meille ei taida tulla joulua ollenkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakon tehnyt joulutonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lakon tehnyt joulutonttu

Vieras
Lapset kiljuu, riehuu, sotkee sitä mukaan (ja enemmänkin) kuin ehdin siivota, ja kaiken kunniaksi eivät tietenkään nuku edes päiväunia. Mies töissä aatonaattoon asti joka päivä aamusta iltaan, joten yksin olis ihan kaikki tehtävä. Ja mä EN JAKSA! Lahjat pakkaamatta, kämppä on kuin sikolätti, ruuat tekemättä. Ruuatkin pitäis käydä ostamassa kaden lapsen kanssa ja kävellen. Ja sukulaisilta turha odottaa apua. Sanoin jo miehellekin että voit sanoo anopille ettei tarvii tulla, että meillä ei oo joulua tänä vuonna. Eikä seuraavinakaan vuosina jos mun täytyy kaikki yksin tehdä.

Voi kulta kuule, meillä on täällä pommi räjähtäny ( lattiat revitty auki kun vesivahinko)
Siivous on sitä että valmistelen kämppää joulupäivään että saadaan aukasta lattiat kokonaan.

Kyllä se joulu tulee vaikka paikat ei kiiltäskään, nautitte yhessäolosta vaan

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Voi kulta kuule, meillä on täällä pommi räjähtäny ( lattiat revitty auki kun vesivahinko)
Siivous on sitä että valmistelen kämppää joulupäivään että saadaan aukasta lattiat kokonaan.

No mulle ei ainakaan tule joulua ilman jouluruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:

No mulle ei ainakaan tule joulua ilman jouluruokia.

Vielähän sitä kerkee, elä hae kaikkia kerralla osa tänään ja on ne kaupat auki vielä ens viikollakii :) Hiljaa hyvä tulee

Lahjat pakkaamatta täälläkin, siivota pitäis. Isä tuo sienisalaattia, lasten kummi savulohen. Muusta ei ole vielä tietoakaan (mutta kinkkua ja lootia ei ole, sen verran tiedän).

Anoppikin tulee huomenna.

Ja yhtä varmasti kuin anoppi tulee, tulee myös joulu. Hitaasti, hissukseen - ja varsinkin, jos päästää joulun tulemaan. Itsestä se lähtee, sisältä.

Pitää malttaa pysäyttää se hirveä kaaos, joka pyörii päässä. Siitä pyörimisestä ei ole mitään hyötyä, sillä se on itseään ruokkiva tornado, joka enemmän hajottaa kuin rakentaa.

Pitää malttaa pysäyttää se. Muuten käy niin, että on tapaninpäivä, ja toteat: joulu meni, enkä ehtinyt kokea sitä.

ihan kuin meillä. Olen niin poikki, että en vaan jaksa. Lahjat olen saanut pakettiin, mutta jouluruuista ei tietokaan. Meille tulossa vielä äitini ja isoäitini pitkästä aikaa ja olisi ihan kiva laittaa jotain joulupöytään.

Kuusi nököttää jossakin meidän metsässä, mutta ei tietoakaan missä siellä ja onko siellä edes sopivaa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ihan kuin meillä. Olen niin poikki, että en vaan jaksa. Lahjat olen saanut pakettiin, mutta jouluruuista ei tietokaan. Meille tulossa vielä äitini ja isoäitini pitkästä aikaa ja olisi ihan kiva laittaa jotain joulupöytään.

Kuusi nököttää jossakin meidän metsässä, mutta ei tietoakaan missä siellä ja onko siellä edes sopivaa :headwall:

Tuota, jokos sie sen testin teit? :whistle:

Joo kyllähän se joulu tulee, ja kyllä mä tiedän, että ei siihen siivoomista ym. tarvita... Mutta sen tiedän myös, etten voi nauttia joulusta jos mikään ei ole niinkuin haluan. Oon vaan NIIIN poikki :( Ja just tuntuu niin pahalta ettei kukaan voi edes kysyä että tarviitko apua, kun tietävät kuitenkin että mies kokoajan töissä, ei edes anoppi.

Meilä on keittiön lattia revitty auki, maata näkyvissä... ei oo yhenyhtä keittiön kaappia uunista puhumattakaan, joten, jouluruokia en voi tehdä, en edes joulusiivousta... lahjoja en ole ostanut, sukulaisista ei apua... kuusen oon hommannu ja vien perheen syömään jonnekkin seisovaanpöytään, ostan kotiin juustoja, rosollia ym. ja kaikkein tärkein on tilattu, meinaan pukki, sitä lapset odottaa ja mä kans js sitä et iskäkin on aaton kotona ja ollaan yhdessä!<3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo kyllähän se joulu tulee, ja kyllä mä tiedän, että ei siihen siivoomista ym. tarvita... Mutta sen tiedän myös, etten voi nauttia joulusta jos mikään ei ole niinkuin haluan. Oon vaan NIIIN poikki :( Ja just tuntuu niin pahalta ettei kukaan voi edes kysyä että tarviitko apua, kun tietävät kuitenkin että mies kokoajan töissä, ei edes anoppi.
Ymmärrän :hug: Mulla on vasta laatikot tehtynä, osa joululahjoista ostamatta, kämppä kuin pommin jäljiltä. Mutta mä en edes aio siivota ennenkuin ens viikon alussa. Huomenna menen ostamaan kinkun ja loput joululahjat. Ens viikon alussa vielä pari reissua kauppaan. Ja töitäkin teen tässä vielä aattoon asti. Tosin mulla ei ole pieniä lapsia, mutta käytännöllisesti katsoen kaikki jouluvalmistelut ovat täysin retuperällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Joulu on omassa mielessä!Ei kaikki tarvitse olla tiptop anopinkaan takia.Se lämmin hyvä henki ilman hössötystä,tietenkin lapset hössöttää mutta se on eri asia.

Mutta en mä saa joulua edes omaan mieleeni kun kaikki on tekemättä :( Ja riittäis kun sais edes perus viikkosiivouksen tehtyä, mutta nyt on niin p.aska olo ettei enää edes huvita tehdä mitään. Eikä siitä mitään tulekaan, kun 3v ja 1v sotkee sitä mukaa kun ehtii tehä.

Yhteistyössä