Meillä on käynyt varkaita!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Mukavata ihanaa saatana. Kaksi yötä oltiin pois ja silloin täältä on tyhjennetty kaikki tyhjistä pulloista lähtien tuolta lukitusta ulkovarastosta. Ja mun ainut kulkuneuvo, eli pyörä lähti mukaan. Lapsen kanssa sillä aina kuljettiin :( Kyllä pistää vihaksi. Poliisit eilen kävivät ja ottivat kuvia, mutta eihän niistä nyt mitään apua ollut. Vakuutuksesta saa, mitä saa takaisin sitten joskus.

Ja voisitteko rauhoitella mua, mä niin pelkään että ne tulevat uudestaan tänne asuintiloihin penkomaan. En ole saanut kunnolla viime yötä nukuttuta ja olen ihan hysteerinen ollut täällä. Kuljen ikkunasta ikkunaan katsoen näkyykö tuolla pihalla liiketta. Oonks mä nyt siis tulossa hulluksi?

Meidän tontti on kyllä tällein, että on muitakin taloja vieressä, mutta just noissa meidän vieressä olevissa ei ole ketään. Siis vasta muutti yksi vanha mummo pois ja toinen on aika asumaton, vaikka siellä joku joskus käy. Ja tontin takana on vain metsää, jonne pääsee yhtä metsätietä pitkin ja sieltä puikelehtia polkua pitkin meidän pihalle. Olen täällä ihan hysteerinen, että jos vielä tänne joku tulee :/

ja naapureille tieto heti että on käyty. Sitten poliisille ilmoitus, ei ne mitään tee mutta auttaa sitten myöhemmin jos vakavampaa sattuu.

Aitaa, kameroita, muita juttuja, pyöriviä linnunpelättimiä, mikä tahansa liikkuva tai ääntä pitävä vähentää asiattomia. Myös epätavallisuus: ovi auki, tavarat levällään...

Koira olis varmaan paras, sitä teillä tuskin on kun tuohon asti olette joutuneet...

Ja itsestään selvästi kaikki kalliimmat esineet pois yleisistä tiloista: moottorisahat, polkupyörät, trimmerit, kaapelikelat, työkalut...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Asutko lapsen kanssa yksin? Eikö ole miestä? Voisitko pytää jonkun seuraksesi sinne, ystävän?

No viime yönä oli mun veli täällä, joka myös oli ihan hysteerinen ja sai mut ihan sekaisin. Siis alitajunnassa käy vain läpi kaikkea, mitä ne on tehnyt ja liikkunut ja käy pumppu hakkaamaan. Tänään hain miehen kotia tähän näin, kun hän oli päivän pidempään siellä, missä mekin oltiin. Tarkoitus häne oli olla siellä vielä pidempään, mutta kun huomasin varakauden niin piti hakea mies pois. Mä siis lapsen kanssa tulin tähän kotiin aikaisemmin ja huomasin kaiken ja joudin kaikki asiat hoitamaan poliisien kanssa, mutta siis on täällä nyt mun mies. Hän on vain nyt tutkimassa noita paikkoja, että mitä kaikkea sieltä on viety, mitä ei puhelimessa vielä käyty läpi. Tuolta metsästä tänään löytyi muutama meidän tavara ja jotain paska tavaraa. Todennäköisesti varkaat ovat tyhjentäneet autonsa sinne ja ottanut tuolta meidän varastosta tavaraa kyytiin.

Ap: Eiköhän ne ole jo teiltä ottaneet sen mitä ottavat. Olisivathan he voineet samaan syssyyn hoitaa asunnon putsauksen, jos sitä mielivät. Murtovarkaathan kait toimivat siten, että tarkkailevat asuntoa vaivihkaa, ja jos ei valoja tietyllä aikavälillä syty, niin menevät hommiinsa. Eivät he enää tule, usko pois! Sen todistaa jo se, että kävivät juuri kun olitte pois.

Voisitko pytää jonkun seuraksesi sinne, ystävän?[/quote]

No viime yönä oli mun veli täällä, joka myös oli ihan hysteerinen ja sai mut ihan

Kyseessä samainen joka näki aaveita ja pelkäsi vaikka mitä hihhuleita milloinkin.

Halitulijallaa ja hellät tunteet teille.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuukkeli:
Ap: Eiköhän ne ole jo teiltä ottaneet sen mitä ottavat. Olisivathan he voineet samaan syssyyn hoitaa asunnon putsauksen, jos sitä mielivät. Murtovarkaathan kait toimivat siten, että tarkkailevat asuntoa vaivihkaa, ja jos ei valoja tietyllä aikavälillä syty, niin menevät hommiinsa. Eivät he enää tule, usko pois! Sen todistaa jo se, että kävivät juuri kun olitte pois.

Pihavalon meillä tuolla on, mutta ovelasti ottaneet sen valojohdon pienesti irti, että se ei vain syty. Vaikuttaa kuitenkin, että huolella ovat tehneet. Laittanut paikat niin, että ei heti huomaisi, niin välttämättä eivät ole tienneet, että täällä ei ketään ole. Mutta mistä koskaan mitään voi tietää. Ja se tuntuukin ns. pelottavalta jos meitä ollaan tarkkailtu. Tästä uskalla enää mihinkään lähteä!

Ja tosiaan me ei todellakaan pidetä enään mitään ns. arvokasta tuolla varastossa. Kaikki on nyt saatava sisälle, jopa lapsen pyörä, mikä onneksi oli meillä reissussa mukana!!! Oisi ollut lapselle suuri murhe, jos sen oisivat vieneet.

Alkuperäinen kirjoittaja lukkoon:
ja naapureille tieto heti että on käyty. Sitten poliisille ilmoitus, ei ne mitään tee mutta auttaa sitten myöhemmin jos vakavampaa sattuu.

Aitaa, kameroita, muita juttuja, pyöriviä linnunpelättimiä, mikä tahansa liikkuva tai ääntä pitävä vähentää asiattomia. Myös epätavallisuus: ovi auki, tavarat levällään...

Koira olis varmaan paras, sitä teillä tuskin on kun tuohon asti olette joutuneet...

Ja itsestään selvästi kaikki kalliimmat esineet pois yleisistä tiloista: moottorisahat, polkupyörät, trimmerit, kaapelikelat, työkalut...
Voi huoh taas. Aapeehän sanoi poliisien ottaneen kuvia.

a naapureille tieto heti että on käyty. Sitten poliisille ilmoitus, ei ne mitään tee mutta auttaa sitten myöhemmin jos vakavampaa sattuu.

Voi huoh taas. Aapeehän sanoi poliisien ottaneen kuvia.

Poliiisi varmasti ottaa kuvia ja keskustelee lämpimikseen mielellään. Se on sitä helpompaa viranhoitoa.

Tuolla perusteella ei kuitenkaan ketään kiinni oteta, isomman jutun yhteydessä voi jotakin mahdollisesti selvitä.

Eli selviä ja ja jaksa eteenpäin, that's my advice.

Ei ne sinne enää palaa, ole huoletta!
Oon entisessä duunissa ottanut näitä ilmoituksia vastaan ja KOSKAAN ei murtovarkaat palanneet. Riski on heille liian suuri!

Jos he olisivat teitä tarkkailleet niin olisivat huomanneet että olette jo kotona eivätkä enää tietenkään tulisi.

Halusivat helppoa rahaa pienellä riskillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuukkeli:
Murtovarkaathan kait toimivat siten, että tarkkailevat asuntoa vaivihkaa, ja jos ei valoja tietyllä aikavälillä syty, niin menevät hommiinsa. Eivät he enää tule, usko pois! Sen todistaa jo se, että kävivät juuri kun olitte pois.

Näin. Jos alkaa ajatella itseään varkaan asemaan, niin hulluuttahan olisi iskeä samaan paikkaan uudestaan: asukas ei varmasti lähde minnekään vähään aikaan ja / tai hankkinut "yllätyksiä", naapurit tietää, poliisi tietää... Meille murtauduttiin reilu vuosi sitten, ja muistan kyllä sen ahdistavan tunteen jälkikäteen. Aika ja järjellä ajattelu auttoi.

Hyvä keino on laittaa pistokkeellisia lamppuja ajastimelle ennen matkaa. Ja ovi varmuuslukkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja näin suomessakin monella:
kannattaa muuten pitää vara avain maton alla tai siinä lähellä kukkaruukussa kuten elokuvissakin

Hajosin. :D Mummonikin aina soittelee mulle, että olenko hänen luonaan ollut kun vara-avain on siirtynyt paikaltaan 0,01mm. :D Sitten murehtii että joku käy sielä. Ikinä en menisi kyseiseen paikkaan rosvoilemaan, koska
a) naapurit ovat kyttiä ja soittavat heti mummolleni, jos joku on hänen asuntonsa oven lähelläkään
b) postilaatikostakaan ei voi päätellä, ovatko kotona vai poissa
c) siellä ei yksinkertaisesti ole mitään arvokasta

Yhteistyössä