Meillä riidellään tosi harvoin kotitöistä, mutta eilen illalla kyllä kiehahti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Mies alkoi mulle valittamaan, kun en ollut laittanut omaani ja lasten lautasia koneeseen, vaan pinonnut ne tiskialtaaseen...prkl |O Itse herra nukkuu aamulla puoli kymmeneen, käy suihkussa, syö aamupalan, lukee lehden ja istuu paskalla. Menee töihin klo 11 ja tulee kotiin vähän ennen 19.30, syö valmiin ruuan, laittaa ne saakutin astiat koneeseen ja makaa sohvalla illan telkkaria katsomassa |O |O

Mie hoidan kaikki kotityöt, paitsi koiran ulkoilutuksen. Mies yleensä saa laitettua omat tavarat paikoilleen, mutta joskus jää ja sanomatta mitään korjaan paikoilleen tai pyykkikoriin tms.
Siis tulee valmiiseen pöytään ja lähtee, jättää likaiset astiat ja ruuat pöytään yms.
No, itsepä unohdin muutaman karkkipaperin (puollustuksen puheenvuoro, olen todella sokea, ja ne olivat niitä mustia after eight-papereita pustalla sohvalla) ja mies "mainitsi" asiasta sitten seuraavana päivänä. "Olit unohtanut, minä laitoin, niin.." No just juu, olipas ilmotus, joskus en kerkeis muuta tekeekkään jos aina ilmottelisin kaikista.
Tämä ei ole ongelma, oli vain niin hupaisaa, ehkäpä jopa hieman surkuhupaisaa, kun toinen kerrankin pääsee ilmoittamaan, että on jotakin tehnyt.

:/
Mie oon itse vähän etukäteen kärttyisänä, kun Emmerdalea alkaa vuoden alusta (5.1.)alkaen tulla säännöllisesti 2 jaksoa perätysten.
Eli mies tulee töistä klo 16.30 - 17 välissä, syödään ja sit hää käy suihkussa tai jos on saunailta, niin huokaisee hetken sohvalla.
No ok, mutta sit klo 17.30 alkaa Emmedale, joka kestää 18.30 asti. Tätä mies seuraa telkkarista aktiivisesti.
Tämän jälkeen sit ois miehellä aikaa olla lasten kanssa leikkimässä ja pelata jne, mutta kun tuolloin pitäs melkein jo aloittaa ekojen iltatoimet, pesut sun muut.
Ja sit mies katsoo taas Salatut elämät 19.30-20... Että katsotaan nyt, miten tää sumplitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie oon itse vähän etukäteen kärttyisänä, kun Emmerdalea alkaa vuoden alusta (5.1.)alkaen tulla säännöllisesti 2 jaksoa perätysten.
Eli mies tulee töistä klo 16.30 - 17 välissä, syödään ja sit hää käy suihkussa tai jos on saunailta, niin huokaisee hetken sohvalla.
No ok, mutta sit klo 17.30 alkaa Emmedale, joka kestää 18.30 asti. Tätä mies seuraa telkkarista aktiivisesti.
Tämän jälkeen sit ois miehellä aikaa olla lasten kanssa leikkimässä ja pelata jne, mutta kun tuolloin pitäs melkein jo aloittaa ekojen iltatoimet, pesut sun muut.
Ja sit mies katsoo taas Salatut elämät 19.30-20... Että katsotaan nyt, miten tää sumplitaan.

Tallentava digiboxi kahdella virittimellä voisi helpottaa pinnaa...? :whistle: Jos mies katsoisi vaikka emmentaalin tai salkkarit myöhemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tallentava digiboxi kahdella virittimellä voisi helpottaa pinnaa...? :whistle: Jos mies katsoisi vaikka emmentaalin tai salkkarit myöhemmin?

Onhan meillä tuo tallentava laite olemassa, ja ehkä se tulee jatkossa talletettavaksi menemäänkin, kun kerran haukkaa noin ison ajan illasta muuten pois.
Tai eihän siinä mitään ois, jos ekojen lasten ei tarvis olla jo kasin - puol ysin aikaan petissä. Vaan kun niin on, niin oishan se ihan kiva ehtiä pelmuta isänkin kanssa... muulloinkin kun viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen iloinen puolestanne!:
Hyvin on asiat jos ongelmat on noin pieniä.

No niin on =) Eilen vaan kiehahti kun itse herään arkisin klo 6, olen töissä 8-16, sen jälkeen tein ruoan, kannoin puut sisään ja lämmitin uunin. Lisäksi hoidan ja ulkoilutan koirat aamuin illoin. Sitten mies käy kitisemään parista lautasesta, kun ei itse voi edes puita kantaa aamulla valmiiksi sisälle |O |O

jos noi sarjat on noin tärkeitä eikö kannattaisi vaikka tallentaa ne? tai viel parempi, hävittäkää koko toosa. elämään tulee niin paljon lisää aikaa kun ei näy telsu. tai no 1,2,fst ja teema.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
jos noi sarjat on noin tärkeitä eikö kannattaisi vaikka tallentaa ne? tai viel parempi, hävittäkää koko toosa. elämään tulee niin paljon lisää aikaa kun ei näy telsu. tai no 1,2,fst ja teema.

Mie siis uskon ja luotan siihen, että tääkin "ongelma" ratkeaa... joko tallentamalla tai sit vaan sillä, että ne jää katsomatta.
Mutta kun mie en voi sille minkään, että mie murehdin etukäteen sellaista, jonka tiedän tulevan... vaikken tiedäkkään, että miten se tulee menemään loppupeleissä - siis tuossakin kun tiedän, että sarjaa alkaa tulla tunti illassa + se ½ tuntia toista sarjaa, niin mie murehdin etukäteen, vaikka saattaa olla että mies ei katso enää sitä aikaisempaa ½-tuntistakaan enää, vaan tallentaa ne ja katsoo sarjat illalla myöhemmin.

mikähän tauti miehiä vaivaa,kun niillä on tarve huomautella?nehän ei koskaan mäkätä,naisethan niin tekee.sehän riippuu ihan sanojan sukupuolesta,mitä saa sanoa.mutta ehkä se on miesten pätemisen tarvetta,joten annetaan anteeksi niille...

aloin tässä juuri miettimään tuota kotityöjärjestystä meillä....
herään 5.30 keittämään aamukahvit. kulta lähtee ajamaan töihin 6.00. itse leikin kissan kanssa ja lähden bussilla 6.50.
lähden töistä 16.00. käyn kaupassa ja bussilla kotiin 16.20 - kotona 17.00. haen puut, lämmitän talon, kannan vedet, saatan tiskata ja siivota, teen ruuan, leikin kissan kanssa. mies tulee kotiin jossain 10-21.00 välillä.

mutta niinkuin tänään kun hän on kotona, hän korjaa taloa, siivoaa pihaa, leikkii kissan kanssa, lämmittää talon yms.

mutta sellaista päivää etä tiskannut en ole montaa nähnyt.
välillä tuntuu että teen kaikki kotityöt mutta toisaalta hän on enemmän töissä ja oikeasti tuo rahan taloon. ja mitä muuta tekisin töiden jälkeen. makaisin sohvalla kattomassa telkkua?

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

Mie siis uskon ja luotan siihen, että tääkin "ongelma" ratkeaa... joko tallentamalla tai sit vaan sillä, että ne jää katsomatta.
Mutta kun mie en voi sille minkään, että mie murehdin etukäteen sellaista, jonka tiedän tulevan... vaikken tiedäkkään, että miten se tulee menemään loppupeleissä - siis tuossakin kun tiedän, että sarjaa alkaa tulla tunti illassa + se ½ tuntia toista sarjaa, niin mie murehdin etukäteen, vaikka saattaa olla että mies ei katso enää sitä aikaisempaa ½-tuntistakaan enää, vaan tallentaa ne ja katsoo sarjat illalla myöhemmin.

kyllä mä ymmärrän. kyllä ittekin aikoinaan katto telkkua ihan kamalasti. siihen auttoi kun koko kesä oltiin täysin ilman. ja nyt tosiaan näkyy vain noi muutama. et jos on pakko kattoo niin kattoo sitten ruotsinkielisiä uutisia. mutehkä kannattais jutella asiasta??

Yhteistyössä