Meille ei tuu varmaan ikinä koiraa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiruus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiruus

Vieras
Muutamalle kasvattajalle soittanu ja hui mikä tulitus sieltä tullu.
Jotkut ollu ilkeitä ja aika tylyjäkin.Olen aina sanonut ettemme näyttelykoiraa ja se kait saa karvat pystyyn kasvattajilta.
Mitään sohvaperunaa en ole etsimässä,mutta itse olen hyvin ujo ja ehkä hieman arka vieraiden ihmisten kanssa niin tämä soittelu on alkanu oikein pelottamaan.

Ymmärrän kyllä että kasvattajat ovat tarkkoja ja tietysti hyvä niin.On vain niin vaikea saada uskomaan et meillä olis hyvä koti tarjolla

Kasvattajat kun pyrkivät parhaaseen mahdolliseen jalotuksen avulla sen rodun kanssa ja siks ne näyttelytulokset ovat myös tärkeitä.

Olisko sit seropi teille se parempi ku rotukoira, jonka kasvattaja haluaa näkyvyyttä ja määrättyä toimintaa kasvattiensa kanssa.

Ymmärrän tunteei. Kasvattajat osaavat joskus olla tosi ankeita, mutta joukossa on myös helmiä. Jatka vain soittelua. Varmasti osuu kohdallesi sellainenkin kasvattaja, jonka kanssa jutut meneee yksiin.

Oletko kuitenkin jotain aikonut harrastaa koiran kanssa? Ota se ensin puheeksi. Sano, että haet hyvää harrastuskoiraa tokoon/agilityyn... Sekin antaa jo paremman kuvan, kuin, että aloitat "en halua näyttelyissä käydä". Kasvattaja saa kuvan, että jotain haluat koiran kaa tehä muutakin kuin kotona oleilla.

Meillä kasvattaja toivoo, että edes yhdessä näyttelyssä käytäisiin tai edes jalostustarkastuksessa tai kun edes kerran käytäisiin aikuista koiraa hälle näyttämässä :D Mutta hänen jalostusperiaatteensa onkin jalostaa terveitä ja tervepäisiä koiria perhekoiriksi ja harrastuskaveriksi. Eli vaikka hää näyttelyitä kiertää yms niin se kunnollinen peruskoira on hälle jalostustavoite.

Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:
Muutamalle kasvattajalle soittanu ja hui mikä tulitus sieltä tullu.
Jotkut ollu ilkeitä ja aika tylyjäkin.Olen aina sanonut ettemme näyttelykoiraa ja se kait saa karvat pystyyn kasvattajilta.
Mitään sohvaperunaa en ole etsimässä,mutta itse olen hyvin ujo ja ehkä hieman arka vieraiden ihmisten kanssa niin tämä soittelu on alkanu oikein pelottamaan.

Ymmärrän kyllä että kasvattajat ovat tarkkoja ja tietysti hyvä niin.On vain niin vaikea saada uskomaan et meillä olis hyvä koti tarjolla

ei meidänkään koiraa olla käytetty kuin kerran näyttelyssä..... vaikka kasvattaja vaatikin enemmän......