Meillä 4v:n neuvolassa kuulotesti, eikä poika kuullut toisella korvalla riittävän hyvin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voih

Vieras
Eli toisella korvalla jäi todella paljon ääniä kuulematta, toisella korvalla oli normaalin rajalla. Kuukauden päästä on uusinta ja sitten korvalääkärille/kuulon tarkempiin tutkimuksiin jos edelleen huono. Pojalla on ollut kyllä juuri 2 korvatulehdusta putkeen eikä ole vielä ollut jälkitarkastusta. Että voi varmaan vaikuttaa. Ja lisäksi ei ehkä osannut sanoakaan kaikkia ääniä. Nyt vaan huolettaa että jos oikeasti pojan kuulo on tosi huono toisessa korvassa. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen että poika sanoo jatkuvasti "mitä?" mutta olen ajatellut että se on vaan tapa.

Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Liimakorva saattaa olla tulehdusten takia. Kannattaa käyttää korvalääkärillä. Puhkoo korvat tarvittaessa jotta pääsee tuulettumaan ja kuivumaan. Kunhan kuivuvat niin kuulo paranee normaaliksi.

Meillä oli näin.

Meillä kuuli todella hyvin 4v neuvolan kuulotestissä, mutta hiemanitseä epäilytti kun pojalla nyt toiset putket korvissa ja tulehduksia aina silloin tällöin ja jatkuvasti kysyy mitä? mitä?mitä?mitä? Nyt yhtäkkiä se mitä?-kysely vaan jäi pois. Itse asiassa nyt kun luin kirjoituksesi niin tajusin, ettei poika ole vähään aikaan kysellyt "mitä?"

Kannattaa ehdottomasti kävästä kunnon lastenlääkärillä tosta liimakorvasta, meillä jo nyt kouluun menevä lapsi on koko lapsuutensa kärsinyt ja kärvistellyt kun ei ole kuullut kunnolla. Putket 2x vielä korvissa ja hyvin kuulee. Ilman niitä ei juuri mitään.

Meillä oltiin kuopuksen ollessa toisella luokkaa niin jatkotutkimuksissa kuulon takia,kunnon tutkimusten jälkeen todettiin ettei toisessa korvassa tai sillä kuulemisessa ollut vikaa,on mielestäni kanssa huonokuuloinen aina kysyy mitä kun jotain sanoo tai kysyy =)

Meillä nyt tuleva kolmasluokkainen oli kuulotutkimuksissa ja todettiin kuulonalenemaa toisessa, enemmän tulehduksia kärsineessä korvassa. Ja tuo "mitä?" muuten kuuluu jokatapauksessa, vaikkei mitään vikaa oliskaan. :xmas:

Yhteistyössä