Meikkivoide

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalpea kuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalpea kuu

Vieras
Mulla on tosi kuiva iho kasvoissa ja joskus poskia punoittaa.. näppylöitä tai finnejä mulla ei varmaan oo ollu 10 vuoteen. ongelma on se etten löydä hyvää meikki voidetta joka olis peittävä kosteuttava ja todella vaalea sävy koska olen kalpea ku valkoinen lakana. mikähän olis hyvä meikkivoide?

Ensinnäkin,osta apteekista tehokosteuttava ja ravitseva kosteusvoide.
Kosteutus ennen meikkivoiteen laittoa on kaiken a ja o,koska meikkivoiteet harvoin kosteuttavat(ja anna myös imeytyä kunnolla).
Toisekseen, meikkivoiteen ei tarvi olla niin peittävä eikä sitä tarvi paljoa laittaa kun käytät peite/valokynää,peittävät meikkivoiteet usein saavat ihon näyttämään kuivalta.
Tärkeimpänä kriteerinä siis piteisin meikkivoiteen haussa tuota,että löydät tarpeeksi vaalean sävyn.
Niin ja toki kosteusvoidetta voi sekoittaa myös vähän meikkivoiteeseen.
Muistaakseni max factorilta/maybellinelta oli 2-osainen meikkivoide markkinoilla joissa 1.osa oli kosteuttavaa ainetta ja 2.meikkivoidetta,nämä sekoitettiin kädellä ja sutastiin naamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Ensinnäkin,osta apteekista tehokosteuttava ja ravitseva kosteusvoide.
Kosteutus ennen meikkivoiteen laittoa on kaiken a ja o,koska meikkivoiteet harvoin kosteuttavat(ja anna myös imeytyä kunnolla).
Toisekseen, meikkivoiteen ei tarvi olla niin peittävä eikä sitä tarvi paljoa laittaa kun käytät peite/valokynää,peittävät meikkivoiteet usein saavat ihon näyttämään kuivalta.
Tärkeimpänä kriteerinä siis piteisin meikkivoiteen haussa tuota,että löydät tarpeeksi vaalean sävyn.
Niin ja toki kosteusvoidetta voi sekoittaa myös vähän meikkivoiteeseen.
Muistaakseni max factorilta/maybellinelta oli 2-osainen meikkivoide markkinoilla joissa 1.osa oli kosteuttavaa ainetta ja 2.meikkivoidetta,nämä sekoitettiin kädellä ja sutastiin naamaan.

tarpeeks kosteuttavaa voidetta en ole vielä löytänyt.... maybellinen 2osainen meikkivoiteen vaalein sävykin on liian tumma minulle... ainoa marketti tuotteen sopiva sävy mulle on max factorin lasting performance sävy 100 fair.

Jos haluat oikeesti kosteuttavan voiteen, opettele lukemaan vähän incejä :) Suurin osa apteekin voiteista, esim. merkki Vichy on lähinnä silikonia mikä ei todellakaan kosteuta. Aika hyvä uusi voide on Freemanilla, saa ihan cittarista. Maksoi 8 euroa, sisältää luonnonöljyjä. Suosittelisin kyllä kokeilemaan!

Meikkivoiteeksi suosittelisin kokeilemaan Lumenen Natural Codea. Ei liian peittävä ja siinä löytyy hyvin vaalea sävykin.
Todella vaalea sävy on on myös Loreal Infalliblella. Jos meikkivoide on liian peittävä, voi sitä lantraa voiteella.
Mainitsemieni merkkien vaaleimmat sävyt ovat vaaleampia kuin Max Factorilla jolta ei ole löytynyt mulle tarpeeksi vaaleaa sävyä.

Yhteistyössä