Meillä syödään vaan yksi lämmin ateria päivässä.

• Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti
Kun olimme kotosalla niin söimme lounaan ja päivällisen, mutta nykyään lounaan syömme tahoillamme ja päivällisen kotona.

Tarkennusta pliis
Voiko joku "syömme yksi lämmin ateria päivässä" ihmiset kertoa millainen ruokailu ohjelma teillä on esim. näin sunnuntaisin? Syöttekö aamiaista? Syöttekö iltapäivällä mitään lämmintä? Entäs illalla? Mites väli-ja iltapalat?

Meillä kans yleensä yksi lämmin ateria päivässä.

Syödään siis aamupala, "lounas" ( = leipää, jukurttia, pasteijaa tmv. Joskus edellispäivän jämiä tai lapsille purkkipöperöä), välipala jos on tarpeen, päivällinen = lämminruoka ja iltapala.

meidän ruuat
Meillä on vain yksi lämmin ruoka päivässä. Esim. Tänään syötiin kunnon aamupala klo 10 (puuroa, voileipää, kananmunaa, marjasmoothieta), sitten klo 13 jälkeen lasagnea ja salaattia, kohta otetaan kahvia ja jätskiannokset, sitten illalla syödään iltapalaksi kuka mitäkin, itse varmaan syön rahkaa, lapset ottavat ehkä leipää ja jotain.

"mie"
Meillä syödään säännöllisesti 5 kertaa päivässä joskus neljä, mut silloin jää välistä välipala. Mä uskon vahvasti että yksi liika lihavuus ongelman aiheuttaja on epäsäännöllinen ja epämääräinen ruokailuaikataulu. Ja napostelu johon se helposti johtaa. Onko meillä sitten kaksi lämmintä ateriaa? Usein on. Mutta saattaa esim kesäidin olla ruokaisa salaatti tms. Kuitenkin ihan kunnon ateria.

"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meidän ruuat;29550779:
Meillä on vain yksi lämmin ruoka päivässä. Esim. Tänään syötiin kunnon aamupala klo 10 (puuroa, voileipää, kananmunaa, marjasmoothieta), sitten klo 13 jälkeen lasagnea ja salaattia, kohta otetaan kahvia ja jätskiannokset, sitten illalla syödään iltapalaksi kuka mitäkin, itse varmaan syön rahkaa, lapset ottavat ehkä leipää ja jotain.
Syöttekö puuron kylmänä aamulla?

Rollolainen
sen oleomannut, kuten moni mukin tuttuni että lämmin ruoka pitää kauemmin nälän poissa, joten siksi on mukavampi tehdä lämmintä ruiokaa, olkoonkin vaikka munakas tai puuro. Jso syö pelkän ruokaisan salaatin ja leipää on nälkä nopeammin, vätittäkööt ihmiset mitä van. Tää kun ei ole vaan mun huomio

wwieras
Syön useimmiten kolme ateriaa päivässä. Jos liikun enemmän saatan syödä neljä kertaa. Aterian lämpötilalla ei ole väliä. Tosin vuodenaikojen mukaan talvella lämmin keitto on hyvää, kesähelteellä maistuu kylmä ruoka.

ed.
[QUOTE="vvieras";29550972]Syöttekö puuron kylmänä aamulla?[/QUOTE]

Emme syö, mutta meillä ei puuro myöskään ole "oikea ruoka" vaan nimenomaan aamupalaa, rinnastettavissa vaikka jogurtti+mysliin.

"viola"
sen oleomannut, kuten moni mukin tuttuni että lämmin ruoka pitää kauemmin nälän poissa, joten siksi on mukavampi tehdä lämmintä ruiokaa, olkoonkin vaikka munakas tai puuro. Jso syö pelkän ruokaisan salaatin ja leipää on nälkä nopeammin, vätittäkööt ihmiset mitä van. Tää kun ei ole vaan mun huomio
Mun mielestä taas puuro (tai mikään muukaan hiilarimössö) ei pidä nälkää, paremmin pitää vaikka fetatonnikalasalaatti tai kanasalaatti. Tääkään ei oo vain mun huomio, vaan monen muun olen kuullut puhuvan samaa.

Quest
Vkonloppuisin yleensä yksi lämmin ateria, arkisin kaksi (joista toisen lapset syövät hoidossa). Me aikuiset toki syömme aina vain yhden lämpimän aterian/pv, itse ainakin lihomisen ihan hillittömästi, jos 2x lämpimän aterian päivittäin söisin.

"vierasvieras"
Voiko joku "syömme yksi lämmin ateria päivässä" ihmiset kertoa millainen ruokailu ohjelma teillä on esim. näin sunnuntaisin? Syöttekö aamiaista? Syöttekö iltapäivällä mitään lämmintä? Entäs illalla? Mites väli-ja iltapalat?
Aamupala syödään, puuroa tai muroja, tai usein on sunnuntaisin jotain tuhdimpaakin esim. keitettyjä kananmunia ja/tai itsetehtyjä sämpylöitä. Välipala noin klo 12, lapsilla leipää/karjalanpiirakkaa/jogurttia ja hedelmiä tai kasviksia, aikuisille riittää yleensä pelkkä hedelmä tai jogurtti. Lämmin ruoka syödään noin klo 15, sen jälkeen yleensä pullaa tai kakkua tms, millä jaksetaan iltapalaan noin 19.30.

Yhteistyössä