Melkonen päivä perhepäivähoidossa..olen shokissa.

  • Viestiketjun aloittaja varoituksena kaikille
  • Ensimmäinen viesti
varoituksena kaikille
Ryhmäpph tarkemmin sanottuna..
Poikien oli määrä alottaa hoidossa 3 pv vko.Torstaina mentiin tutustumaan ja saatiin todella paska vastaanotto. koko ajan hoitajat valitti että tääl on jo liikaa lapsia ei teiän lapset mahu yms yms,kunnasta sanottiin että tilaa on ja niin oli minunkin mielestä,3 hoitajaaja 12 lasta,joista ei edes kaikki kokopäiväsiä.

Esim tuli puhetta päikkäreistä,sanoin et nuorempi nukkuu viel ni kauhee haloo että ei tääl mahu nukkuun enää ja sanoin sit että no jos se nukkus vaunuissa,no sain vastaukseksi pitkän huokauksen..
nuorin kiipes syöttötuoliin,yksi hoitajista saa kohtauksen ja kiljuu että se on "mikon" syöttötuoli...se ois pitänyt ilm tietää..ei ollut nimee siinä.

koko ajan todella tylyä kommenttia sain ja eräs hoitaja valitti lasten kuullen koko ajan että onneksi ei tarvi huomenna olla ku 3h täällä,jes jes..
olin todella järkyttynyt ja valituksen tein.
pojat ei sinne enää mene..
pääsevät toiseen paikkaan.
 
minävain
joo hyvä että valitit! Eihän sitä kukaa muukaan ihminen saa töissä käyttäytyä ihan miten vaan..! vaihtakoon hommia sitten. Empä ole päiväkodeissa tuollaiseen palveluun törmännyt..
 
vieras
Oho,aika älytöntä,kumpa ne muutkin vanhemmat huomaisivat tai että meno muuttuis kun teit valituksen.Meilläkin päiväkodissa hyvä ilmapiiri,joskus olen huomannut iltapäivällä lasta hakiessa että hoitja/hoitajat voivat olla hiukan väsyneitä ja siitä syystä ehkä vähäsanaisia tms.
 
ypph
Alle 6 vuotias puolipäivähoidossa vie kokopäiväpaikan. Melkoista menoa kuitenkin. Eivät tädit taida siellä olla oikealla allalla. Hyvä että teit valituksen.

Yhtä hoitajaa varten saa olla maksimissaan 4 kokopäivä lasta ja 1 yli 6 vuotias puolipäiväläinen. Näin sanoo laki. Miksi siis kunta tarjoaa tätä paikkaa teille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Yhtä hoitajaa varten saa olla maksimissaan 4 kokopäivä lasta ja 1 yli 6 vuotias puolipäiväläinen. Näin sanoo laki. Miksi siis kunta tarjoaa tätä paikkaa teille?
Ryhmiksessä on eri kuin pph:lla. Ryhmiksessä saa olla 5 lasta / aikuinen ja taas päivähoidossa se on eri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Yhtä hoitajaa varten saa olla maksimissaan 4 kokopäivä lasta ja 1 yli 6 vuotias puolipäiväläinen. Näin sanoo laki. Miksi siis kunta tarjoaa tätä paikkaa teille?
Ryhmiksessä on eri kuin pph:lla. Ryhmiksessä saa olla 5 lasta / aikuinen ja taas päivähoidossa se on eri.
mäkään en ois tienny et ryhmiksessä näin.. oon luullu et samoin ku pph:lla... no, aina oppii jotain uutta! :)
 
ypph
Empä ole ryhmiksen juttuihin tutustunutkaan. Aattelin et näin on kaikissa päivähoito muodoissa, sillä tuo kuullostaisi järkevältä.

Varmistin asian netistä stakesin sivuilta.

Tässä muuten linkki:
http://varttua.stakes.fi/FI/Varhaiskasvatuspalvelut/paivahoito/perhepaivahoito/ryhmaperhepaivahoito.htm

pakko sen on näin olla kuten sanoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Empä ole ryhmiksen juttuihin tutustunutkaan. Aattelin et näin on kaikissa päivähoito muodoissa, sillä tuo kuullostaisi järkevältä.

Varmistin asian netistä stakesin sivuilta.

Tässä muuten linkki:
http://varttua.stakes.fi/FI/Varhaiskasvatuspalvelut/paivahoito/perhepaivahoito/ryhmaperhepaivahoito.htm

pakko sen on näin olla kuten sanoin.
mutta eikös tuon mukaan siis ole 4/hoitaja ja yks eskari/eppu.. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja varoituksena kaikille:
Ryhmäpph tarkemmin sanottuna..
Poikien oli määrä alottaa hoidossa 3 pv vko.Torstaina mentiin tutustumaan ja saatiin todella paska vastaanotto. koko ajan hoitajat valitti että tääl on jo liikaa lapsia ei teiän lapset mahu yms yms,kunnasta sanottiin että tilaa on ja niin oli minunkin mielestä,3 hoitajaaja 12 lasta,joista ei edes kaikki kokopäiväsiä.

Esim tuli puhetta päikkäreistä,sanoin et nuorempi nukkuu viel ni kauhee haloo että ei tääl mahu nukkuun enää ja sanoin sit että no jos se nukkus vaunuissa,no sain vastaukseksi pitkän huokauksen..
nuorin kiipes syöttötuoliin,yksi hoitajista saa kohtauksen ja kiljuu että se on "mikon" syöttötuoli...se ois pitänyt ilm tietää..ei ollut nimee siinä.

koko ajan todella tylyä kommenttia sain ja eräs hoitaja valitti lasten kuullen koko ajan että onneksi ei tarvi huomenna olla ku 3h täällä,jes jes..
olin todella järkyttynyt ja valituksen tein.
pojat ei sinne enää mene..
pääsevät toiseen paikkaan.
Mistä päin? Suuri vai pieni kunta? Harkitsen viemistä ryhmikseen, näköjään kannattaa harkita.
 
ap
Kerroin jo parille vanhemmalle,jotka aikoivat tehä yllätyskäynnin sinne keskellä päivää..
pieni alle 2000 asukkaan kunta on tämä.
osa lapsista on 2pv vko hoidossa,2 on vaan koulun jälkeen iltapäivät. ei siellä liikaa lapsia mielestäni ole,hoitajien motivaatio vaa jossai muualla.
niiin ja hoidossa on 2 lasta joitten mummu-puoli on yksi hoitajista,tämä mummu hoiti vain näitä kahta ja tiuski muille lapsille...koko ajan et en mä jouda nyt ku "pekka" haluu et mä seison tässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerroin jo parille vanhemmalle,jotka aikoivat tehä yllätyskäynnin sinne keskellä päivää..
pieni alle 2000 asukkaan kunta on tämä.
osa lapsista on 2pv vko hoidossa,2 on vaan koulun jälkeen iltapäivät. ei siellä liikaa lapsia mielestäni ole,hoitajien motivaatio vaa jossai muualla.
niiin ja hoidossa on 2 lasta joitten mummu-puoli on yksi hoitajista,tämä mummu hoiti vain näitä kahta ja tiuski muille lapsille...koko ajan et en mä jouda nyt ku "pekka" haluu et mä seison tässä.
Ei apua, mistä päin?

 

Yhteistyössä