Meidän koko vinttikomero on tyhjennetty ilmeisesti huoltoyhtiön toimesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Järkyttynyt

Vieras
Olen niin järkyttynyt ja vihainen, että pakko kysellä jostain neuvoja. Ehkä täällä joku osaisi sanoa jotain, kun vilkas palsta näyttää olevan.

Asumme vuokralla, vuokrantajana iso säätiö. Huoltomies ei osannut sanoa mitään,pitää soittaa maanantaina toimistoon. Tänään huomasimme, että meidän koko vinttikomero on typötyhjä. Siis ihan kaikki on viety sieltä pois, joten tuskin mikään murtovaras ollut kyseessä. Kolme viikkoa sitten tavarat oli vielä tallella, kun varastossa viimeksi kävimme. Tämän jälkeen tuli ilmoitus, että varaston KÄYTÄVÄT siivotaan ja sieltä pitää viedä kamat pois. Pihalle tuli jätelava ja tavaraa vietiin pois. Meillä ei ollut mitään tavaraa käytävällä ja ovi oli LUKOSSA. Nyt kuitenkin lukko oli kadonnut ja koko varasto tyhjennetty.

Olin huoltoyhtiön "siivouksen" aikana nähnyt yhden meidän korin jätelavalla, mutta koska mieheni sotki sen vahingossa maaliin (varastossa maalipurkki kaatui sen päälle) muutamaa viikkoa aiemmin, ajattelin sen olleen käytävällä ja mennyt sitä kautta roskiin. En ajatellut asiaa sen kummemmin, koska se oli vain säilytyskori, ei mikään kummempi ja oli tosiaan maaliin sotkettu. Muuten roskalavalla ei mitään tuttua näkynyt, kaikki oli ns. romua. Muita meidän tavaroita ei näkynyt. Eli huoltoyhtiö on varastomme tämän "käytävien siivouksen" yhteydessä tyhjentäneet, sillä mieheni sanoi, että se kori oli varastossa eikä jättänyt sitä käytävälle. Painotan, että meillä ei siis ollut ainuttakaan tavaraa käytävällä, kaikki oli lukitun oven takana.

Varastossamme oli kalliit retkeilytarvikkeet, harrastusvälineitä, kaikki lapsuusvalokuvani ja paljon kaikkea muuta arvokasta ja vähemmän arvokasta. Olemme muuttaneet asuntoon vasta muutamia kuukausia aiemmin ja sen yhteydessä käyneet läpi kaiken - mitään romua siellä ei ollut, pelkästään oikeata, käytössä olevaa tavaraa. Useamman tuhannen euron arvosta, ja tietenkin kaikki valokuvat on korvaamattomia.

Suoraan sanottuna VITUTTAA niin paljon, etten edes tiedä mitä ajatella. Kun muutimme asuntoon, oli siellä edellisen asukkaan tavaroita ja ennen niiden tyhjennystä asiasta ilmoitettiin ulko-ovessa kahden viikon ajan. Nyt mitään vastaavaa lappua ei ole ollut, olisin sen kyllä ehdottomasti huomannut. Ja muutenkaan, mitään syytä varaston tyhjennykselle ei olisi koska se a) on meidän varasto b) asumme asunnossa edelleen c) se oli lukittu.

Mitä helvettiä tässä tilanteessa oikein pitäisi tehdä? Entä jos huoltoyhtiö ei suostu korvaamaan tavaroita, saahan ne ainakin vakuutusyhtiöltä? Sillä jos he kieltävät tyhjentäneensä varaston, on kai kyseessä murto - vaikka tiedän kyllä, että huoltoyhtiö sen on tyhjentänyt.

En usko että oli lukossa, tai sen on joku rikkonut ja jättänyt oven auki ennen huoltoyhtiötä.

On ihan yleistä että kaikki lukottomat varastot tyhjennetään jätelavalle siivousten yhteydessä.

Valitettavan huono info ollut tyhjäämisen määrästä, että kopit myös pitää tyhjätä. Valitettavasti vakuutusyhtiöt ei paljon arvoa anna vanhoille kamoille, että eipä paljon omavastuuden jälkeen varmaan rahaa tipu. Voitte toki firman vetää oikeuteen tavarojen hävittämisestä huonon infon jälkeen omatoimisesti.

En usko että oli lukossa, tai sen on joku rikkonut ja jättänyt oven auki ennen huoltoyhtiötä.

On ihan yleistä että kaikki lukottomat varastot tyhjennetään jätelavalle siivousten yhteydessä.

Varastossa on useita koppeja ilman lukkoja, mutta meidän varasto on ainoa joka on tyhjennetty kokonaan. Jos jostain kumman syystä ei ole ollut lukossa, niin ovessa on roikkunut riippulukko avoinna tai huonosti kiinnitettynä. Tästäkin pitäisi ilmoittaa se kaksi viikkoa ennen tyhjennystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttynyt;29361081:
Varastossa on useita koppeja ilman lukkoja, mutta meidän varasto on ainoa joka on tyhjennetty kokonaan. Jos jostain kumman syystä ei ole ollut lukossa, niin ovessa on roikkunut riippulukko avoinna tai huonosti kiinnitettynä. Tästäkin pitäisi ilmoittaa se kaksi viikkoa ennen tyhjennystä.

Oven pitää olla lukittuna, ei auta jos lukko vaan riippuu ovessa. Eikä silläkään ole mitään merkitystä vaikka koko varasto olisi täynnä designia ja muuta arvokasta, jos ovi on avoin, kaikki päätyvät joko suoraan jätelavalle tai sitten isännöitsijän/huoltoyhtiön varasto/varikkotiloihin.

Toki asiasta pitää olla selkeät ilmoitukset hyvissä ajoin, tietysti.

Vähän kummallista myös jos muut ja varsinkin ne lukottomat varastot ovat saaneet olla rauhassa.

Jos koet, ja varmaan näin onkin, että olet kokenut asiassa vääryyttä, niin tottakai vaadit selvityksen miten näin on päässyt käymään.

Ihan kamalaa, kuinka noin voi käydä! :O Neuvoja en osaa antaa, mutta toivottavasti saatte asian selville. Toki valokuvat sun muut ovat tavaroita, joita ei mikään rahasumma tai anteeksipyyntö korvaa :|

[QUOTE="vieras.";29361127]Onko siinä välissä voinut käydä varkaita, ne jättäneet oven auki ja myllätyn kopin on sitten huolto tyhjentänyt lopusta tavarasta?[/QUOTE]

Voi kai se olla mahdollista, ei voi tietää. Kai tässä tapauksessa vakuutusyhtiö korvaa tapahtuneen... Ihan uskomatonta kyllä. Ja olen siis 99,99% varma, että ovi oli lukossa. Jätetään toi 0,01% epävarmuus, jos vaikka munalukko ei ole mennyt kunnolla kiinni tms, mitä pidän äärimmäisen epätodennäköisenä. Ja tosiaan MITÄÄN ILMOITUSTA SIITÄ, ETTÄ KELLARIKOMERO X PITÄISI TYHJENTÄÄ EI OLE OLLUT. Luen ilmoitustaulua kyllä säännöllisesti, ja siitä on aina ennen ilmoiteltu ulko-ovessa.

Varastoissa kannattaa käydä vaikka joka päivä katsomassa että kaikki on ok.

Ja lukitun oven takana kun ne yleensä on, niin mahdollinen varas on talon sisäinen asukas, tai ainakin osallisena.

Varastoissa kannattaa käydä vaikka joka päivä katsomassa että kaikki on ok.

Ja lukitun oven takana kun ne yleensä on, niin mahdollinen varas on talon sisäinen asukas, tai ainakin osallisena.

Niin ehkä kannattaisi, mutta voisin veikata ettei kukaan näin tee. En näe silti mitään oikeutta, että miksi huoltoyhtiö olisi näin saanut tehdä ennalta ilmoittamatta. Mielestäni se on aivan ehdottomasti korvausvelvollinen ja tehnyt virheen, jos on siivouksen yhteydessä tyhjentänyt koko komeron - oli lukko auki tai ei.

Huono juttu, mutta on yleisesti tiedossa, etta korvaamattomia asioita kuten valokuvia ei pida varastokopeissa sailytella. Johan niita varkaiden toimestakin tyhjennetaan jatkuvasti. Menee samaan luokkaan kuin aloitus Gmail tuhosi lapsuusmuistot.

• Tykkää
Reactions: Salla07
[QUOTE="jjj";29361165]Huono juttu, mutta on yleisesti tiedossa, etta korvaamattomia asioita kuten valokuvia ei pida varastokopeissa sailytella. Johan niita varkaiden toimestakin tyhjennetaan jatkuvasti. Menee samaan luokkaan kuin aloitus Gmail tuhosi lapsuusmuistot.[/QUOTE]

Niin en minä mistään korvausta näistä valokuvistani voi saada, mutta hävitetystä tavarasta kyllä. Varastossa oli usemman tuhannen euron arvosta tavaraa. Ei mitään yksittäistä tietokonetta tms, vaan useita kallimpia esineitä esim. kaksi arvokasta rinkkaa. Kyllä minun näistä pitäisi mielestäni saada korvaus, jos huoltoyhtiö on mokannut.

Tuntuu kyllä hullulta, että huolto olisi heittänyt rodeen arvokkaan ja ehjän näköistä tavaraa lukitusta, tai edes avonaisesta kopista. Yleensä ne kai siirretään johonkin huollon/isännöitsijän varastoon talteen, jos joku niitä kaipaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttynyt;29361174:
Niin en minä mistään korvausta näistä valokuvistani voi saada, mutta hävitetystä tavarasta kyllä. Varastossa oli usemman tuhannen euron arvosta tavaraa. Ei mitään yksittäistä tietokonetta tms, vaan useita kallimpia esineitä esim. kaksi arvokasta rinkkaa. Kyllä minun näistä pitäisi mielestäni saada korvaus, jos huoltoyhtiö on mokannut.

Toki..

Jos lukko on ollut ehjä ja ovi lukossa, varasto on ollu teidän ja olette asunnostanne vuokrat/vastikkeet maksaneet, niin en minä ymmärrä millä oikeuksilla huoltoyhtiö olisi kajonnut tavaroihinne.

Mutta.. mikäli ovi on ollut avoin tai edes lukko ollut auki, niin siinä tapauksessa minun käsitykseni mukaan asiassa on toimittu täysin oikeuksin, edellyttäen tietenkin että asiasta on informoitu.

Asiassa voi olla sekin mahdollisuus että varasto on tyhjennetty jo aikaisemmin varkaiden toimesta.

Toki..

Jos lukko on ollut ehjä ja ovi lukossa, varasto on ollu teidän ja olette asunnostanne vuokrat/vastikkeet maksaneet, niin en minä ymmärrä millä oikeuksilla huoltoyhtiö olisi kajonnut tavaroihinne.

Mutta.. mikäli ovi on ollut avoin tai edes lukko ollut auki, niin siinä tapauksessa minun käsitykseni mukaan asiassa on toimittu täysin oikeuksin, edellyttäen tietenkin että asiasta on informoitu.

Asiassa voi olla sekin mahdollisuus että varasto on tyhjennetty jo aikaisemmin varkaiden toimesta.

Niin, mutta tosiaan jos lukko jostain syystä on ollut auki, niin asiasta ei ole etukäteen ilmoitettu = virhe huoltoyhtiöltä, ja tällöin näen heidät korvausvelvollisina. Ja olen siis tosiaan 99,99% varma, että ovi OLI lukossa, se on aina ja ollaan tarkkoja tuollaisten asioiden kanssa.

Murron mahdollisuus toki on.. Tällöin onneksi kotivakuutus korvaa tapahtuneen.

Eniten minua harmittaa valokuvat, koska niitä ei korvaa mikään. Kyllä silti vähän parempi mieli tulisi, jos edes ne muut tavarat korvaisi joku :(

Mulle on käynyt samoin, tosin mulla ei ollut mitään noin arvokasta varastossa kuitenkaan. Mutta siis yhdessä talossa jossa minä asuin oli sillain että ne häkkivarastot tyhjennettiin ja laitettiin numerojärjestykseen. Aiemmin sai itse valita yhden vapaan kopin ja ostaa siihen lukon, mutta ne halusi että ne numeroidaan ja jokaiselle kämpälle on numeroitu oma varastonsa ja asunnon avaimet käy siihen lukkoon. Siitä oli tullut muka jokaiselle joku lappu, mutta ei tietenkään just mulle. Yksi päivä sitten vaan menin häkkivarastolle ja totesin että se on tyhjä ja ovessa on uusi lukko ja mun lukkoa tai tavaroita ei näkynyt missään, ja sitten kuulin asiasta vasta naapurilta kun kysyin…. Ne oli sitten vaan vissiin sahanneet sen mun munalukon poikki ja vieneet kaiken roskiin ja laittaneet uudet lukot.

Viimeksi muokattu:
Tässä on juurikin kiteytettynä syy miksi emme säilytä mitään arvokasta vinttikomeroissa. Koskaan ei tiedä koska kamat lähtevät kävelemään jos ne sinne erehtyy jättämään.

Jos kyseessä olisi varkaus, niin vaikea kuvitella että olisivat kaiken valokuvista lähtien vieneet :/ tosi kurja tilanne, toivottavasti selviää parhaiten päin.

Miksi ihmeessä säilyttää arvokkaita tavaroita jossain varastossa? Jos kyseessä on sellainen perinteinen vanhan talon vinttikomero, niin valokuville se ei todellakaan ole oikea säilytyspaikka. En pistäisi myöskään kalliita harrastusvälineitä vartioimattomaan varatokoppiin, kun niin niihin niin paljon murtaudutaan kumminkin.

1
Oven pitää olla lukittuna, ei auta jos lukko vaan riippuu ovessa. Eikä silläkään ole mitään merkitystä vaikka koko varasto olisi täynnä designia ja muuta arvokasta, jos ovi on avoin, kaikki päätyvät joko suoraan jätelavalle tai sitten isännöitsijän/huoltoyhtiön varasto/varikkotiloihin.

Toki asiasta pitää olla selkeät ilmoitukset hyvissä ajoin, tietysti.

Vähän kummallista myös jos muut ja varsinkin ne lukottomat varastot ovat saaneet olla rauhassa.

Jos koet, ja varmaan näin onkin, että olet kokenut asiassa vääryyttä, niin tottakai vaadit selvityksen miten näin on päässyt käymään.

Soita maanantaina isännöitsijälle ja selvitä asia. Millään taloyhtiöllä ei ole oikeutta heittää asukkaiden tavaroita menemään, oli häkkikomeron ovi lukossa tai ei. Myöskään parin viikon varoitus asiasta ei oikeuta yhtään mihinkään. Vaikka asiasta olisi varoitettu etukäteen, tavarat pitäisi silti viedä johonkin väliaikaiseen varastoon ainakin vuodeksi siltä varalta että asukas kyselee niiden perään. Pysy vaan tiukkana ja vaadi hyvät korvaukset.

t. taloyhtiön hallituksessa istuva

Tuohon on sellainen järkevä selitys että ohjeet on olleet huonot. Meillä joskus ollut tuollainen tyhjäys ja tavarat käytävillä ja varastot piti nimetä tai huoltoyhtil murtaa lukon ja tyhjentää varaston. Tämä sen takia koska moni jättää muutossa varaston tyhjäämättä (unohtunutko, vai sisältää roskaa?) ja sitten niitä ei riitä niille jotka asuu talossa oikeasti.

Yhteistyössä