Meillä syödään vaan yksi lämmin ateria päivässä.

• Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="viola";29551226]Mun mielestä taas puuro (tai mikään muukaan hiilarimössö) ei pidä nälkää, paremmin pitää vaikka fetatonnikalasalaatti tai kanasalaatti. Tääkään ei oo vain mun huomio, vaan monen muun olen kuullut puhuvan samaa.[/QUOTE]

Kyllä se kaurapuuro ihan kohtuudella nälkää pitää, kun vaan laittaa kunnon köntsän voita sekaan. Reilusti enemmän ku joku pieni "voisilmä".
Mut eihän se munakasta voita mitenkään.

ykspä
ei ihme että lapset menee nälkäisinä kouluun/tarhaan JOKA MAANANTAI kun kotona ollaan viikonloput nälässä. Maanantaisin menee eniten ruokaa.
No meillä lapset on nälkäisiä ainoastaan koulupäivän jälkeen, kun usein koulussa on niin pahaa ruokaa, ettei ole maistunut. Kotona ruoka maistuu ja syövät sen mukaan, ettei hillitöntä nälkää ehdi tulla. Hyvähän se on, jos kelle kouluruoka maistuu, TOSIN mielestäni se kertoo kyllä jotain kotiruuan tasostakin. (Tarkoitan sitä, että kotiruokaan tottuneille koulun einesmössöt voivat olla ei-niin-houkuttelevia.)
:)

meillä
syödään viikolla arkisin kotona työn/tarhan jälkeen yksi lämmin ateria n. klo 16-17 ja illalla iltapala, noin 19-21. Viikonloppuisin aamulla kunnon aamupala, marjoja, leipää, puuroa, munaa tai leikkelettä jne. Lounas klo 12-14, itsellä leipää tms, lapsella lämmin ateria yleensä. Päivällinen 17 aikaan, lämmin ateria kaikilla. Iltapala n. 19-21 lapsella, itsellä saattaa olla myöhemminkin. Eli arkisin mulla 1 lämmin ateria, lapsella 2 ja miehellä 2. ja viikonloppuisin saattaa olla kaikilla joskus 2 lämmintä, ja lapsella ainakin. Välipaloja en suosi, mutta lapsi saa esim. suklaapaloja tai jätskiä joskus aterioiden välillä, ja nykyään kun kasvu on kovaa niin annan joskus leipääkin nälkäänsä jos seuraavan ruuan valmistuksessa menee vielä tunti-pari. Karkkipäivää ei ole, eikä meillä ole juuri koskaan mitään pullaa tms. Yritän kasvattaa ja toitottaa lapsellekin että on terveellistä syödä n. 3-4 tunnin välein ja pitää kunnon ateriavälit ilman napostelua ja jos syö makeaa, syödä sekin mieluiten jälkkärinä pääruuan yhetydessä. Mun mielestä nälän tunne on tärkeä oppia tuntemaan, eikä täyttää itseään jatkuvalla napostelulla niin ettei opi kuuntelemaan todellisia kehon tarpeita.

"wii"
Meillä kanssa arkena kaksi lämmintä ateria, viikonloppuisin vain yksi. Suurin syy viikonlopun erilaiseen ateriarytmiin on se, että meille ei oikein kenellekkään maistu aamupala heti herättyä. Viikonloppuisin nukutaan muutenkin myöhempään, n. 9.00 ja aamupala on yleensä vasta kymmenen jälkeen, joskus lähempänä yhtätoista. Lämmin ruoka syödään n. klo 13-14, kahvitellaan n. klo 16-17 ja kunnollinen iltapala (lämpimiä voileipiä, tortilloja, karjalanpiirakkaa, kananmunia..) klo 19-20. Nukkumaan lapset menevät klo 21.

ei iltapalaa
Meillä syödään yleensä kaksi lämmintä ateriaa. Olen huomannut että leivät leikkeleineen ja juustoineen maksavat liki saman kuin kunnon ruoka. Iltapala meillä jää usein väliin. Syödään aamupala kunhan heräillään, lounas 11-12, sitten välipala joskus 15 ja iltaruoka 18. Lapset käyväyt iltapuuhiin 19-19.30. Ei siinä iltapala maistu kun kunnon ruoka vast ikään syöty. Jää siis väliin tai surautan jonkin herkku smoothien, joka saattaa maistua ikäänkuin jälkkäriksi tuolle ruoalle.

"Piiu"
Meillä syödään vaan yksi lämmin ateria päivässä. Ollaan niin eri aikoihin kotonakin, ettei onnistuisi esim. viikolla lämpimän aterian tekeminen enää iltapäivällä/illalla. Ja muutenkin ollaan varmaan totuttu tähän ruokailurytmiin näin, eipä taitaisi kellekään maistua kahta lämmintä ateriaa. Tosin lapsetkin jo kouluikäisiä, ei siis ihan pieniä.

[QUOTE="eeee";29551300]Annoskoko lihottaa. Ei se että syö kaksi lämmintä ateriaa....[/QUOTE]

Niinpä. Hassua, että aikuuset ihmiset ei tuota asiaa tajua.

Itte en ehkä syö joka päivä kahta lämmintä ruokaa, mutta kyllä usiana päivänä viikos kuitenkin. Jopa näin sunnuntaina oon syöny kaks lämmintä ruokaa ja mun mielestä se on ihan normaalia. Tuohon mä oon tottunu jo lapsesta asti.

paah
Ei meilläkään syödä viikonloppuisin kuin yksi lämmin ateria. Aamupala syödään kun heräillään eli 10-11 aikoihin ja sitä syödään rauhassa ja paljon joten sillä selviää pitkälle iltapäivään. Joskus kolmen-kuuden välillä sitten lämmin ruoka. Ja iltapalaa tietty jos joku haluaa.

"Anne"
En oo koskaan tajunnut miks pitäs olla kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Ei koko aika oo pakko syödä.
Kyllä mä mielellään sen 3-4 kertaa päivässä söisin. Aamupala voi jäädä välistä jos on kiire, mutta lounasaikaan on jo kauhee nälkä. Samoten päivällisaikaan. Se on helpoin hoitaa sitte ihan ruualla, ku alkaa miettimään jotain leipää, raejuustoa, kasviksia ymsyms.

Rollolainen
ei ihme että lapset menee nälkäisinä kouluun/tarhaan JOKA MAANANTAI kun kotona ollaan viikonloput nälässä. Maanantaisin menee eniten ruokaa.[

Totta tämäkin!
Moni perhe antaa lapselle rahaa että mene mäkkärille tai vastavaan syömään kun ei viitsitä ruokaa tehdä.
Monelle aikuiselle kun se oma napa on viikonloppuna tärkein, pitää päästä juhlimaan ja sit käristään krapulasta eikä jakseta niitä lapsia hoitaa.
Aika yhteiselle ruokailulle löytyy kun vain haluaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kahvikirahvi
Totta tämäkin!
Moni perhe antaa lapselle rahaa että mene mäkkärille tai vastavaan syömään kun ei viitsitä ruokaa tehdä.
Monelle aikuiselle kun se oma napa on viikonloppuna tärkein, pitää päästä juhlimaan ja sit käristään krapulasta eikä jakseta niitä lapsia hoitaa.
Aika yhteiselle ruokailulle löytyy kun vain haluaa.
Niin että yhden lämpimän ruoan syömisen syynä on joko mäkkäri tai vanhempien krapula. Jep jep.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä