Meillä on koira hoidossa ja tulen kohta hulluksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Koira on ihan hermoheikko. Haukkuu pienintäkin ääntä. Yritäpä tässä nyt lasten kanssa nukkua, kun toinen pitää hirvittävän haukkukonsertin 2 minuutin välein.

Ihan sama missä huoneessa koira on, tilanne on sama. Yhtäkkiä vain alkaa haukkua. Minun oli pakko sulkea se talon toiseen päähän ovien taakse, kun ei täällä pysty olemaan saamatta järkytyksestä melkein sydäriä.
Paitsi että nyt se koira haukkumisen lisäksi vinkuu ja vonkuu tuolla ovien takana.

Mitenkähän koiran omistajat pystyvät nukkumaan tuon koltiaisen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää varmasti;25200626:
Pistä se rakki kuriin. Karjaise ja jos ei usko niin ota turvasta kunnolla kiinni. Niin että tajuaa olla hiljaa.

Mulla on periaate, että fyysisesti en toisten lemmikkeihin kajoa. TUo on eläinrääkkäystä ja mistä sen tietää, vaikka se purisi minua tuollaisen tempauksen jälkeen.

No mä olen sitten rääkkännyt koiraani monta kertaa kun olen sen opettanut olemaan lenkillä räksyttämättä ottamalla kunnolla turvasta kiinni.
Mutta ihan sama mulle, kärsikää sitten siitä haukkumisesta. Eiks se niin oo että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Tässä tapauksessa koko perhe.

Vieraassa paikassa,vieraiden ihmisten kanssa ja koiran pitäisi olla vaan rauhallinen ja iloinen?
Yritä olla rauhallinen ja koiran lähellä. Ota sohvalle viereen, jos suostuu tulemaan. Kyllä se siitä rauhoittuu ajan kanssa, on vain epävarma paikasta ja teistä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Tottakai haukkuu jos teljetään yksin erilleen muista ja vielä vieraassa paikassa. Ota se niin lähelle että näkee sut, rauhoittele ja anna vaikka jotain herkkua että tulee hyvä mieli ja anna nukkua vieressä (peiton päällä lattialla sun vieressä). Eristäminen on rangaistuksista pahin koiralle. Ei ihme että protestoi.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25200951:
Odotamme innolla sinun neuvoasi ap:n tilanteeseen.

Voitte (kenen kanssa oot?) odottaa ihan rauhassa, tai sitten lukea sen sieltä omaasi ylempää.

Toisaalta tässä tapauksessa mikä tahansa neuvo tai kokonaan neuvomatta jättäminen on parempi vaihtoehto, kuin koiran väkivallalla hiljentäminen.
Joten hieman typerä vastaus sinultakin.

Älä ainakaan telkeä minnekään yksin!!! On vieraassa paikassa, vieraiden ihmisten kanssa ja pelko voi olla melkoinen. Rauhoita koiraa, ota lähelle, silittele varmasti ja lempeästi ja juttele niitä näitä. Annan herkkuja kun on hiljaa tai tottelee. Jos itse et ole epävarma koiran kanssa olosta, koirakin rauhoittuu, mutta jos jatkuvasti karjut ja olet kireä, käy päinvastoin.

Asetu itse koiran asemaan ja mieti mitä sinä haluaisit. Yksin sulkemisen vai rauhoittavaa seuraa ja huolenpitoa.

[QUOTE="vieras";25200991]Voitte (kenen kanssa oot?) odottaa ihan rauhassa, tai sitten lukea sen sieltä omaasi ylempää.

Toisaalta tässä tapauksessa mikä tahansa neuvo tai kokonaan neuvomatta jättäminen on parempi vaihtoehto, kuin koiran väkivallalla hiljentäminen.
Joten hieman typerä vastaus sinultakin.[/QUOTE]Mitäs typerää siinä on, jos täällä utelee parempaa neuvoa, kun tunnuit niin tietäväiseltä?

Mä olen muuten sitä mieltä, että koiran turvasta (lienee tarkoittaneen kuonoa, tuskin koira ja hevonen meni sekaisin.. :D ) puristelu ja räyhääminen ei palvele ketään pitkällä tähtäimellä vaan ennemmin napakka komennus ja palkitseminen kun tottelee.

Koirat haluaa miellyttää, olla ihmisilleen niin hyviä koiria kun osaavat ja paras tapa tukea tätä koirien luontaista käytöstä on palkita ennemmin kuin torua. :)

Yhteistyössä