim. metsään, niin laps saa siellä tutkia
luontoa rauhassa ja mielenkiinto suuntautuu metsäluontoon.
Ehkä sitten on rauhoittunut eikä sitten hälise sisällä kaikkia paikkoja tutkimassa!
Mun lapsuudessa me lapset oltiin päivät pihalla!!
 
yks
Onko lapsella muuta tekemistä sisällä? Jokin kiinnostava askare/ jonkin lelun parissa?
Energiaa on, edelleen suosittelen sitä metsäluontoa. Mun lapsi, joka on isompi,
oli viime vuonna innoissaan kun löysi metsästä sopivan kepin. Sitä sitten heiteltiin
sammaleille niin että raikuna kävi. Ja mä sain poimia mustikoita, itse asiassa meillä oli
kiva leikki: poika heitti keppiä kohti mustikkapaikkoja...
 

Yhteistyössä