Meillä kävi ensimmäistä kertaa joulupukki :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneksi järjestettiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneksi järjestettiin

Vieras
...ja onneksi kaikki sujui suht hyvin. En saanut ketään tuttua pukiksi, joten piti tilata kaupan ilmoitustaululta tuntematon pukki. Minua jännitti etukäteen ihan kauheasti ensinnäkin se, minkälainen joulupukki sieltä tulee ja toisekseen lapsen (3 v 4 kk) reaktio.

Pukki oli asiallinen. Lapsi juoksi innosta hehkuen ovelle mutta pukin näkeminen oli kuitenkin shokki; poika säikähti ja muuttui araksi. Pukki istutettiin tuolille kuusen viereen ajatuksena, että poika menisi viereen/syliin valokuvia varten, mutta ei raukka uskaltanut vaan kyyristeli sivummalla hartiat korvissa. Hetken päästä kuitenkin lauloi urheasti pukille "Kulkuset, kulkuset" flunssasta kähellä äänellä <3 Ja lopuksi uskaltautui antamaan pukille pikaisen halauksen kiitokseksi lahjoista.

Olin etukäteen sopinut, että pukin vierailu on hyvin lyhyt (ja normaalia halvempi), ei mitään yhteistä lahjojen jakoa tai muita seremonioita, edes mitään lapsen laulamista ei ollut etukäteen suunniteltu ohjelmaan. Ja hyvä niin, koska kyllä tämä lyhytkin pukin vierailu oli lapselle niin järisyttävä kokemus että uneksi pitkin yötä. Onneksi ei tilattu 20 minuutin vierailua täyteen hintaan. Lapsi lauloi, yksi lapsen paketti avattiin pukin läsnäolessa, otettiin valokuvia ja sitten saateltiin pukki jatkamaan matkaa.

Millainen joulupukin ensivierailu muilla on ollut?

Meillä 3,5v tyttö otti pukin rohkeasti vastaan kätellen, lauloi pari laulua ja auttoi lahjojen jakamisessa. Viime vuonna ei pyydetty joulupukkia kotiimme, koska jo kaupassa näkeminen sai aikaan hätääntyneen itkun.

Meillä 3,5v tyttö otti pukin rohkeasti vastaan kätellen, lauloi pari laulua ja auttoi lahjojen jakamisessa. Viime vuonna ei pyydetty joulupukkia kotiimme, koska jo kaupassa näkeminen sai aikaan hätääntyneen itkun.

Reipas tyttö! Meilläkin varmaan poika olisi kyllä uskaltanut auttaa lahjojen jakamisessa, mutta sitä ei tosiaan nyt ollut sovittu ohjelmaan. Olen kyllä hyvin tyytyväinen siihen, että osasin aavistaa lapsen reaktiot ja arvelin lyhyen vierailun olevan varsin riittävä näin ekalla kerralla.

Yhteistyössä