Mellunmäen koulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahahaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahahaava

Vieras
Ollaan muuttamassa Mellun rajalla olevaan 2010 vuoden lähiöön. Alue rauhallinen (melkein liian rauhallinen, ihan ku maalla) ja tuleva kämppä iso ja edullinen. Epäilyttää vaan laittaa lapsia tonne kouluun, siitähän liikkuu paljon juttuja ja muutama tuttu opettajakin pitää huonona. Onko jollain kokemuksia?

Tässä ollaan nyt itä kysymyksen ytimessä. Laadukas kämppä puoleen hintaan nykyiseen nähden, piha-alue rauhallinen, mutta ympärillä levotonta seutua.

Edelliset kirjoittajat eivät selkeästi ole alueella asuneet tai sitten on ollut tosi huonoa tuuria! Mutta ainakin minun kokemukseni mukaan alueella on hyviäkin päiväkoteja joissa tiukat säännöt ja rajat ja eiköhän se kotikasvatuksesta riipu missä lapsi illat luuhaa ja kenen kanssa pyörii. Itse en olisi ollenkaan huolissaan :)

Asutaan fallpakassa. Lasta en uskaltanut laittaa Mellunmäen alakouluun omien kokemusten vuoksi. Olen siis tehnyt sijaisuuksia siellä.

Siellä on yksinkertaisesti liian vähän resursseja suureen erikoistarpeisten lasten määrään nähden, vaikka kaupunki onkin suunnannut erikoistukea sinne.

Lähellä on kuitenkin esimerkiksi vartioharjun koulu ja muitakin parempia koulua. Helsingissähän saa itse päättää missä koulussa lapsi on.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä huoli;29459903:
Edelliset kirjoittajat eivät selkeästi ole alueella asuneet tai sitten on ollut tosi huonoa tuuria! Mutta ainakin minun kokemukseni mukaan alueella on hyviäkin päiväkoteja joissa tiukat säännöt ja rajat ja eiköhän se kotikasvatuksesta riipu missä lapsi illat luuhaa ja kenen kanssa pyörii. Itse en olisi ollenkaan huolissaan :)

Illat ja vapaa-ajan riekkumiset toki riippuvat kotikasvatuksesta, mutta koulussa/tarhassa seuraa ei voi valita. Ja mellunmäen kouluissa ja päiväkodeissa maahanmuuttajien ja ongelmatapausten määrä on todella suuri, joten ei sinne lasta kovin hyvillä mielin voisi laittaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä