Meille tuli lemmikki, nyt kaduttaa..en tajua.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meille tuli kissa reilu viikko sitten ja nyt kaduttaa. En tajua mikä masennus minuun iski kun tuntuu niin raskaalta se että meillä on nyt huomiota tarvitseva olento. Ihana se on kyllä mutta nyt jos kysyttäisi niin miettisin uudestaan ja en ottaisi...
 
vierailija
Odota muutama viikko, niin tunteet tasaantuu. Mulla on tullut jokaisen koiranpennun (3 kpl) hankkimisen jälkeen hetkellinen katumus-/masennuskausi, mikä on mennyt itsekseen ohi.
 
vierailija
Odota muutama viikko, niin tunteet tasaantuu. Mulla on tullut jokaisen koiranpennun (3 kpl) hankkimisen jälkeen hetkellinen katumus-/masennuskausi, mikä on mennyt itsekseen ohi.
Pesi tälle. Mulla pahin katumushetki tuli hevosen hankinnan jälkeen. Varmaan viikon verran itkin itseni uneen, kun olin niin hermot riekaleina. Iso vastuu, kuluerä yms. Painoivat varmaan alitajuntaisesti mieltä, vaikka yksi suurimmista unelmistani oli toteutunut. Viikko pari meni tottua "elämänmuutokseen".
 
vierailija
Minulla iski myös lemmikin hankinnan jälkeen katumus ja itkin aina iltaisin kun tuntui niin pahalta se ajatus että menin hankkimaan lemmikin, mitä en ehkä haluaisikaan pitää. Mutta se meni nopeasti ohi ja nyt on lemmikki erottamaton ja rakas perheenjäsen :)
 
vierailija
Hyvä tietää että on muitakin jotka tuntevat/ovat tunteneet näin. On vain niin tyhmä olo kun tuntuu että olen muuttanut mieleni ja en jaksakkaan... Mitä jos tunne ei mene pois..? Ahdistaa jotenkin..
 
feger harmailemassa
Sitä kutsutaan pentubluesiksi. On tuttu mullekin. Tästä viimeisimmästä tuli odotettua pienempi ahdistus, lienee se kun se tuli meille vasta 12-viikkoisena. Koirasta kyse.
 
vierailija1111
Minulla on ollut useampia lemmikkejä, joista kaksi eivät tuntuneet yhtään omilta. Uskoin sen olevan alkuhämminkiä, mutta ajan kanssa tajusin ettei lemmikillä ja minulla vain mene "kemiat" yksiin. Luovuin molemmista. Tietysti huolehdin niille hyvät kodit, eikä eläintä saa missään nimessä jättää heitteille minkään syyn vuoksi.

Mutta jos tunteesi vielä jatkuu, niin sinulla on nyt hyvä hetki muuttaa mielesi ja palauttaa kissa takaisin. On parempi luopua siitä nyt kuin tarjota sille ilmapiiriltään huono koti. Eläimeen täytyy sitoutua sen lopuksi ikää, joten kuuntele sisintäsi, ole rehellinen, tee päätös.
 
vierailija
Sitä kutsutaan pentubluesiksi. On tuttu mullekin. Tästä viimeisimmästä tuli odotettua pienempi ahdistus, lienee se kun se tuli meille vasta 12-viikkoisena. Koirasta kyse.
hauskaa, en tiennytkään että sille on nimi. Meille tuli koiranpentu lopetetun todella rakkaan vanhan koiran jälkeen. Olen ollut ihmeissäni kun pentu tuntuu suuren osan aikaa vaan rasittavalta, vaikka ihana onkin. Mietin että mitä oikein on tullut tehtyä kun sen otin ;)
Tämä on siis normaalia, kiva tietää. En enää muista miltä pentuaikana tuntui, kun edellinen koira oli meillä 14 vuotta.
 
vierailija
Taas tänä aamuna kun tuo katti sai riehumishepulin ja sitten välillä seuraa perässä kun perskärpänen, mietin että mitä meninkään tekemään kun tuon otin. Kai tuo reihuminen ja kovapäisyys menee sen kasvaessa ohi..?
 

Yhteistyössä