mein stoori puhumisesta,pottailusta ym

oon huomannut että täällä aina keskustellaan koska oppi puhumaan koska kävelemään koska potalle ym ym

sanon ihan ensiksi että jokainen lapsi on erinlainen ja kaikki opitaan omassa tahdissa tässä mein tytön stooria

kun tyttö oli 2v olin ihan paniikissa kun ei osannut puhua vain alle 15 SANAA ei lauseita eikä mitään nekin just jotain kukka,vauva,ei,kuka nyt tyttö on 2v8kk ja puhua pälpättää minkä ehtii..

sitten tutti kaikki sukulaiset/tuttavat leuhki kun heidän lapset ei käyttänyt enään 1v tuttia no meidänpä tyttö käytti vielä 2 vuotiaana ja se oli sille henki ja elämä kunnes sitten ihan vahingossa tutti jäi pois 2v2kk eikä sitä kaivattu enään yhtään

sitten tämä pottailu sain monet kerrat kuulla siitä kun ihmiset kyseli että joka käydään potalla tyttö hädin tuskin edes 1v ja kun se ja se oppi niin ja niin vanhana ja päiviteltiin asiaa kun mun tytöllä 1½v on vieläkin vaippa en potattanut tyttöäni kertaakaan kun oli alle 1v tais olla 1v10kk kun aloin vasta potatteleen luin kirjoja mutta ikinä ei mitään tullut potta taas kaappiin ja muutaman päivän pottailu ei tulosta ja taas potta pois muutamaks kuukaudeks siis en todellakaan säännöllisesti opettanu tai niinku kaikki sanoo aamulla,ruuan jälkeen ja illalla ehei tyttö täytti maagiset 2v ja ihmiset kummasteli kun ei vieläkään käy potalla (no eipä kai kun äippä niin laiska) no kerran tyttö haki ihan itse potan vessasta ja pissas ilman minkäänlaista opettelua tyttö oli tuolloin 2v4kk nyt käyttää vielä öisin vaippaa mutta en kiirehdi senkään kans uskon että tyttö jättää sen itse pois kun on siihen valvis on sit ikää 3 tai 4 vuotta..

tyttö nukkuu myös meidän keskellä mutta oon ihan varma ettei se enään 7v nuku siinä eli annan nukkua vaikka oma sänkykin on.

mutta tää oli vain mein tytön stoori..kaikilla on erinlainen kasvatus
 
ihana lukee äidistä joka rohkeasti elää lapsen kehityksen mukana ja opettaa hänelle asioita sitä mukaaan kun pikku ihminen niitä sulattaa. tuntuu että nykyään kaikki kehuskelee sillä mitä aikaisemmin lapsi oppii "aikuisten" tavoille vaikka lastahan pitäisi kuunnella. kyllä ne meidän mussukat oppi kaiken mitä tarvii ja vähän päälle!! =) pois turha kiire ja antaa lapsien olla lapsia. ei sitä enää koulussa muistella että voivoi kun meidän villellä oli vaipat vielä kolmen vanhana.
 

Yhteistyössä