Meidän taapero menee taas hoitoon vaippa märkänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
vaippa kyllä vaihdetaan ja samassa yhteydessä potatetaan, mutta jostain syystä lapsi ei suostu pottaan pissaamaan.
Pissa tulee sitten aikanaan vaippaan. :(
Tiedä mitä meistäkin siellä juorutaan.

Tuskin sen kummempaa. Olen minäkin useamman muksun vaihtanut päiväkodissa yövaatteista ja -vaipasta päivävaatteisiin. Ei siitä vanhemmille kuitenkaan mitään sanottu. Tosin sinun tilanteessasihan voit sanoa hoitajalle, että potattu on, ei tehnyt mitään. Sellainen huikkaus siinä aamutervehdyksen yhteydessä. Kommunikointi kun pelaa molempiin suuntiin, on paljon mukavampi olla yhteistyössä.

Minä koin suureksi helpotukseksi sen, että saatoin kuopuksen ollessa vaikeimmillaan sanoa, että kotoa lähteminen oli hieman hankalaa. Keskusteluista hoitajien kanssa kävi ilmi, että lapsi käyttäytyi kovin eri tavoin hoidossa kuin kotona. Koin jakavani osan vastuusta hoitajien kanssa, vaikka itse tietysti vanhempana ensisijainen vastuunkantaja. Itsekin päiväkotityövuosinani yritin kertoa hieman päivästä vanhemmille. En palautteena tai moittiakseni, vaan jakamalla sitä tietoa, mitä heillä ei voinut olla.

Näin kesällä ei välttämättä erota yövaatteita päivävaatteista. Meidän muksu nukkuu joko ilman vaatteita tai pelkässä t-paidassa (ja vaipassa).
Vaivaa silti, vaikka sanookin tarhassa, että potatettu tälle aamulle jo on. :/ Voihan ne luulla, että olen tosi masentunut ja että vaan valehtelen.
Töissä kuljen toki ja aamuisin tulee aina kiirehässäkkä ja kun tuo ei tosiaan suostu istumaan siinä potalla niin kauan että pissa tulee ja monasti pissaa vasta automatkalla.

Yhteistyössä