Meillä riidat ratkaistaan pöydän ääressä...

• Viestiketjun aloittaja Geena
  • Ensimmäinen viesti
Geena
...ja siten että me väännämme mieheni kanssa KÄTTÄ siitä kumpi oli oikeassa.

Tämä on lähtöisin siitä että kun olemem samankokoisia, ja mies ei ole mikään atleetti, ja minä olen melko sporttinen nainen, olemme huomanneet että tämä on melkko tatsa-arvoine tapa ratkaista kinastelu.
Miehellä ei ole mitenkään itsestään selvästi etulyöntiasemaa.
Tuo muuten kummasti motivaatiota vääntää miehen käsi pöytään jos tietää että voittaja saa tahtonsa läpi esim. uuden keittiökaapiston valinnassa!

Ja meillä mä rupean usein painimaan mieheni kanssa siitä miten asiat kuuluu ratkaista, ompa joskus matsattu jopa nyrkkeilyhanskatkädessä pari erää.
Oon kotoisin Alahärmästä pohojanmaalta, mikä selittänee sen että paini on mulla luontaanen ratkaisu, meillä päin kotoona painii likatki!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2004 klo 14:03 metsänpeikko kirjoitti:
Meillä haetaan keskustelemalla ja pohtimalla aina sellainen ratkaisu joka tyydyttää molempia.
Tähän meilläkin pyritään. Ja sitä keskustellaan vaikka viikko, tai kaksi, tai kuukausi samasta aiheesta mikäli ei yhteisymmärrystä meinaa syntyä. Joskus on ihan pakko jopa sopia, että huomenna puhutaan tunti ja ylihuomenna ei puhuta, ettei koko kuukausi mene sitten tappeluksi.

Oispa se hassu ajatus ruveta kättä vääntämään siitä, mistä halutaan talo ostaa tai koska on sopiva aika tehdä lisää lapsia. Ei aikuisten ihmisten kuulu selvittää asioita fyysisin voimin.

Dana
On teillä ainakin mielenkiintoinen ratkaisutapa... Tosin sanoisin, että varsinaisissa riidoissa, jossa on ns. "oikea ja väärä" vastaus, ei kädenväännöllä voi löytyä se oikea vastaus... Nimittäin jos kysymys on, onko Ruotsin pääkaupunki Tukholma vai Oslo, niin eihän se kädenväännöllä Osloksi muutu....

Yhteistyössä