Meidän vauvalla(ikää 3 vkoa) on nuha...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti82

Vieras
Meidän vaavi on nyt 3 viikon ikäinen ja viime viikolla isommille sisaruksille tuli yskä ja nuha ja nyt myös vauvalla oli viime yönä nenä ihan tukossa ja räkä rohaltaa nenässä hengittäessä..

Olen laittanut poitsulle keittosuolatippoja muuta ei kai voi kuin toivoa että menisi pian ohi..

Höyryttää voi, nostaa pinnasängyn pääpuolta, kupitella (eli laittaa vauva masulteen ja hellästi kämmenestä tehdyllä kupilla koputella vauvan selkää, että lima irtoaisi)

Käytä varulta lääkärissä. Tällä meidän 3kk vauvalla oli kans nuhaa parin viikon ikäisenä ja lääkärissä käskivät käymään kun oli vielä niin pieni. Soita päivystykseen tai neuvolaan.

En taida vielä ainakaan lääkäriin viedä kun poitsu jaksaa syödä tosi hyvin(niin kuin aina että on koko ajan tissillä) ja on muuten virkeä.Meidän kolmosella oli vastasyntyneenä lievä keuhko infektio johon sai antibiottia ja sit muistaakseni juuri n.3 viikon iässä sai nuhan ja käytin lääkärissä kun oli niin tukkoinen ja olin poitsun kans osastolla pari päivää ja imivät räkää pois letkulla.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti82:
En taida vielä ainakaan lääkäriin viedä kun poitsu jaksaa syödä tosi hyvin(niin kuin aina että on koko ajan tissillä) ja on muuten virkeä.Meidän kolmosella oli vastasyntyneenä lievä keuhko infektio johon sai antibiottia ja sit muistaakseni juuri n.3 viikon iässä sai nuhan ja käytin lääkärissä kun oli niin tukkoinen ja olin poitsun kans osastolla pari päivää ja imivät räkää pois letkulla.

meille lääkäri vaan sanoi että aina jos näin pienellä on nuhaa tai jotain niin lääkärissä pitää käyttää..

Osta apteekista niistäjä ja ime silä räkä pois. Meilläkin pienellä oli tuossa iässä nuha ja keittosuolaa ja tuota niistäjää käytettiin, saatiin röörit puhtaiksi ja parempi olo.
niistäjä siis sellainen missä kaksi letkua ja säiliö.

Yhteistyössä