Meille tulee tämmöinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
http://www.youtube.com/watch?v=-bR8qehoY8Q :heart:

Olen hankkimassa kissalle raapimispuun/kiipeilypuun, hiekkalaatikon+alusmaton sille ja semmoisen roskiksen johon ne jätökset laitetaan eikä hajuhaittoja tule, hiekkaa (Extreme Classics Odour Block -onko hyvää hiekkaa?) , kaksi ruokakuppia (vai pitäiskö olla kolme?), muutamia leluja ja kuljetusboksin. Kissanminttusuihkettakin tilasin, kun luin jostain että sen kanssa vois opettaa kissan helpommin raapimaan sitä puutaan eikä huonekaluja?

Vieläkö tarviin jotain, jonka olen unohtanut listasta? Ruokaa tietenkin, mutta ajattelin kysyä kasvattajalta mitä ruokaa kissa on tottunut syömään ja ostan sitten sitä myöhemmin. Valjaita en tiedä hankinko, olen kuullut sanottavan että on helpompi jos kissaa ei totutakaan ulkoilemaan niin se ei sitten älyä karatakaan joka oven aukaisulla?

Mitähän vielä pitäis ottaa huomioon tai hankkia?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
http://www.youtube.com/watch?v=-bR8qehoY8Q :heart:

Olen hankkimassa kissalle raapimispuun/kiipeilypuun, hiekkalaatikon+alusmaton sille ja semmoisen roskiksen johon ne jätökset laitetaan eikä hajuhaittoja tule, hiekkaa (Extreme Classics Odour Block -onko hyvää hiekkaa?) , kaksi ruokakuppia (vai pitäiskö olla kolme?), muutamia leluja ja kuljetusboksin. Kissanminttusuihkettakin tilasin, kun luin jostain että sen kanssa vois opettaa kissan helpommin raapimaan sitä puutaan eikä huonekaluja?

Vieläkö tarviin jotain, jonka olen unohtanut listasta? Ruokaa tietenkin, mutta ajattelin kysyä kasvattajalta mitä ruokaa kissa on tottunut syömään ja ostan sitten sitä myöhemmin. Valjaita en tiedä hankinko, olen kuullut sanottavan että on helpompi jos kissaa ei totutakaan ulkoilemaan niin se ei sitten älyä karatakaan joka oven aukaisulla?

Mitähän vielä pitäis ottaa huomioon tai hankkia?

Meidän kissa keksi karkailun ovista lähes 1v ikäsenä ja on sisäkissa.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Ihana. :) Meillä kissa ulkoilee vapaasti ja tulee sisälle kun haluaa, joten ei sen kummempia meille hankittu kuin ruokakupit ja pissalaatikko oli alussa.

Onko teillä rotukissa vai maatiainen? Mun vanhempien kodissa oli maatiaiskissoja, ja ne kulki ulos ja sisälle miten tahtoivat. Mutta nää Ragdollit (ja vissiin muutkin rotukissat) myydään ainoastaan sisäkissoiksi, joten en tiedä voinko sitä päästää ulos ilman valjaita vaikka ite meniskin sen kissan kanssa pihalle? Asutaan maalla, ainoa tie mikä tässä on, on tuo meidän pihasta pois lähtevä pihatie. Mutta muita kissoja tuossa pihassa näkyy juoksevan..

Omalle pihalle voi rakentaa kesäksi ulkotarhan, esim selllaisen, johon kissa pääsee sisältä itse ikkunan kautta. En päästäisi vapaana kulkemaan. Ja kissalla on hyvä olla kaveri, eli toinen kissa.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Ihana. :) Meillä kissa ulkoilee vapaasti ja tulee sisälle kun haluaa, joten ei sen kummempia meille hankittu kuin ruokakupit ja pissalaatikko oli alussa.

Onko teillä rotukissa vai maatiainen? Mun vanhempien kodissa oli maatiaiskissoja, ja ne kulki ulos ja sisälle miten tahtoivat. Mutta nää Ragdollit (ja vissiin muutkin rotukissat) myydään ainoastaan sisäkissoiksi, joten en tiedä voinko sitä päästää ulos ilman valjaita vaikka ite meniskin sen kissan kanssa pihalle? Asutaan maalla, ainoa tie mikä tässä on, on tuo meidän pihasta pois lähtevä pihatie. Mutta muita kissoja tuossa pihassa näkyy juoksevan..

Meillä on tällainen vähän yli 1v neiti.:)

Ei ole rotukissa. Mekin asutaan maalla. Mutta en tiedä sit miten noiden rotukissojen kanssa että voiko niitä päästää ulos..mutta näin maalaisjärjellä kun ajattelee niin miksi ei voisi päästää.:) Mä jotenkin ajattelen että kissa nauttii elämästään enemmän kun voi olla vapaasti pihalla, en sit tiedä.:)

Kyllä mä kuuntelisin kasvattajan ohjetta ja luottaisin siihen. Ja jos sitoutuu ostamaan sisäkissaksi tarkoitetun kissan, niin olisi ihan suotavaa noudattaa sitä sopimusta.

Toisen kissan otan varmastikin, mutta nyt ei ole kahteen rotukissaan varaa. Eli sitten myöhemmin joskus :) Siihen saakka kissan kaveriksi saa kelvata tuo meidän hurttana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä kuuntelisin kasvattajan ohjetta ja luottaisin siihen. Ja jos sitoutuu ostamaan sisäkissaksi tarkoitetun kissan, niin olisi ihan suotavaa noudattaa sitä sopimusta.

No niinhän mä olen noudattamassakin. Jos vien kissaa ulos, niin vien sen valjaissa. Lähinnä mietin sitä, että jos en vie kissaa ollenkaan pihalle, oisko silloin helpompaa (kissa ei koettais karata ulos )..

Toisen kissan otan varmastikin, mutta nyt ei ole kahteen rotukissaan varaa. Eli sitten myöhemmin joskus :) Siihen saakka kissan kaveriksi saa kelvata tuo meidän hurttana.

Ei meilläkään toista kissaa ole. Koira on kaverina ja vaikka kokoero on suuri niin hyvin tulevat toimeen.:) Ankkojakin on ulkona ja joskus niitä katselee uteliaisuuttaan mutta ei mene lähelle.:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No niinhän mä olen noudattamassakin. Jos vien kissaa ulos, niin vien sen valjaissa. Lähinnä mietin sitä, että jos en vie kissaa ollenkaan pihalle, oisko silloin helpompaa (kissa ei koettais karata ulos )..

NetanJahulle lähinnä tuo vastaus. Ulkotarhaa kannattaa harkita. Sen voi rakentaa itsekin, netistä löytyy ohjeita.

Mä en tajua ihmisiä, jotka pitää kissaa irrallaan. Jopa stadissa on eläimiä, jotka voi napata sen kissan ja sit on mirriä turha ootella kotiin enää.

Mun kissa oli sellainen, että lähti mielellään ulos mun olkapäällä istuen, ja sillä oli tietenkin valjaat, ettei lähtenyt karkuteille. Kun opetin kissan ulkoilemaan valjaissa, ei se halunnut itsekseen karkuteille.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua:
Mä en tajua ihmisiä, jotka pitää kissaa irrallaan. Jopa stadissa on eläimiä, jotka voi napata sen kissan ja sit on mirriä turha ootella kotiin enää.

Mun kissa oli sellainen, että lähti mielellään ulos mun olkapäällä istuen, ja sillä oli tietenkin valjaat, ettei lähtenyt karkuteille. Kun opetin kissan ulkoilemaan valjaissa, ei se halunnut itsekseen karkuteille.

Täällä maalla voi kissa olla huoletta ulkona. On vähän eri asia kuin jossain kaupungissa. Meillä tuo kissaneiti pysyttelee pihapiirissä ja lähimetsässä. Ja joo tietty eläimiä liikkuu mutta eipä nuo päivällä tähän pihaan eksy. Yöllä kissa on sisällä. Ja kyllä meillä ainakin jokainen kissa on nauttinut elämästään kun saa ulkona kelliä nurmikolla.:) Mä en voisi kissaa pitää vaan sisällä, ei jotenkin ole kissan elämää. Mutta tämä on vain minun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja no more rotukissa:
meillä oli Ragdoll, piti antaa pois kun nuorin syntyi (alkoi osoittamaan mieltä monin eri tavoin, mulla vain paloi käpy sen kanssa!)

Kerro lisää. Minkäikäisenä annoitte pois, oliko uros vai naaraskissa? Mistäpäin suomena hankitte, ts. luonne varmaan on sama muillakin saman kasvattajan jalostamilla kissoilla..

Siis minä olin aina ja iänkaikkisesti halunnut juurikin Ragdollin itselleni. No vihdoin kun sain rahat kasaan ja elämä oli mallillaan (omakotitalo ja minä päivät kotona 2,5v esikoisen kanssa) sellainen hankittiin. Turkulainen kasvattaja, tyttökissa tuli meille 2 vuotiaana. Ei ollut näyttelytason väritys, mikä ei meille ollutkaan tärkeää. Kotikissaa vain halusin. Vuosi eteenpäin kun toien lapsemme syntyi kissa alkoi pissata meidän sänkyyn, repi tuolit, sohvan ja käyttäytyi arvaamattomasti. Tilanne vain paheni ja pelkäsin lapsiemme puolesta, milloin kissa käy niiden kimppuun. en enää jaksanut valvottujen öiden ja kahden pienen lapsen kanssa vaan sain kissan parempaan kotiin.
Kannattaa kyllä miettiä ja kysellä sen luonteen perään, oli niin pettymys meille kun homma ei toiminutkaan. Ja kun olin aina palvonut Ragdolleja ja heidän omistajiaan :/

Oliko kissa jo kertaalleen palautunut jostain kasvattajalle, kun kerran oli 2-vuotias? Entä oliko kissa ihan kiltti ja ok ennenkuin lapsi syntyi? Turun suunnilta mekin ollaan ragdollia katseltu.. :/

Yhteistyössä