Meillä ei ole ystäviä.. Onko muita yksinäisiä perheitä? Kaipaatteko kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Tyttik
  • Ensimmäinen viesti
Tyttik
Ihan äärimmäisen surullista ja masentavaa, meillä ei ole ketään jonka luokse piipahtaa vaikka kahville taikka ketään ketä kutsua meille syömään tai grillaamaan nyt kesäaikaan. Ollaan 3-kymppisiä, meillä on yksi lapsi (2v) ja toinen tulossa. Ollaan aina kolmistaan. Minun äiti asuu lähellä, mutta mies ei voi sietää häntä, joten äitiä tavataan lapsen kanssa keskenään. Perheenä meillä ei ole ketään..

Onko muita vastaavassa tilanteessa? Miten saatte ajan kulumaan lomilla / vkonloppuisin? Nytkin pitkä kesäloma alkamassa ja ahdistaa jo valmiiksi kun ei ole mitään sosiaalista kanssakäymistä oman perheen lisäksi. Ihme erakoita ollaan vaikka oikeasti kovastikin kaivattaisiin kavereita :( pelkään että lapsi saa elämästä ihan väärän kuvan. Itsellä lapsuus oli vilkasta, ystäväperheet ja suku kyläili viikoittain. Aina oli ihmidiä ympärillä. Nyt ei ketään...

Pipsa 4
Suomalaiset perheet tuntuu olevan aika sulkeutuneita ja kaikki lomat ym. vietetään vaan perheen kesken. Muutimme Ouluun koska lähistöllä asuu paljon sukulais perheitä mutta todella harvoin kukaan heistä kutsuu käymään tai tulevat meillä käymään. Itse on pitänyt soitella ja kysyä että nähdäänkö eikä aina tunnu sopivan. Vastavuoroisuutta itse toivoisin kans tutuilta että pyytäisivät käymään jne.

viera.s
Eikö teillä ole omia kavereita myöskään?

Meilläkään ei sosiaalinen elämä ole hirveän vilkasta, mutta minun mielestäni sitä on ihan sopivasti kuitenkin. Yksi tuttavapariskunta, jonka kanssa tehdään yhdessä jotain ehkä keskimäärin kerran kuussa. Omia ystäviä kumpikin meista tapaa 1-2 kertaa kuussa, lisäksi harrastusten yhteydessä suurinpiirtein viikottain. Äitini ja miehen vanhempien luona kyläillään yhdessä ja erikseen vaihtelevalla tahdilla.

Mutta eihän tämä sosiaalinen elämä kuitenkaan kesälomaa täytä. Kesällä ne harrastuksetkin on pääosin tauolla, joten ystäviä tavataan harvemmin kuin normaalisti. Lomalla reissataan ja mökkeillään perheen voimin, ei silloin ystäviä niin kaipaakaan. Ettekö te voisi tällaisilla aktiviteeteillä hankkia lomaanne piristysta vai estääkö taloudellinen puoli huvitukset ja matkat? Mekin ihan vaan kotimaassa kesäisin reissataan ja lisäksi kolutaan kotipaikkakunnan museoita yms. aktiviteetteja, joten hirveän suuria summia ei lomailuun mene. Tietysti pidemmän päälle teidän kannattaisi ystäviä koittaa saada, olisikohan helpoin tapa yrittää elvyttää aiempia ystävyyssuhteita?

Ap.
Eikö teillä ole omia kavereita myöskään?

Meilläkään ei sosiaalinen elämä ole hirveän vilkasta, mutta minun mielestäni sitä on ihan sopivasti kuitenkin. Yksi tuttavapariskunta, jonka kanssa tehdään yhdessä jotain ehkä keskimäärin kerran kuussa. Omia ystäviä kumpikin meista tapaa 1-2 kertaa kuussa, lisäksi harrastusten yhteydessä suurinpiirtein viikottain. Äitini ja miehen vanhempien luona kyläillään yhdessä ja erikseen vaihtelevalla tahdilla.

Mutta eihän tämä sosiaalinen elämä kuitenkaan kesälomaa täytä. Kesällä ne harrastuksetkin on pääosin tauolla, joten ystäviä tavataan harvemmin kuin normaalisti. Lomalla reissataan ja mökkeillään perheen voimin, ei silloin ystäviä niin kaipaakaan. Ettekö te voisi tällaisilla aktiviteeteillä hankkia lomaanne piristysta vai estääkö taloudellinen puoli huvitukset ja matkat? Mekin ihan vaan kotimaassa kesäisin reissataan ja lisäksi kolutaan kotipaikkakunnan museoita yms. aktiviteetteja, joten hirveän suuria summia ei lomailuun mene. Tietysti pidemmän päälle teidän kannattaisi ystäviä koittaa saada, olisikohan helpoin tapa yrittää elvyttää aiempia ystävyyssuhteita?
Miehellä on yksi kaveri, minulla pari, mutta aika etäisiä hekin. Ei semmoisia läheisiä tyttökavereita oikein. Kyllähän me jotakin reissuja varmaan suomessa tehdäänkin, mutta mökkiä ei ole eikä oikein varaa vuokratakaan. Hotellitkin hirmu kalliita, joten päiväreissuja sitten vaan lähikuntiin..

Jostain pitäs löytyä ystäviä... Mutta helpommin sanottu kuin tehty...

"jag"
Meillä on sama tilanne, 2 aikuista ja yksi 4v lapsi. Kaikki yhteiset tuttavat ovat muuttaneet ulkomaille tai eronneet.
Mies ja miehen kaverit ovat työnarkomaaneja, joten heitä ei haittaa seuran puute.
Olen huomannut, että olemme tosi yksin. Olisi niin kiva saada seuraa jonnekin mökkireissulle yms.
Asumme PK-seudulla.

"miili"
Luulen että aika monen perheen elämä on ap:n kuvailemaa. Puistoaikana sosiaalinen elämä oli aika vilkasta, mutta kun alkoi työt ja harrasteet niin elämä pyörii aikalailla oman perheen ympärillä. Odotan aikaa kun lapset hoitaa omat harrasteet niin voin taas sosialisoitua :).

saam
Täällä kanssa ystäviä vailla äiti ja miks ei koko perhekkin. Kolmas lapsi tulossa ja pk-seudulla asutaan. Alle 30v molemmat vanhemmat ja lapset 3 ja 5v :)
Eipä oo oikeen saman henkistä seuraa löytynyt, ja sittemmin ei ole edes jaksanut etsiä kovin aktiivisesti. Puistoja yms. ei ole kävelymatkan päässä, niin sattumalta täällä ei keneenkään törmää.. Jotenkin luovuttanut olo jo koko ystävä homman kanssa. Miehellä on omia ystäviä pari, mulla ei ainuttakaan

"jag"
Täällä kanssa ystäviä vailla äiti ja miks ei koko perhekkin. Kolmas lapsi tulossa ja pk-seudulla asutaan. Alle 30v molemmat vanhemmat ja lapset 3 ja 5v :)
Eipä oo oikeen saman henkistä seuraa löytynyt, ja sittemmin ei ole edes jaksanut etsiä kovin aktiivisesti. Puistoja yms. ei ole kävelymatkan päässä, niin sattumalta täällä ei keneenkään törmää.. Jotenkin luovuttanut olo jo koko ystävä homman kanssa. Miehellä on omia ystäviä pari, mulla ei ainuttakaan
Laita emailia tuohon antamaani sposti-osoitteeseen, niin voidaan ehkä tutustua.
Voidaan vaihtaa ajatuksia emailitse?

??
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampaa tuntuu ystävien hankkimisen olevat. Itse löysin harrastuksen kautta ihanan porukan :)

Nimimerkin "jag" sähköposti on hieman epämääräisen oloinen?

"jag"
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampaa tuntuu ystävien hankkimisen olevat. Itse löysin harrastuksen kautta ihanan porukan :)

Nimimerkin "jag" sähköposti on hieman epämääräisen oloinen?
Ei kai siinä mitään epämääräistä ole? En toki jaa pysyvää sähköpostiosoitettani täällä julkisesti, mutta tuosta sähköpostiosoitteesta mä vastaan ihan normaalisti.

Meillä ei myöskään oo ollenkaan ystäviä.. Joitain ns kavereita pari, joita nähdään kun heille sopii, ehkä muutaman kuukauden välein.
Tänään juuri harmittelin, kun on koko viikoksi luvannut vesisadetta, eikä huvittais ulkona kastua, mutta ei ole ketään jonka luokse voisi mennä kyläilemään tai ketä pyytää meille seuraksi. :/
Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täältä on tosi vaikea löytää kavereita.
Ja esim tuonne Lapsellekaveri.fi-sivustolle olen rekisteröitynyt, mutta ei siellä muita ole täältä.
Yksinäistä on ja surettaa, kun lapsillakaan ei ole leikkikavereita.

"jag"
Meillä ei myöskään oo ollenkaan ystäviä.. Joitain ns kavereita pari, joita nähdään kun heille sopii, ehkä muutaman kuukauden välein.
Tänään juuri harmittelin, kun on koko viikoksi luvannut vesisadetta, eikä huvittais ulkona kastua, mutta ei ole ketään jonka luokse voisi mennä kyläilemään tai ketä pyytää meille seuraksi. :/
Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täältä on tosi vaikea löytää kavereita.
Ja esim tuonne Lapsellekaveri.fi-sivustolle olen rekisteröitynyt, mutta ei siellä muita ole täältä.
Yksinäistä on ja surettaa, kun lapsillakaan ei ole leikkikavereita.
No missä päin sä asustelet? Käytkö missään tapahtumissa, missä voisi tavata paikallisia?

[QUOTE="jag";30049919]No missä päin sä asustelet? Käytkö missään tapahtumissa, missä voisi tavata paikallisia?[/QUOTE]

Pohjois-Karjalassa asutaan ja kyllä käydään tapahtumissa ja kerhossakin, mutta ei ole niistäkään juuri seuraa löytynyt. Kaikki tuntuu tulevan aina kaverinsa kanssa, niin vaikea päästä juttuun mukaan..

5+2+lemmikit
Tässä ihmettelen sitä, että eikö teillä ole "kertynyt" ystäviä/kavereita vuosien varrella?

Meillä on sisaruksia molemmilla miehen kanssa, joten sitä kautta on ystäviä.

Ala-asteela on yksi ystävä. Yläasteelta on "jäänyt" kaksi hyvää ystävää. Seuraavasta opinahjosta yksi. Kolmannesta opinahjosta kaksi kaveria. Yhden vanhan naapurin kanssa ollaan perheenä tekemisissä. Eräästä työpaikasta on jäänyt yksi ystävä, toinen kaveri.
Miehen kautta on tullut muutamia ystäviä ja kavereita ja toisinpäin.

Lasten kavereiden vanhemmista on tullut kavereita, esim. lenkkiseuraa jne. Vuosien varrella toisten kanssa on aktiivisempi toisten kanssa passiivisempi mutta suhteet pysyvät kuitenkin.

"jag"
Tässä ihmettelen sitä, että eikö teillä ole "kertynyt" ystäviä/kavereita vuosien varrella?

Meillä on sisaruksia molemmilla miehen kanssa, joten sitä kautta on ystäviä.

Ala-asteela on yksi ystävä. Yläasteelta on "jäänyt" kaksi hyvää ystävää. Seuraavasta opinahjosta yksi. Kolmannesta opinahjosta kaksi kaveria. Yhden vanhan naapurin kanssa ollaan perheenä tekemisissä. Eräästä työpaikasta on jäänyt yksi ystävä, toinen kaveri.
Miehen kautta on tullut muutamia ystäviä ja kavereita ja toisinpäin.

Lasten kavereiden vanhemmista on tullut kavereita, esim. lenkkiseuraa jne. Vuosien varrella toisten kanssa on aktiivisempi toisten kanssa passiivisempi mutta suhteet pysyvät kuitenkin.
Mulla eikä miehellä ole sisaruksia, eikä sukulaisia lähimailla, joten ei ole sitä kautta ystäviä. On toki mulla ystäviä kouluajoilta, mutta he asuvat kaukana. Olemme vain fb-tuttuja. Yliopistosta on jäänyt yksi kaveri, mutta hänkin asuu aika kaukana, emme siis tapaa, joskus lähetämme spostia.

Monet perhetutut ovat muuttaneet ulkomaille tai eronneet ja muuttaneet.

Lapselle ei kyllä ole vielä yhtään kaveria, hän on aika nuori. Eikä hän ole missään edes hoidossa.

vierasäiti
Meillä ei myöskään ole ystäviä. Kouluaikoina oli, mutta muuttojen myötä ovat jääneet ystävyyssuhteet. :/

Ollaan nuoria (alle 25), meillä on 3 lasta, joista vanhin on 4 ja asutaan Pohjois-Pohjanmaalla. Ois kiva jos löytys samalta alueelta ystävä. :)

---
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;30050522:
Meillä ei myöskään ole ystäviä. Kouluaikoina oli, mutta muuttojen myötä ovat jääneet ystävyyssuhteet. :/

Ollaan nuoria (alle 25), meillä on 3 lasta, joista vanhin on 4 ja asutaan Pohjois-Pohjanmaalla. Ois kiva jos löytys samalta alueelta ystävä. :)
Mistä päin Pohjois-Pohjanmaata olette, jos saa tarkennusta udella? :)

---
Alkuperäinen kirjoittaja vierasäiti;30050587:
Ollaan Oulusta etelään n.100km. :)
Okei, ehkä vähän liikaa välimatkaa siis :) Itse olen Oulusta, yksi alle kouluikäinen lapsi. Hirveästi ei vielä ole ystäviä täältä, kun kohtuu äskettäin vasta muutettiin.

Minä - 46v yh äiti Someron kupeesta.
EI ole mullakaan kun pari kaveria ja hekin asuvat yli 100km päässä. Ei sisi ketään jonka luona pipahtaa tai päinvastoin. Pojalla on akvereite 35km päässä ja aina sillon tällön on täällä meillä joku aikaa viettämässä- nytkin on kaveri. Poika on 14v joten ei ne tässä kotona viihdy kun kavereita on käymässä vaan tuolla "kylillä" luuhaavat-nytkin (kohta pitää soittaa kotiin) 7km päässä. Pyörillä menevät.
Minä olen täällä kotona. Aina. Yksin (no, koirien kanssa, mut kuitenki)

viestiä saa laittaa tonne profiiliin jos joku on kiinnostunut täältäpäin (täällä tosin asuu niin vähän ihmisiä että epäilen.) Täällä vaan kaikki tuntuu olevat "paikkakuntalaisia" monessa polvessa joten....

Yhteistyössä