Aika kurjaa kun kuulin tänään että kaksi päivää sitten on tehty ylemmältä tasolta päätös että koulun sisäisiä opintolinjavaihdoksia ei saa enää tehdä. Juuri kun tällä lukukaudella mun piti pyytää siirtoa kätilöpuolelle sairaanhoitajapuolella. Ennen siirto on aina onnistunut jos aloituspaikkoja on ollut. Viime vuonnakin vielä, mutta ekana vuonna siirtoa ei vielä saanut yrittää joten jouduin odottamaan tähän saakka. Kurjaa että tollanen päätös tapahtui. nyt ei siis tule tyhjiä opiskelijapaikkoja täytettyä ja jos haluaa päästää tiettyyn eri linjaan joutuu hakemaan yhteishaussa ja jos menee läpi niin se tila on poissa kokonaan uusilta opiskelijoilta.
Itse en tuskin pääse yhteishaun kautta kätilölinjalle kun on lukiosta c:n paprut.. Ainoa tapa päästä kätilöksi opiskelemaan on sitten kun on valmistunut sairaanhoitajaksi ja ollut 3v työelämässä ja SITTEN hakeutuu täydennyskoulutukseen.... tms... Että kivaa ajanhukkaa verrattuna vanhaan systeemiin. ja paljon oppilaspaikkoja menee hukkaan. Ja muka kaupunki yrittää säästää ja valitetaan ettei aloilla ole tarpeeksi työntekijöitä. :snotty: Musta tää on vaan ihan tyhmää.. meidän luokalta muutaman kanssa meinataan valittaa oppilaskunnan kautta ja perustella hyvin, jos vaikka onnistuis, tai sitten ei.. :/
Itse en tuskin pääse yhteishaun kautta kätilölinjalle kun on lukiosta c:n paprut.. Ainoa tapa päästä kätilöksi opiskelemaan on sitten kun on valmistunut sairaanhoitajaksi ja ollut 3v työelämässä ja SITTEN hakeutuu täydennyskoulutukseen.... tms... Että kivaa ajanhukkaa verrattuna vanhaan systeemiin. ja paljon oppilaspaikkoja menee hukkaan. Ja muka kaupunki yrittää säästää ja valitetaan ettei aloilla ole tarpeeksi työntekijöitä. :snotty: Musta tää on vaan ihan tyhmää.. meidän luokalta muutaman kanssa meinataan valittaa oppilaskunnan kautta ja perustella hyvin, jos vaikka onnistuis, tai sitten ei.. :/