Meidän perheessä olis koiralle tilaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinelli

Jäsen
12.08.2010
889
0
16
Koirakuume ollut pahana jo puoli vuotta ja olenkin katsellut sopivaa yksilöä meille.
Tällä viikolla vielä selviää hevostilan osto, siellä olis koiralle hyvät oltavat.
Vihdoinkin koiran hankkiminen toteutuu :heart:.
Jos tiedät koiria, mistä joku on luopumassa, meille saa kaupata?

Ihan näin 14-viikkoisen koiranpennun omistajana sanon, että ei kannata ihan kaikkea tehdä samaan aikaan, eli älkää ottako koiraa muutorumban/tilan oston kanssa samaan aikaan, pentu vie yllättävän paljon aikaa ja hermoja!

Mutta muuten onnea koiran hankintaan, kannattaa miettiä tarkkaan millaisen koiran haluatte, mitä teillä on koiralle tarjota ja mikä sopii teille! :)

Niin olis meidänkinperheessä, tai niin mie luulin.... isäntä otti takapakki kun tajusi että niistähän joutuu maksamaankin jotain.

Hitto se on idiootti. OIkeasti...

Olen aiemmin elämässäni sijoittanut rescue-koiria ja uudelleenkouluttanut niitä. Kokemusta on monenlaisista roduista. Lapsenikin kasvaneet koira- ja hevoslaumassa. Ex-miehelle jäi viimeksi niin rakkaat koirat ja nyt elämäntilanne sallisi uuden koiran ottamiseen. Jos hevostilan ostaminen toteutuu, tulemme täyttämään myös tallin samantien =).

Apulaa olen toki seurannut kaiken aikaa, jos ei mukavaa koiraa löydy suomesta, päädymme ottamaan koiran Viipurin Koirat Ry:stä.

Saa siis kaupata jos tiedäte jonkun luopuvan koirastaan?

[QUOTE="xxx";22268684]Samojedin pystykorvaa suosittelen.[/QUOTE]

Mulla oli nuorena hetken "ottolapsena" samojedi, kiva koira mutta irti pysymisen opettaminen vaati paljon :whistle:...
Ja tallilla koira oli mukanani, valkoinen turkki oli ihan toisen värinen kun palasimme kotiin. Varsinkin näin syyssäällä...
Ei ehkä paras vaihtoehto meille.

Mulla oli nuorena hetken "ottolapsena" samojedi, kiva koira mutta irti pysymisen opettaminen vaati paljon :whistle:...
Ja tallilla koira oli mukanani, valkoinen turkki oli ihan toisen värinen kun palasimme kotiin. Varsinkin näin syyssäällä...
Ei ehkä paras vaihtoehto meille.

Niin siis minulla itselläni on pohjoisessa hevos-ja porotila ja samojedi. Kyllä meillä ainakin kyseinen rotu pelittänyt ihan hyvin. Hevostelemaan kun mehtään menen niin koira juoksee mukana. Ei ole karkaillut meillä, vaikka hajut kiinostavatkin kovasti. Eikä turkin kanssa ole ongelmia ollut. Mutta on totta, että toinen rotu sopii toiselle ja toiselle ei. Vaikka onki arktinen vetokoirarotu pidetään samojedejä myös kerrostaloissakin, tiedän monta sisäsammaria.

Niin siis minulla itselläni on pohjoisessa hevos-ja porotila ja samojedi. Kyllä meillä ainakin kyseinen rotu pelittänyt ihan hyvin. Hevostelemaan kun mehtään menen niin koira juoksee mukana. Ei ole karkaillut meillä, vaikka hajut kiinostavatkin kovasti. Eikä turkin kanssa ole ongelmia ollut. Mutta on totta, että toinen rotu sopii toiselle ja toiselle ei. Vaikka onki arktinen vetokoirarotu pidetään samojedejä myös kerrostaloissakin, tiedän monta sisäsammaria.

Niin ja löytyy myös leonberginkoira,on myös ihanteelinen muksujen kanssa, myös vieraiden, eikä vähästä hötkyille.

[QUOTE="miu";22268995]ei vaan, ei vielä ole varmuutta etsimmekö toisen kodin rakkaalle koiralle.
Ihana ja seurallinen murkkuikäinen uros, josta saatamme joutua luopumaan :([/QUOTE]

Mulla oli aikoinaan hoitolapsena sakemannipoika ja exälle jäi meidän oma sakumix. Minä rodusta tykkään kovin, laita ihmeessä yv:tä jos joudutte pojasta luopumaan?

Yhteistyössä