Ei ole kamalan kylmä ollenkaan! Aurinko paistaa hiukan ja -3,5 näytti auton mittari. :heart: Lunta on maassa n. 5 cm. Ekat lumiukot ja linnat on jo tehty! =)
Erittäin kaunis pakkaspäivä, nyt -12. Käytiin ostamassa uusia rukkasia, kaulurit ja pipot lapsille.
Kaunis päivä oli todella. Viis vee poikakin katsoi tänään vaaleanpunaista iltapäivän taivasta ihaillen ja tokaisi "katsokaapas kuinka kaunista". Olen kuulemma itsekin jo hyvin pikkuisena ihaillut luonnon kauneutta.
Pikku pakkanen ulkona ja sekös vaikuttaa heti sisälläkin. Melkein sais huopikkaat jalassa olohuoneessa kulkea. Viime talvena kovien pakkasten aikana 17 lämpöastetta olkkarissa eikä parannusta ole tähän asuntoon odotettavissa vaikka jotain silikonia viime vuonna pursottelivatkin. Innolla odotan pääseväni muuttamaan tästä joku päivä pois, eikä ikävä takaisin tule...jos sitten seuraava olis lämpimämpi.
Kuitenkin, ulkona pikkupakkanen mukavasti piristää ja lumi tuo mukavasti valoa ja ihmeesti joitain muistoja lapsuudesta.
kylmaa on taallakin, aamulla auton ikkunat jaassa eli alle nollan menee yolla. meilla on 1920-luvulla rakennettu talo ja alkuperaiset ulko-ovet, joissa aivan maailman kauneimmat lyijylasit. noh, niistahan ymmarrettavasti vetaa jonkin verran, hiukka hukkalampoa. taytyy vissiin kehitella verhosysteemi eteen, etta saisi vetoa vahemmaksi. ovia ei meinaan vaihdeta!
Nyt on huomattavasti kylmemmän oloista, kun tuuleekin tosi kylmästi. Kävin nopsaan lehden hakemasta laatikosta, ja meinasi hiukset lähteä päästä tuossa tuulessa!
Toisaalta on aina hyvä tehdä pieni tutkimus ennen uloslähtöä, sitten tietää vähän paremmin, kuinka napakasti on lapsille laitettava päälle.
Mukavaa päivää teille! Ja eikun kaapin pengontaan, niin kyllä ne sieltä löytyvät! Meillä mies kyseli yks päivä, jotta mis hänen talvikenkänsä ovat! Kaikille muille olin kaivanut ne kaapista, mutta hänet olin tyystin unohtanut! :ashamed:
Täällä meni tänään plussan puolelle. Vähän pelottaa kuinka liukkaaksi menee, kun viikonlopuksi olis tiedossa pitkä pätkä maantieajoa, mennen tullen ouluun :/
Meillä oli tänä aamuna tosi liukkaat tiet - eli ei puhettakaan, että olisin laittanut poikaa pyörällä kouluun. Illalla oli pakkasta pari astetta, eli tiet olivat taas jäässä ja sitten yön aikana taas lauhtui...
Mie toivon kunnon pakkasia ja lunta! =)