MEIKKAUSVINKKEJÄ!! ÄKKIÄ, APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton meikkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton meikkaaja

Vieras
Miten osaan valita oikean meikkivoiteen sävyn, siis sellaisen, ettei näy rajaa? Ilman meikkiä en voi kauppaan mennä (en kehtaa!) joten ei voi naamalle kokeilla. Yleensä siis liian tummaa ostan. Näyttää mielestäni hyvältä ja varsinkin WC:n valossa. Mutta sitten jossain valossa näkyy raja ja joku jopa siitä huomautellut.

Hävettää, kun aikuinen akka ei osaa meikata :( Ja sitten se meikkivoide monesti pakkaantuu puuterin kanssa semmoseksi ryppyseksi tai irtoilee jostain kohti tms. Siis ei siisti ja sileä pinta, virheetön meikki. Vaan jotain ihan muuta....

Peittävä meikkivoiteen kuitenkin pitää olla, että peittää ihon virheet. Tykkäänkin siis sellaisista paksummista voiteista, en sellaisista luiruista/nestemäisistä. Mikä hyvä ja peittävä (ja mielellään toki edullinen) meikkivoide??

Auttakaa nyt naista! Kiltit....

Osta mineraalimeikkipuuteri.
Se on siis puuterimaisessa muodossa oleva, jolla korvaat meikkivoiteen ja puuterin. Ihon pinta on uskomattoman tasainen ja meikki kestää hyvin, rajat helppo häivyttää.
Jos yleisesti virheenäsi on että ostat asteen liian tumman, niin ostappa tällä kertaa yksi aste vaaleampi mitä normaalisti ostasit.

http://www.maybelline.fi/products/face/l29l51l52l222l401.htm
Hyvä ja peittävä meikkivoide, suosittelen. Kannattaa pyytää apua myyjältä, joka kokeilee väriä sun korvan taakse. Itse on hankala valita oikean väristä, ellei ole kertaakaan vielä oikeaa osunut kohdalle. Muista levittää meikkivoide aina pitkälle kaulaan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En mäkään osaa, mutta mä kehtaan mennä Sokokselle ihan naturellina ja pyytää myyjää valitsemaan sopivan tuotteen.

Peesi. Olen saanut hyvää palvelua minäkin (just Sokoksella). Ja hyvä tuote löytyi.

Itselle on hyväksi havaittu Maybellinen Pure.Foundation Mineral, loose powder foundation. Olen ostanut kahta sävyä, tummaa (Dune ) ja vaaleaa (Rose Ivory ). Niitä sitten sekoittelen että saan kasvoilleni sopivan sävyn. Yleensä levitän kevyesti myös kaulalle ettei tule selviä rajoja. Peittää todella hyvin, sisältää paljon sitä "väriä".

Käytän myös saman sarjan nestemäistä peitepuikkoa satunnaisille pimpuloille ja tummille silmänalusille.

Joskus laitan pelkkää tummaa hieman ohimolle ja poskelle, luo kasvoja kaventavan varjon ja näyttää kevyesti päivettyneeltä.

Noista halpis meikkivoiteista peittävin on max factor performance!! Itse käytin sitä monta vuotta, mutta pysyvyys ei ollut niin hyvä, kuin laadukkaammissa, joten vaihdoin! Jos tarviit naamalle peittoa, niin suosittelen tätä peitevoidetta
http://www.glossy.fi/tuote/katso/magic-concealer

ja sitten tuon päälle meikkivoide, vaikka max factor. Mutta tuo peitevoide on melko kallis, mutta jos on peitettävää, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla!!!! Mullakin oli hirveän korkea kynnyt mennä ilman meikkiä kauppaan, mutta lopulta oli pakko, kun tuli virheostoksia niin paljon. Stockalla saa ainakin laadukkaampia meikkivoiteita purkkiin mukaan, voi kokeilla kotona, eikä tarvi turhaa haaskata rahaa :) mene vain ilman meikkiä, kerran se kirpasee!

Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
Käy kosmetologilla, hän antaa meikkiohjeet ja katsoo sävyn kanssasi. Siihenhän heidät on koulutettu :)

Paitsi, jos kosmetologi sattuu olemaan v-mäinen ämmä, jota ei kiinnosta asiakas ollenkaan, kuten mulle kävi. Pyyhkäisi naamaan vaan jotakin meikkivoidetta, mitä sattu olemaan, jäi kauheet rajat. siis samalla tavalla pyyhkäsi meikkivoiteen mun naamaan, kuin mä itse laitan kosteusvoiteen.... kauhee lopputulos ja ihan vääränlainen meikkivoide

..että joskus olen kyllä mielestäni onnistunut meikkaamaan hyvin. Nykyään ihoni on jotenkin erilainen... tekeekö ikä tehtävänsä vai mikä? Olen siis n.30v. Vai voiko johtua ruokavaliosta tms?

Joskus olen tarkoituksella ostanut vaaleampaa sävyä, kun yleensä sorrun liian tummaan. Mutta ne näyttää sitten aivan liian vaaleilta, luonnottomilta. Nytkin kaapissa on montaa eri merkkistä meikkivoidetta käyttämättömänä; liian tummia, liian vaaleita, liian nestemäisiä... jen jne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
..että joskus olen kyllä mielestäni onnistunut meikkaamaan hyvin. Nykyään ihoni on jotenkin erilainen... tekeekö ikä tehtävänsä vai mikä? Olen siis n.30v. Vai voiko johtua ruokavaliosta tms?

Joskus olen tarkoituksella ostanut vaaleampaa sävyä, kun yleensä sorrun liian tummaan. Mutta ne näyttää sitten aivan liian vaaleilta, luonnottomilta. Nytkin kaapissa on montaa eri merkkistä meikkivoidetta käyttämättömänä; liian tummia, liian vaaleita, liian nestemäisiä... jen jne

Kunnon kosteusvoide alle. Tuo peitevoide näyttää hyvältä kuivallakin iholla, minkä mainitsin. Suosittelen ostamaan kunnon peitevoiteen ja kunnon meikkivoiteen. Sulla menee loppujen lopuksi vähemmän rahaa noihin kunnon tuotteisiin, kuin siihen että ostat joka viikko uuden erisävyisen halpistuotteen...

Sekoita niitä tummia ja vaaleita keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

Sekoita niitä tummia ja vaaleita keskenään.

no niin nykyään teenkin, mutta ei silti tule oikein hyvä lopputulos... :( ennen kyllä olen käyttänyt samoja merkkejä ja ne oli silloin mielestäni hyviä, mutta nyt ei... onko siis kyse ihon muutumisesta vai mistä???

Olet vasta 30. Kääntäisin syyttävän katseen seuraaviin kahteen seikkaan:

*Ihoon vaikuttavat varsinkin RAVINTO.
*Toinen vaikuttava asia on LIIKUNTA.

Toki ulkoisella hoidolla saa ihoa paremman näköiseksi melko nopeillakin konsteilla, mutta pitkään hyvännäköisenä säilyvän ihon salaisuus tulee sisältäpäin. Erinäiset lääkekuurit ja tupakointi, alkoholinkäyttö näkyvät ihossa. Lääkekuurille nyt ei välttämättä voi mitään, mutta tupakoinnin ja alkoholinkäytön vähentäminen auttavat heti.

Ja ne RAVINTEET. Mielestäni iho on yksi hemmetin iso huutomerkki kehon sisäisistä puutteista ja ristiriidoista.

Yhteistyössä