Meillä on langaton wlan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
voiko joku saada tongittua salasanan jotenkin? Sen pitäis mun järjen mukaan olla vaikea... Esim. tänään tuli mun koneelle ilmoitus, että joku toinenkin laite käyttää meidän yhteyttä. Meillä on toinenkin läppäri, mut kukaan ei ollut koko koneella ollut moneen tuntiin eikä siinä ollut nettikään auki. Myöskään kännykällä ei oo kukaan meistä käynyt... Meidän yhteys on lukittu koska se lukon kuva on siinä, näenkö mä jostain ketkä kaikki on tällä hetkellä "online" meidän yhteydessä?

Alkuperäinen kirjoittaja tumpelo:
voiko joku saada tongittua salasanan jotenkin? Sen pitäis mun järjen mukaan olla vaikea... Esim. tänään tuli mun koneelle ilmoitus, että joku toinenkin laite käyttää meidän yhteyttä. Meillä on toinenkin läppäri, mut kukaan ei ollut koko koneella ollut moneen tuntiin eikä siinä ollut nettikään auki. Myöskään kännykällä ei oo kukaan meistä käynyt... Meidän yhteys on lukittu koska se lukon kuva on siinä, näenkö mä jostain ketkä kaikki on tällä hetkellä "online" meidän yhteydessä?

Lataa omalle koneellesi ohjelma, joka ratkoo wlanin salasanoja. Huomaat, että useimmat niistä aukeaa ilman erillistä hyökkäystä.

Alkuperäinen kirjoittaja öowidbv:

Lataa omalle koneellesi ohjelma, joka ratkoo wlanin salasanoja. Huomaat, että useimmat niistä aukeaa ilman erillistä hyökkäystä.
Siis että voisin tunketua itsekin toisten salattuun verkkoon tuosta vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se vaikeaa ole kun sen osaa..ihmiset kun laittaa niin tuttuja sanoja,numeroita ym .yksi aukee ja loput perässä.

Mulla on monta lasta ja laitoin yhden lapsen syntymäpäivän ja vuoden, mistäs naapurit osais sen arvata kun ei olla koskaan tekemisissä? Ehkä sit pitää vaihtaa vielä vaikeampaan..

meillä ei ole salattu yhteys. miten mä näen jos joku käyttää meidän verkkoa? meillä oli salattu yhteys mutta soneran eukko sai mut resetoimaan modeemin kun netti ei toiminut. vika oli kuitenkin soneran. ens sit ite osannut laittaa uutta salausta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se vaikeaa ole kun sen osaa..ihmiset kun laittaa niin tuttuja sanoja,numeroita ym .yksi aukee ja loput perässä.

Mulla on monta lasta ja laitoin yhden lapsen syntymäpäivän ja vuoden, mistäs naapurit osais sen arvata kun ei olla koskaan tekemisissä? Ehkä sit pitää vaihtaa vielä vaikeampaan..

ei tiedä ei,mutta se on helppo päätellä.mulla piti olla 27 kirjainta tai numeroa.ja suositellaanki nimenomaan ettei siinä olisi tuttuja nimiä,syntymäaikoja ym koska ne on helppo päätellä vaikkei sua kukaan tuntisikaan.mulla on se tallessa tikulla ja tarpeeksi vaikea niin ei sitä kukaan selvitä jos ei todellinen fbi hakkeri ole jos silloinkaan

meillä ei ole salattu yhteys. miten mä näen jos joku käyttää meidän verkkoa? meillä oli salattu yhteys mutta soneran eukko sai mut resetoimaan modeemin kun netti ei toiminut. vika oli kuitenkin soneran. ens sit ite osannut laittaa uutta salausta.

et mistään muusta kuin siitä et sun netti on hitaampi kuin ottamasi yhteys yleensä.

tää ei tajuu, miten kone, tai meillä kaks konetta, tunnistaa sit sen oman verkon jos sen salaa?

Hei tumpelo, käytät mun nikkiä! :) No, mut kone kysyy mihin verkkoon haluat liittyä, valitset sieltä sen oman nimeäsi verkon ja sit se kysyy salasanaa..

tää ei tajuu, miten kone, tai meillä kaks konetta, tunnistaa sit sen oman verkon jos sen salaa?

tunnistaa tietenkin. jokaiselle vaan se sama salasana jotta pääsee nimenomaan siihen. meillä on neljä konetta mun liittymällä,tikulla on kukin saanu salasanan omalleen tai paperille talteen ja sitä kautta.

sorry, ei ollut tarkoitus vönsätä:) ai jaa, no kiitos neuvosta. vielä kun uskaltais yrittää sitä salausta, mut kun pelkään että sössin koko yhteyden pois..

onnistuu se! parempi se on salata kuin että sitä kaikki voisi käyttää..toi mies on nörtti ja sanoi ettei se ole edes rikos jos niin tekee vaan ns omaa tyhmyyttään ,ainakin siihen asti jos ei käytä yhteyttä rikoksiin tai tunkeudu s-postiin ym

Yhteistyössä