MEISTÄ TEHTIIN ls-ILMOITUS KUN KÄYDÄÄN SAUNASSA

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
.................
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sille epäiliälle joka luuli että lähettiin sossutädin kanssa katsomaan saunatiloja niin että lapset jäy iksinään kotiin niin lasten ISÄ oli kyllä kotona!! vai onko ISÄ kelpaamaton hoitamaan vauvaa ja taaperoa, jos vaikka vauvalle tulee nälkä ja haluaa tissiä niinko?
Miksi isä ei vahdi saunan ajan? Miksi sinä et vahdi kun isä saunoo? Nyt me ollaan asian ytimessä.
KOSKA MEIDÄN SAUNAVUORO ON VAIN PUOLITUNTIA JA HALUAN SAUNOA MIEHINI KANSSA PISTE
Silti sä olet ihan tuohtunut, kun joku epäilee että jätitte sossutädin kanssa lapset asuntoon yksin? Joku ei nyt täsmää.
 
Sv
Ei, kun ihan oikeasti: Olen lukenut koko ketjun, ja kahden leirin kielenkäytön välillä on todellakin eroja. Koskee sekä oikeakielisyyttä että ilmaisuja. Minusta tämä on kiinnostavaa (kuten ketjun varsinainen aihekin).

Ehkä kahta mielipideleiriä erottavat muutkin tekijät kuin saunomistavat? Olisipa kiinnostavaa nähdä ahkerimmat keskustelijat oikeassa elämässä.
 
apina
Alkuperäinen kirjoittaja SivustaSeuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja apina:
Alkuperäinen kirjoittaja SivustaSeuraaja:
Ei se pubivertaus ole vertailukelpoinen, koska se ei ole realistinen vaihtoehto. Ei missään ole pubia 5 askeleen päässä asunnosta. Jos vaihdat sanan 'pubi' tilalle oman terassin, niin aivan takuulla voin myöntää sen olevan yhtä oikeutettu kuin saunakin.
Ei ole muuten taloyhtiön saunaakaan. Tai jos on, niin linkittäkää kuva. Ite asuin joskus Turun Yo-kylässä asunnossa josta oli muutama askel pubiin, ehkä seittemän.
Tässä on kyse lapsiperheestä, joka tuskin asuisi seitsemän askeleen päässä pubista. Eikö riitä, että pubin sijaan keskustellaan omasta terassista (tai vaikka naapurin), jossa se yksi olut ja limsa nautitaan?
Riittää, ei sinnekään mennä istuksimaan, jos lapset jää yksin kotiin. Ps. Yo-kylässä asuu paljon lapsia, siellä on kaks päiväkotiakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ugh:
NIMENOMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kukaan ei kiellä ap:ta saunomasta tai edes saunomasta miehensä kanssa, mutta saunan ajaksi pitäisi järjestää kunnollinen/luotettava valvonta lapsille. Ja itkuhälytin ei ole sitä!
Missäs tilanteissa siihen itkuhälyttimeen on sitten sallittua tukeutua jos se ei ole kunnollinen ja luotettava valvontaväline? Tilanteessa jossa lapset nukkuvat rauhallisesti turvallisissa sängyissään, turvallisessa kodissa? Kuinka kaukana saa käydä ja kuinka kauan olla pois itkuhälyttimen kanssa vai saako ollenkaan? En ymmärrä, että itkuhälytin on nyt niin turvaton vehje ettei siihen voikaan luottaa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugh:
NIMENOMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kukaan ei kiellä ap:ta saunomasta tai edes saunomasta miehensä kanssa, mutta saunan ajaksi pitäisi järjestää kunnollinen/luotettava valvonta lapsille. Ja itkuhälytin ei ole sitä!
Missäs tilanteissa siihen itkuhälyttimeen on sitten sallittua tukeutua jos se ei ole kunnollinen ja luotettava valvontaväline? Tilanteessa jossa lapset nukkuvat rauhallisesti turvallisissa sängyissään, turvallisessa kodissa? Kuinka kaukana saa käydä ja kuinka kauan olla pois itkuhälyttimen kanssa vai saako ollenkaan? En ymmärrä, että itkuhälytin on nyt niin turvaton vehje ettei siihen voikaan luottaa.
Silloin kun parempaa ei ole tarjolla. Silloin kun kukaan elävä ihminen ei voi valvoa lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sv:
Ei, kun ihan oikeasti: Olen lukenut koko ketjun, ja kahden leirin kielenkäytön välillä on todellakin eroja. Koskee sekä oikeakielisyyttä että ilmaisuja. Minusta tämä on kiinnostavaa (kuten ketjun varsinainen aihekin).

Ehkä kahta mielipideleiriä erottavat muutkin tekijät kuin saunomistavat? Olisipa kiinnostavaa nähdä ahkerimmat keskustelijat oikeassa elämässä.
Ei muuten pidä paikkaansa tai sitten näet mitä haluat. Ja sitäpaitsi, kirjoitustyylillä on hyvä hämätä jos haluaa. Kuka tahansa voi esittää esim. korkeastikoulutettua kun osaa ja viitsii kirjoittaa täydellisesti. Toiset tykkää kirjoittaa enemmän puhekielellä. Tässä asiassa sillä taas ei ole mitään merkitystä.

Pääasia oli lasten hyvinvointi. Sen todettiin olevan kunnossa, kuten arvata saattoikin. Väärän ilmoituksen tekijä pääsi pälkähästä, sossu hukkasi aikaansa ja joku avuntarvitsija kärsi. Oletteko nyt tyytyväisiä, ette vieläkään. Olisitte halunneet lisää kiusaa ap:lle kun hänen tapansa toimia ei teitä miellytä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Silloin kun parempaa ei ole tarjolla. Silloin kun kukaan elävä ihminen ei voi valvoa lapsia.
Tuolla perusteella kauppojen hyllyt olisivat täynnä itkuhälyttimiä, kuka niitä tarvitsisi juuri koskaan, kun löytyy jokaiselta vähintään se yksi kaappeja penkova anoppi lapsenvahdiksi tai maksullinen MLL.
 
voi pyhä jysäys
Alkuperäinen kirjoittaja .................:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sille epäiliälle joka luuli että lähettiin sossutädin kanssa katsomaan saunatiloja niin että lapset jäy iksinään kotiin niin lasten ISÄ oli kyllä kotona!! vai onko ISÄ kelpaamaton hoitamaan vauvaa ja taaperoa, jos vaikka vauvalle tulee nälkä ja haluaa tissiä niinko?
Miksi isä ei vahdi saunan ajan? Miksi sinä et vahdi kun isä saunoo? Nyt me ollaan asian ytimessä.
KOSKA MEIDÄN SAUNAVUORO ON VAIN PUOLITUNTIA JA HALUAN SAUNOA MIEHINI KANSSA PISTE
Silti sä olet ihan tuohtunut, kun joku epäilee että jätitte sossutädin kanssa lapset asuntoon yksin? Joku ei nyt täsmää.
Ilta/yö: lapset nukkuu sängyissään, joista eivät pois pääse.
Päivä: lapset valvoo, eivät ole sängyissään, voi tapahtua vahinko.
Täsmääkö nyt?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Silloin kun parempaa ei ole tarjolla. Silloin kun kukaan elävä ihminen ei voi valvoa lapsia.
Tuolla perusteella kauppojen hyllyt olisivat täynnä itkuhälyttimiä, kuka niitä tarvitsisi juuri koskaan, kun löytyy jokaiselta vähintään se yksi kaappeja penkova anoppi lapsenvahdiksi tai maksullinen MLL.
Häh? On monia tilanteita joissa itkaria tarvii. mutta tää ap:n tapaus ei oo sellainen. Siellä on kaks vanhempaa kotona, ei ole pakko saunoa kaksin.

Tässä sulle se pubikysymys (ei ole muuten minun keksimäni):

Jos testaan että itkuhälytin kantaa talon katutasossa olevaan pubiin, jonne matkaa on meiltä 2 oven ja 5 portaan verran (30 sekkaa), niin meidän on miehen kanssa ihan ok käydä yksillä -tai mies yhdellä, mä vaikka limsalla? Mä olen selvä, itkuhäläri mukana ja toimii, koti parin portaan päässä. Lapsethan on tällöin asianmukaisesti valvottuina? Aikaa menee se 20 min, mitä saunomisessakin.

Kyllä vai ei ja miksi?
 
no nii
Alkuperäinen kirjoittaja Sv:
Ei, kun ihan oikeasti: Olen lukenut koko ketjun, ja kahden leirin kielenkäytön välillä on todellakin eroja. Koskee sekä oikeakielisyyttä että ilmaisuja. Minusta tämä on kiinnostavaa (kuten ketjun varsinainen aihekin).

Ehkä kahta mielipideleiriä erottavat muutkin tekijät kuin saunomistavat? Olisipa kiinnostavaa nähdä ahkerimmat keskustelijat oikeassa elämässä.
Just! Siitä vaan tutkimusta tekemään, miten aviopuolisoiden yhdessä saunominen korreloi älykkyysosamäärän kanssa. :D

Jos nyt ihan oikeasti olet koko ketjun lukenut, olet varmasti huomannut ainakin logiikan pahan kerran pettävän monella ap:n toimintaa kauhistelevalla.

Vai oletko sittenkin lukenut ketjua tarkoitushakuisesti vain toisen puolen teksteistä tyylirikkeitä ja kirjoitusvirheitä etsien? :snotty:

 
Alkuperäinen kirjoittaja .................:
Silti sä olet ihan tuohtunut, kun joku epäilee että jätitte sossutädin kanssa lapset asuntoon yksin? Joku ei nyt täsmää.
Älä ap välitä, ei näille saivartelijoille kannata enää edes vastata. Joutaisivat kaivamaan kynsillä purkkaa asfalteista, niin saisivat jotain järkevää tekemistä...

On aika eriasia jättää taapero valveilla yksin kuin nukkuessa, eikö? Ois voinut lapselle tulla hätä kun huomaa että muut lähtevät ja pitäisi jäädä yksin. No, nyt sä voit taas keksiä tästä jotain uutta mutkuttelemista. Tyhmälle on turha selittää.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys:
Alkuperäinen kirjoittaja .................:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sille epäiliälle joka luuli että lähettiin sossutädin kanssa katsomaan saunatiloja niin että lapset jäy iksinään kotiin niin lasten ISÄ oli kyllä kotona!! vai onko ISÄ kelpaamaton hoitamaan vauvaa ja taaperoa, jos vaikka vauvalle tulee nälkä ja haluaa tissiä niinko?
Miksi isä ei vahdi saunan ajan? Miksi sinä et vahdi kun isä saunoo? Nyt me ollaan asian ytimessä.
KOSKA MEIDÄN SAUNAVUORO ON VAIN PUOLITUNTIA JA HALUAN SAUNOA MIEHINI KANSSA PISTE
Silti sä olet ihan tuohtunut, kun joku epäilee että jätitte sossutädin kanssa lapset asuntoon yksin? Joku ei nyt täsmää.
Ilta/yö: lapset nukkuu sängyissään, joista eivät pois pääse.
Päivä: lapset valvoo, eivät ole sängyissään, voi tapahtua vahinko.
Täsmääkö nyt?
Ei, voi ne lapset nostaa sinne sänkyihin päivälläkin, EI NE SIELTÄ POIS PÄÄSE.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja .................:
Silti sä olet ihan tuohtunut, kun joku epäilee että jätitte sossutädin kanssa lapset asuntoon yksin? Joku ei nyt täsmää.
Älä ap välitä, ei näille saivartelijoille kannata enää edes vastata. Joutaisivat kaivamaan kynsillä purkkaa asfalteista, niin saisivat jotain järkevää tekemistä...

On aika eriasia jättää taapero valveilla yksin kuin nukkuessa, eikö? Ois voinut lapselle tulla hätä kun huomaa että muut lähtevät ja pitäisi jäädä yksin. No, nyt sä voit taas keksiä tästä jotain uutta mutkuttelemista. Tyhmälle on turha selittää.
Huomatkaa, nyt täällä kirjoitta asiallisuuden ja ei-ketään-loukkaamisen mestari.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ap, minkä merkkinen itkuhälytin teillä on?

Voisin olla kiinnostunu samanlaisesta, jonka äänentoisto riittää kahden suljetun oven läpi löylyn yli kuulumaan jopa lelujen kolahduksista lattiaan.
En ole ap, ja viestisi oli varmaan muutenkin tarkoitus olla jotain huonoa vittuilua, mutta laitetaan nyt kuitenkin, jos oikeasti olet kiinnostunutt:
http://www.insmat.fi/webcatalogicecom/productinfo.php?productcode=920-1025&lang=fi

Ja monet ihan perinteiset itkuhälyttimet toimivat myös yhtä lailla, jos ei ihan halvinta lelua hanki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Silloin kun parempaa ei ole tarjolla. Silloin kun kukaan elävä ihminen ei voi valvoa lapsia.
Tuolla perusteella kauppojen hyllyt olisivat täynnä itkuhälyttimiä, kuka niitä tarvitsisi juuri koskaan, kun löytyy jokaiselta vähintään se yksi kaappeja penkova anoppi lapsenvahdiksi tai maksullinen MLL.
Häh? On monia tilanteita joissa itkaria tarvii. mutta tää ap:n tapaus ei oo sellainen. Siellä on kaks vanhempaa kotona, ei ole pakko saunoa kaksin.

Tässä sulle se pubikysymys (ei ole muuten minun keksimäni):

Jos testaan että itkuhälytin kantaa talon katutasossa olevaan pubiin, jonne matkaa on meiltä 2 oven ja 5 portaan verran (30 sekkaa), niin meidän on miehen kanssa ihan ok käydä yksillä -tai mies yhdellä, mä vaikka limsalla? Mä olen selvä, itkuhäläri mukana ja toimii, koti parin portaan päässä. Lapsethan on tällöin asianmukaisesti valvottuina? Aikaa menee se 20 min, mitä saunomisessakin.

Kyllä vai ei ja miksi?
Sijaitseeko pubi kerrostalon sisällä? Tuskin, eli sinne on vielä pidempi matka. Voipi olla ettei kuuluvuuskaan enää toimi.
Lasketaas: Kerrostalon ulko-ovi (lukossa), pubin ovi (kenties vahti ovella)... ei voi verrata mun mielestä ja pubi nyt on muutenkin eriasia kuin saunominen. Tämä vertaus ei nyt vain toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Huomatkaa, nyt täällä kirjoitta asiallisuuden ja ei-ketään-loukkaamisen mestari.
Heh, no mä en ole palstalla mitään diplomia suorittamassa enkä hommaamassa käyttäytymisestä kymppiä. Sitä saa mitä tilaa ;) Jos sä haluat tän keskustelun ottaa suorituksena josta saat pointseja, niin siitä vaan. Mulla ei ole siihen tarvetta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Huomatkaa, nyt täällä kirjoitta asiallisuuden ja ei-ketään-loukkaamisen mestari.
Heh, no mä en ole palstalla mitään diplomia suorittamassa enkä hommaamassa käyttäytymisestä kymppiä. Sitä saa mitä tilaa ;) Jos sä haluat tän keskustelun ottaa suorituksena josta saat pointseja, niin siitä vaan. Mulla ei ole siihen tarvetta.
Vastaa nyt vähintään huutoosi. Älä mainosta täällä miten et tahallasi loukkaa ketään, sinut vain ymmärretään väärin. En ole kertaakaan sanonut sinua mussuttajaksi, tyhmäksi, saivartelijaksi, jankkaajaksi, enkä pyytänyt poistumaan keskustelusta. Muutamia mainitakseni.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Silloin kun parempaa ei ole tarjolla. Silloin kun kukaan elävä ihminen ei voi valvoa lapsia.
Tuolla perusteella kauppojen hyllyt olisivat täynnä itkuhälyttimiä, kuka niitä tarvitsisi juuri koskaan, kun löytyy jokaiselta vähintään se yksi kaappeja penkova anoppi lapsenvahdiksi tai maksullinen MLL.
Häh? On monia tilanteita joissa itkaria tarvii. mutta tää ap:n tapaus ei oo sellainen. Siellä on kaks vanhempaa kotona, ei ole pakko saunoa kaksin.

Tässä sulle se pubikysymys (ei ole muuten minun keksimäni):

Jos testaan että itkuhälytin kantaa talon katutasossa olevaan pubiin, jonne matkaa on meiltä 2 oven ja 5 portaan verran (30 sekkaa), niin meidän on miehen kanssa ihan ok käydä yksillä -tai mies yhdellä, mä vaikka limsalla? Mä olen selvä, itkuhäläri mukana ja toimii, koti parin portaan päässä. Lapsethan on tällöin asianmukaisesti valvottuina? Aikaa menee se 20 min, mitä saunomisessakin.

Kyllä vai ei ja miksi?
Sijaitseeko pubi kerrostalon sisällä? Tuskin, eli sinne on vielä pidempi matka. Voipi olla ettei kuuluvuuskaan enää toimi.
Lasketaas: Kerrostalon ulko-ovi (lukossa), pubin ovi (kenties vahti ovella)... ei voi verrata mun mielestä ja pubi nyt on muutenkin eriasia kuin saunominen. Tämä vertaus ei nyt vain toimi.
Pubin ovet on kesäisin auki. Matkaksi sinulle kerrottiin jo se viisi porrasta. Ja kuuluvuuskin oli jo testattu (sossun toimesta tietenkin, niin kuin jokaisessa kunnon perheessä).
 
Mun loppukaneettini on tähän että lasten heitteillejätöt ovat yleistymään päin ja ties mitkä muut laiminlyönnit. Ei ole ihan tervettä syöttää lastaan syöttöporsaaksikaan. Näiden asioiden pitäisi ihmisiä herättää eikä käyttää tiukkoja resursseja tällaisiin älyttömyyksiin!!!!! Se tässä pistää vihaksi todenteolla. Ja täällä jotkut haluaa kaivaa tikulla jos sitä paskaa vaikka löytyis ja nauttivat toisten kiusaamisesta. Aikuiset ihmiset, hävetkää!

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903269298991_hi.shtml
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mun loppukaneettini on tähän että lasten heitteillejätöt ovat yleistymään päin ja ties mitkä muut laiminlyönnit. Ei ole ihan tervettä syöttää lastaan syöttöporsaaksikaan. Näiden asioiden pitäisi ihmisiä herättää eikä käyttää tiukkoja resursseja tällaisiin älyttömyyksiin!!!!! Se tässä pistää vihaksi todenteolla. Ja täällä jotkut haluaa kaivaa tikulla jos sitä paskaa vaikka löytyis ja nauttivat toisten kiusaamisesta. Aikuiset ihmiset, hävetkää!

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903269298991_hi.shtml
"Kolmevuotias poika seisoi pakkasessa ja nyyhkytti etsivänsä äitiään, koska hänet oli jätetty kotiin yksin." No further comment.
 
vieras
Tämä oli sen verran mielenkiintoinen aihe, että kerroin tästä ketjusta tänään yhteensä viidelle kohtaamalleni ystävälle ja tutulle. Kaikki olivat sitä mieltä, että ap on oikeassa ja vänkääjät... no, neuroottisia vänkääjiä. En tiedä missä te kaikki saivartelijat oikeasti piileksitte, mutta onneksi ette näköjään minun lähipiirissäni. :D
 
Milla Magia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä oli sen verran mielenkiintoinen aihe, että kerroin tästä ketjusta tänään yhteensä viidelle kohtaamalleni ystävälle ja tutulle. Kaikki olivat sitä mieltä, että ap on oikeassa ja vänkääjät... no, neuroottisia vänkääjiä. En tiedä missä te kaikki saivartelijat oikeasti piileksitte, mutta onneksi ette näköjään minun lähipiirissäni. :D
Minä kerroin tästä tänään neljälle ihmiselle (joista kolme äitejä ja yksi isä), ja kaikki pitivät ap:n toimintaa kyseenalaisena. Mut jokainenhan valitsee seuransa itse, onneksi.
 
terve
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä oli sen verran mielenkiintoinen aihe, että kerroin tästä ketjusta tänään yhteensä viidelle kohtaamalleni ystävälle ja tutulle. Kaikki olivat sitä mieltä, että ap on oikeassa ja vänkääjät... no, neuroottisia vänkääjiä. En tiedä missä te kaikki saivartelijat oikeasti piileksitte, mutta onneksi ette näköjään minun lähipiirissäni. :D
Oman lähipiirisi olet varmaan sitten tavannut ja galluppisi tehnyt kantabaarisi lähiöruusujen pöydässä.

Normaalit ihmiset ei jätä noin pieniä lapsiaan yksin kotiin. Piste.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terve:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä oli sen verran mielenkiintoinen aihe, että kerroin tästä ketjusta tänään yhteensä viidelle kohtaamalleni ystävälle ja tutulle. Kaikki olivat sitä mieltä, että ap on oikeassa ja vänkääjät... no, neuroottisia vänkääjiä. En tiedä missä te kaikki saivartelijat oikeasti piileksitte, mutta onneksi ette näköjään minun lähipiirissäni. :D
Oman lähipiirisi olet varmaan sitten tavannut ja galluppisi tehnyt kantabaarisi lähiöruusujen pöydässä.

Normaalit ihmiset ei jätä noin pieniä lapsiaan yksin kotiin. Piste.
Heh, arvasin, että tälläinen kommentti tulee... Baareissa en ole käynyt vuosiin ja gallup suoritettiin ihan korkeakoulutettujen ihmisten parissa. Mutta kuten edellä mainittiin, jokainen valitsee itse seuransa, onneksi...
 
maalaistollo äiti ja avovaimo(saunova sellainen;)
Jestas että oli viihdyttävä ketju. Pitää vissiin siirtyä toiselta vauva-aiheiselta palstalta tänne, kun täällä on niin huvittavia tyyppejä huvittavine mielipiteineen. (Kaipaan nääs iloja kotiäidin (sauna)iltoihin ;) )

Siis ihan oikeasti, mihin tämä nykyajan vanhemmuus on menossa jos tyypit on ihan oikeasti sitä mieltä, että se on kamalaa heitteillejättöä jos vanhemmat käyvät keskenään kerran viikossa itkuhälärin kanssa saunassa kun lapset nukkuu?? Joo, kaikkea voi sattua, jaada jaada mutta sitä voi tosiaan sattua milloin tahansa muulloinkin...

En yhtään ihmettele, miksi erot pikkulapsiperheissä ovat niin yleisiä. Yli puolet teistä hysteerikoista toistelee että muutama vuosi ja sit on taas aikaa keskittyä parisuhteeseen..Niin niin ja sitten ollaan sormi suussa että miten tässä näin kävi kun ukko jätti avioeropaperit pöydälle. Ei sen olisi tarvinnut odottaa enää kuin neljä vuotta. Ja joo, parisuhdetta voi ja kannattaakin hoitaa muuallakin ja muutenkin kuin puoli tuntia lauantaisaunan yhteydessä, jopa siinä pinnasängyn vieressä voi varmaan paneskella jos haluaa vahtia ettei se Ercci-Petteri vain kuole nukkuessaan mutta ehkä ne ukot kyllästyy vaan ylipäätään hysteerikko-mammojen asenteeseen? Siis että jos elämästä pitää lapsen saannin jälkeen tehdä niin vaikeaa ettei voi lapsen nukkuessa käydä edes saunassa yhdessä? Varmaan moni muukin asia teidän hysteerikkojen perheessä sujuu yhtä mutkattomasti ja kaikkien (koko perheen) parasta ajatellen? ;)

Itelle ei tullu mieleenkään että joku soittais kohta sossut kun saunottiin ukon kanssa kellarissa vauvan nukkuessa seuraavassa kerroksessa. Itkuhälytin oli tietenkin mukana ja se oli sellaista mallia joka ilmoittaa heti, jos yhteys katkeaa syystä tai toisesta..Ja kuului kyllä pieninkin rasahdus. Ja otettiin me yhdet saunaoluetkin, hui!

Ja ennen kuin joku vetää taas sen minimi-äitiyskortin tähän (vai mikä se nyt oli?? ;) ) niin ihan hyvä äiti koen olevani ja teen paljonkin urhauksia lapseni eteen mutta niiden ei aina tarvitse olla joko tai -valintoja ja tyyliin mieheltä pois.

Mikähän tämänkin jutun pointti oli, en ole enää varma mutta ihan vaan haluaisin sanoa että relatkaa nyt hyvät mammat ja opetelkaa nauttimaan elämästä! Ei elämän tarvitse olla yhtä vaikeutta ja ankeutta lapsen saannin jälkeen! Hysteria ei ole tervettä etenkään lasten kasvatuksessa...
 

Yhteistyössä