melkein 3kk vauva (rintaraivarit) imetys ja 2v8kk (uhmis)taapero ja perhe elämä

Voi että syö ihmistä, esikoinen ei aikoinaan rinnalla viihtynyt kuukautta pidempään, nyt tämä neiti on ruvennut huutamaan rinnalla, ja sitten vihdoin kun suostuu syömään saattaa syödä tunnin ja nukkua 30min ja taas nälkä. Mielenkiintoiseksi homman tekee taapero, joka tahallaan tulee huutamaan viereen ja säikyttämään vauvan ja jos ei huuto riitä tullaan läpsimään tms :mad:

Mietinkin kuinka usein ja pitkään muiden vauvat syö rinnalla? Olisi maitoa liian vähän? En jaksas imetyksen takia enempää ressiä repiä..

Alkaa väsyttämään tämä homma "mitään saa tehtyä", kun vauva roikkuu rinnassa ja kävelet ympyrää ja samalla kiikutat esikoista jäähylle. Sitten minä kiukkuan miehelle pikku asioista, tiuskin ja ärisin vaikkei ole syytä ja se rupeaa ihteenikin ärsyttämään. Toisaalta taas välillä mieskin ärsyttää "tahallaan" pyydän jotain tekemään: "haetko sen ja sen kun tartteisin sitä" "joo joo kohta" (miehen kohta on laaja käsite yleensä kysyn uudestaan niit tuotko sen ja sitten lopulta menee hermo oottaessa ja haen ite). Sama homma ruuan kanssa ei voida ikinä ajallaan tulla pöytään, vaikka ilmottaisin ruuan olevan valmis vartin päästä. Katan pöydän ja pyydän syömään "joo joo kohta" aaargh. Parasta tässä on että esikoinen omaksunut saman tavan ja huutaa myöskin "joo joo kohta":headwall:

"jees"
Siihen varsinaiseen kysymykseen eli imetykseen ja rintaraivareihin: meidän poika oli juurikin tuolloin 3kk molemmin puolin varsinainen raivoaja rinnalla, enkä koskaan oikein tajunnut mikä mätti. Lopulta tepsi se, että kun alkoi raivoamaan niin työnsin tutin suuhun (muuten ei juuri tuttia syönyt), ja kun alkoi sitä imemään (nälkä kun oli) niin tempaisin tutin suusta ja työnsin tissin tilalle. Tätä peliä kesti jonkun aikaa, mutta normalisoitui sitten.

Lapsella voi olla myös tiheän imun kausin, jolloin tankkaa enemmän ja "tilaa" sulta jatkoon tarvittvan määrän maitoa. Mutta oli mikä oli, niin ei mun mielestä kannata liika ressiä repiä vaan ottaa välillä pullo (ja pumpattu maito tai korvike) kaveriksi ja laittaa vaikka mies hoitamaan syötöt silloin tällöin.

"Vieras"
Auttaisko sitä imetystä jos tekisit samalla jotain esikoisen kanssa, imettäisit lattialla ja tekisit junarataa? Tai esikoinen sohvalla vieressä ja luet sille kirjaa. vai jaksaisko se keskittyä vaikka muumien katseluun?

Meillä tosin rintaraivoajat on suostuneet syömään lähinnä silloin kun itse liikun, kävelen siis lapsi rinnalla ympäri kämppää, jos vauhti pysähtyy niin alkaa huuto.. Ei sitä raivoamista silti loputtomiin kestänyt, muutaman viikon vain.

"pikku mamma"
Eipä tämä nuorimmainen ole suostunut tuttiakaan syömään, oon erillaisia kokeillu, mutta ei sylkee pois.

Aiemmin söi hyvin max 20min ja rauhassa. Mutta sit esikoinen rupes isän lähdettyä takas töihin terrorisoimaan imetys hetkiä. Tulee läpsimään ja huutamaan sekä paiskoo tavaroilla ( silmämustana kun heitti lelulla).

Kyllä vähemmästäkin varmasti ihmistä alkas ressaa..

"Nekku"
[QUOTE="pikku mamma";26893058]Eipä tämä nuorimmainen ole suostunut tuttiakaan syömään, oon erillaisia kokeillu, mutta ei sylkee pois.

Aiemmin söi hyvin max 20min ja rauhassa. Mutta sit esikoinen rupes isän lähdettyä takas töihin terrorisoimaan imetys hetkiä. Tulee läpsimään ja huutamaan sekä paiskoo tavaroilla ( silmämustana kun heitti lelulla).

Kyllä vähemmästäkin varmasti ihmistä alkas ressaa..[/QUOTE]

Kai teilläkin tökätään sormella silmään? Tämä taaperoni bravuri syömässä olevan vauvan häirinnässä...

Nellien
tuota kun vauva on tissillä ootteko koettaneet isommalle lukea? leikkiä sen kanssa? onnistuu hyvin yhdellä kädellä. Meillä oli oikeastaan imetyshetket aina isomman kanssa yhteisiä leikki/lukuhetkiä ja hän ei ikinä kiusannut vauvaa.

"vieras"
[QUOTE="pikku mamma";26893058]Eipä tämä nuorimmainen ole suostunut tuttiakaan syömään, oon erillaisia kokeillu, mutta ei sylkee pois.

Kyllä vähemmästäkin varmasti ihmistä alkas ressaa..[/QUOTE]

No pistä ruotuun se esikoinen! Helketti jos mun lapsi tulis läpsimään pikkusisarusta kesken ruokailun tai heittelis lelulla silmän mustaksi niin voin kertoa, että olis ensimmäinen ja viimeinen kerta!

"pikku mamma"
On komennettu, laitettu jäähylle, josta päässyt pois vasta anteeksi pyynnön jälkeen sekä lelut viety. Leikitty, ohjattu muuhun puuhaan eli aiko paljon koitettu, silti useasti päivään tekee tätä.. Olen antanut esikoiselle kahden keskisiä hetkiä ja ottanut lapsenhoitoon mukaan. Sanoo tykkäävänsä vauvasta ja ymmärtää että on ollut tuhma ja ettei niin saa tehdä.. huoh.. prkl kovapäinen ainakin osaa olla.

"vieras"
[QUOTE="pikku mamma";26893336]On komennettu, laitettu jäähylle, josta päässyt pois vasta anteeksi pyynnön jälkeen sekä lelut viety. Leikitty, ohjattu muuhun puuhaan eli aiko paljon koitettu, silti useasti päivään tekee tätä.. Olen antanut esikoiselle kahden keskisiä hetkiä ja ottanut lapsenhoitoon mukaan. Sanoo tykkäävänsä vauvasta ja ymmärtää että on ollut tuhma ja ettei niin saa tehdä.. huoh.. prkl kovapäinen ainakin osaa olla.[/QUOTE]

No, ens kerralla kun tulee lyömään vauvaa niin nappase pienesti tukasta. Jos siis todellakin olet IHAN KAIKKI muut keinot käyttänyt etkä muita keinoja enää löydä ja lapsi ei edelleenkään tottele sua yhtään ja yrittää vahingoittaa.

Yhteistyössä