Meidän lapset on tosi lihaksikkaita - onko se jollain tapaa erikoista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja +++
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

+++

Vieras
2 ja 5-vuotiaat, molemmilla näkyy lihakset selvästi, vatsassa on sellainen viiva, joka näkyy vain jos on hyvät vatsalihakset.

5-vuotias ui ja luistelee, mutta pienempi ei mitään harrasta vielä ja on yhtä lihaksikas.

Mistähän tuo johtuu vai onko ihan yleistä, että lapset on niin lihaksikkaita, että lihakset näkyy selvästi, myös selässä ja vatsassa??

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onkos niillä sit tosi vähän rasvakudosta, kun lihakset näkyy?

Neuvolassa ovat molemmat normaalikäyrällä, eivät ole tikkuja kumpikaan. Isompi on erityisen timmissä kunnossa, on ollut jo vuosia. Pienemmässä on vielä vauvanpyöreyttäkin, mutta silti on nuo lihakset helposti nähtävillä.

Meillä esikoinen on perinyt isänsä timmin, hoikan kropan (tai oikeastaan vartalotyypin). Poika on ihan pienestä asti tehnyt kaikenmaailman temppuja, hyppinyt, juossut. Jalat on terästä, samoin vatsanseutu.

Keskimmäinen taas on perinyt mun isän puolen vartalotyypin, joka on enemmän harteikas ja rotevahko (ei lihava), mutta hänenkin jalkansa ovat voimakkaat, kun tuon isoveikan perässä pomppii ja juoksee.

Meillä on myös lihaksikkaat lapset. Joskus itsekkin miettiny että onkohan ihan normaalia. Pojalla näkyy nuo reisi ja pohjelihkasetkin tosi hyvin. Tytöllä näkyy vähemmän mutta huomaa että on tosi lihaksikas.
Kai se on ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onkos niillä sit tosi vähän rasvakudosta, kun lihakset näkyy?

Neuvolassa ovat molemmat normaalikäyrällä, eivät ole tikkuja kumpikaan. Isompi on erityisen timmissä kunnossa, on ollut jo vuosia. Pienemmässä on vielä vauvanpyöreyttäkin, mutta silti on nuo lihakset helposti nähtävillä.

Kyl mun mielestä lapsissa on eroja... Kun joskus ottaa syliin jonkun toisen lapsen, ja se onkin ihan höyhenenkevyt, semmoinen ihan eri tuntuinen, kuin oma lapsi, ei samalla tavalla jämäkkä ja jäntevä. meidän lapsille ei erityisemmin näy lihakset, paitsi pojalla, kun se on niin laiha ja jo 9 vuottakin. Mutta tyttö on vahvan näköinen, ainakin monet ihmiset on sanoneet.

Minä olen myös miettinyt tätä. Pojalla näkyy esim. hauislihakset ja olkapään lihakset tosi hyvin, samoin kuin reidessä. Ja on muutenkin jotenkin jäntevämmän oloinen ollut aina esim. nostettaessa kuin kaverit. Mutta ei ole yhtään pullukka, kai se johtuu sitten siitä.
Ikää siis 3 v 8 kk eikä harrasta mitään sen ihmeempää, kiipeilee kyllä kaikkialle ja juoksee paljon ja liikuu muutenkin mielellään.

Ei ole millään tapaa erikoista.

Erikoista olisi, jos lapsi ei olisi lihaksikas. Ajattelepa, jos itse liikkuisit yhtä paljon ja monipuolisesti kuin lapsesi, niin varmasti lihakset näkyis. Ainakin meillä tämä pätee.

Yhteistyössä