Meille tulee tänään (taas) uusi "perheenjäsen"...

Huomasin tän vasta, oli pakko käydä suihkussa...

Mä en ole tota vuohea ennen nähnyt, mutta kai se on "ihan tavallisen näköinen", erona vaan että lyhytjalkainen ja tukevampi. Sitte sillä on kaulassa sellaset hassut "killuttimet" :D

Meillä on ennestään vuohia(5), lampaita(2), poneja(2), kanoja(n. 40), kukkoja(n. 15), marsu, pupu ja koira :)

Mun on "pakko" nostaa tämä, vaikka "kiviäkin kiinnostaa" :ashamed: :D

Niin, lähdettiin siis sunnuntaina hakemaan y h t ä kääpiövuohea, ja kotiin tulikin kaksi :D Toinen ei ole kääpiö (ei ainakaan puhdas) mutta söpö kun mikäkin =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuutäpläpirkko:
Huomasin tän vasta, oli pakko käydä suihkussa...

Mä en ole tota vuohea ennen nähnyt, mutta kai se on "ihan tavallisen näköinen", erona vaan että lyhytjalkainen ja tukevampi. Sitte sillä on kaulassa sellaset hassut "killuttimet" :D

Meillä on ennestään vuohia(5), lampaita(2), poneja(2), kanoja(n. 40), kukkoja(n. 15), marsu, pupu ja koira :)

Mulla on kukko ja kana, kana ei oo muninu enää vuoteen, ikäneito... mikä on niitten elinikä?
Ihana eläintarha teillä, saako tulla käymään?

Tervetuloa vaan :D

Meillä on kanssa kanoja jotka ei muni enää, niin vanhoja osa. Mutta kanojen elinikää en osaa sanoa... N. viisi vuotta (hiukan yli) on meillä tietääkseni elänyt vanhin kana. Osa noista kanoista on tullut meille "puoli vahingossa", kun ollaan menty hakemaan jotain muuta eläintä, enkä siis lainkaan tiedä kuin vanhoja ne on saadessa olleet....

Meille kun pakkaa tarttumaan mukaan aina "hiukan ylimääräistä" :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kuutäpläpirkko:
Tervetuloa vaan :D

Meillä on kanssa kanoja jotka ei muni enää, niin vanhoja osa. Mutta kanojen elinikää en osaa sanoa... N. viisi vuotta (hiukan yli) on meillä tietääkseni elänyt vanhin kana. Osa noista kanoista on tullut meille "puoli vahingossa", kun ollaan menty hakemaan jotain muuta eläintä, enkä siis lainkaan tiedä kuin vanhoja ne on saadessa olleet....

Meille kun pakkaa tarttumaan mukaan aina "hiukan ylimääräistä" :whistle: :D
No noi mun kotkottimet on nk. Huostaanotettuja tapauksia. Vanhalla mummolla oli ollut mieletön eläintarha ja sai jonkun halvauksen ja sairaalaan.. ja jäi sinne ja mummon tytär oli todennut elukoista että kyllä talvi tappaa ne! No niitä sitten tuli meille ja naapuriin ja vähän jokapuolelle...

Onko nuo vuohet kilttejä? Yhdellä tutulla oli vuohi ja se karkaili ja kiipes pihalla olevien autoje katolle :D Oli vieraat iloisia, ku auton konepellillä tai katolla makas vuohi :laugh: Kukot ja kanat on pelottavia, joskus ku olin pieni, niin mua ajoi takaa joku hullu kukko, niin siitä varmaan jääny kammo :ashamed:

On noi vuohet ihan kilttejä, ei ne ihmisille tee mitään, puske eikä muutakaan. Se niissä on huono puoli että pääsevät ulos melkein millasesta karsinasta/aitauksesta tahansa ja syövät KAIKKI istutukset yms.

Mein yksi vuohi rakasti kanssa auton päälle kiipeämistä, vieraita kun tuli laitettiin liekaan. Sillon ne saikin kulkea vielä vapaana, nykyään eivät, paitsi aitauksessa, haluan että pihalla olis jotain elävääkin ;) =)

Yksi kukko oli meilläkin "hullu", hyökki ihmisten kimppuun! Se oli "huostaan otettu", sitä oltiin pidetty ihan pienessä häkissä ja kun pääsi vapauteen, pimahti kokonaan. Se oli pakko laittaa pois...

Yhteistyössä