Meidän kissalla on joku hätänä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Otimme viime kesänä kaksi kissaa ja toinen ei koskaan oikein ole pitänyt mun miehestä,syytä en tiedä. Aiemmin tuo on ilmennyt ihan vaan miehen välttelynä eikä kissa ole mennyt miehen syliin tms.

Nyt kuitenkin ihan lyhyen ajan sisällä tuo kissa on tullut ihan mahdottomaksi :( Kun olen töissä ja mies kotona niin kissa ulostaa pitkin lattioita,pissailee keskelle keittiön lattiaa ja mököttää koko päivän semmosessa omassa pienessä kissankopissaan.

Jos mies menee kissaa kahta metriä lähemmäs se alkaa murista ja sähistä. Se ei kuitenkaan hyökkää miestä kohti,mutta karvat pystyssä ja korvat luimussa näyttää hampaitaan.

Sitten kun mä olen kotona ja mies toisessa huoneessa niin kissa on ihna normaali. Kehrää sylissä ja leikkii.

Voiko tämmösille käytöshäiriöille tehdä mitään? Kissa on mulle todella rakas,mutta ymmärrän että mies alkaa olla aika korviaan myöten täynnä tätä..en mäkään haluais asua samassa talossa eläimen kanssa joka murisee mulle.

En tosiaan tiedä mistä voisin saada apua tähän,oisko eläinlääkäristä mitään hyötyä vaikka kissa onkin fyysisesti terve?

Onko miehesi tehnyt kissalle jotain? Tai miespuolinen henkilö edellisessä kodissa? Jos jälkimmäinen, niin koettaisin parantaa kissan ja miehesi suhteita esim. niin että mies tarjoilee kissalle herkkuja silloin tällöin pitkin päivää, joka päivä ohi mennessään / leikittämällä iltaisin jne. Kissan vuoksi noin ei saa jatkua.

Elukat ei aina syystä ja toisesta hyväksy jotakuta ihmistä.

Mitä miehes tekee työkseen- tuoko työpaikalta jonkin hajun jota kissa ehkä pyrkii karttelemaan?
Toinen joka väistämättä käy mielessä on se mahdollisuus, että miehes on joskus tehnyt kissalle jotain jonka se muistaa lopun ikäänsä....

Mies on joskus kissan ollessa pentu pessyt sen hännän lavuaarin alla,kun oli yltä päältä paskassa..mutta tuosta on jo kauan ja kissan käytös on sen jälkeen ollut vielä ihan siedettävää. Nyt lähiaikoina mies ei oo edes koskenut koko kissaan :/

Sähköalalla on,en usko että töistä mitään kummia hajuja tulee :)

Meillä kanssa toinen kissa nuorempana prostestoi silloiselle miehelle juurikin noin. Vältteli ja kun en ollut kotona niin kökötti hiekkalaatikossa, eikä tullut pois. Lopulta tuli nuo ulosteongelmat. Silloin tuli mieleen, että onko edellisessä paikassa joku mies käyttäytynyt uhkaavasti kissaa kohtaa vai oliko vai miehen olemus jotenkin uhkaava? Myöhemmin sitten kyllä rauhoittui. Nyt nykyisen mieheni kanssa ko. kissalla ei ole mitään ongelmia.

[QUOTE="...";24228515]Meillä kanssa toinen kissa nuorempana prostestoi silloiselle miehelle juurikin noin. Vältteli ja kun en ollut kotona niin kökötti hiekkalaatikossa, eikä tullut pois. Lopulta tuli nuo ulosteongelmat. Silloin tuli mieleen, että onko edellisessä paikassa joku mies käyttäytynyt uhkaavasti kissaa kohtaa vai oliko vai miehen olemus jotenkin uhkaava? Myöhemmin sitten kyllä rauhoittui. Nyt nykyisen mieheni kanssa ko. kissalla ei ole mitään ongelmia.[/QUOTE]

Kissat oli luovutusikäisiä tullessaan meille ja kasvattajaperheen mies vaikutti kyllä tosi eläinrakkaalta,en usko että ois tehnyt mitään. Heillä oli useampi kissa jo ennestään ja kyllä ne muut kissat ainakin pyörivät siinä sen miehen jaloissa ihan normaalisti :)

Tuntuu että välillä on parempia kausia ja kissa saattaa oma-aloitteisesti käydä jopa nuuhkimassa miestä tai puskea sohvalla ohimennessään. Ja sit taas kohta kaikki alkaa alusta ilman mitään syytä.

Olen kuullut samanlaisia tarinoita ennenkin, ja aina kissan inhon kohteena on mies. Miehessä täytyy olla jokin haju, jota kissa pelkää - luulisin.

Meillä taas on toisinpäin. Mies tulee esim. pelaamasta tennistä, ja istahtaa sohvalle, niin jo on oitis meidän nuorempi narttukissa puskemassa jalkoja ja innoissaan hikisistä sukista (yök).

myös tuota miehen ja kissan suhteen parantamista. Mies voisi olla jatkossa se, joka ruokkii kissat. Muutenkin mies voisi antaa herkkupaloja tai leikittää kisua leluhiirella tms.

Jos kisu vaikuttaa kovin stressantuneelta, voisit kokeilla feliway-haihdutinta pistorasiaan.

Meillä kävi niin, että toinen kissoistani ei pitänyt miehestäni tavattuamme. vaikka asuimme jo yhdessä, meni puoli vuotta ennekuin antoi miehen edes silittää. Nyt on mennyt 7 vuotta ja mies on kyseisen kissan lempi-ihminen meidän perheessä. Seuraa miestä kuin koiranpentu ja tunkee syliin. Kauan se kesti ;)

Raaka liha ja kala on usein aika kova sana kissojen kesken ;) ja katkaravut. Taatusti tulee tykö, kun sulattaa katkarapuja mikrossa! Meillä kissit sekoo jo pelkästä tiedosta että niitä on tulossa hih hih

Ehkä kissa pelkää miestäsi, jos miehesi on vahingossa tai tahallaan satuttanut kissaa tai edellisessä paikassa on mieshenkilö satuttanut.

Ota yhteyttä eläinlääkäriin ja kysy mistä voisi johtua ja mitä olisi tehtävissä.

Lähestyykö miehesi kissaa uhkaavasti? Siis vaikka kyyryssä eteenpäin kumartuneena kädet ojossa tms. Voisitte kokeilla houkutella kissaa miehesi luo jollain lihapalalla tms. Mies sitten antaa kissan haistella ja silittää sitä varovasti, juttelee hiljaa jne.

Meillä kissat tykkää minusta paljon enemmän, tulevat sisälle kun kutsun jne. Minä ne ruokin ja pesin kakkapyllyt niiden ollessa pentuja, mies on paljon poissa kotoa työn takia. Mutta ei kissat häntä pelkää.

[QUOTE="a.p";24228488]Mies on joskus kissan ollessa pentu pessyt sen hännän lavuaarin alla,kun oli yltä päältä paskassa..mutta tuosta on jo kauan ja kissan käytös on sen jälkeen ollut vielä ihan siedettävää. Nyt lähiaikoina mies ei oo edes koskenut koko kissaan :/

Sähköalalla on,en usko että töistä mitään kummia hajuja tulee :)[/QUOTE]

Ois kannattanu laskea vatiin vettä ja pestä siinä, tai pestä märällä rätillä. Kissat pelkää kovia ääniä. Vesihanan lorinakin on pienelle liikaa...

Lisäystä vielä että se Felifriend on Feromoni-suihketta.

Ja miehesi olisi hyvä käyttäytyä kissojen tavoilla, eli silmiin ei saa tuijottaa paitsi jos räpyttelee hitaasti silmiä tai kääntää välillä päätä pois. Ylhäältä päin ei kannata lähestyä. Kannattaa puhua rauhoittavasti mieluummin kuin olla hiljaa. Ja tosiaan mies voi alkaa ruokkia kissat.

Miehen kissa inhosi mua ja mie sitä. Sitten, kun vielä vahingossa satutin sitä (oli saunan ikkunalasien välissä ja liikautin ikkunaa, että tulisi pois, jäikin kai nahkaa tai tassua/häntää väliin) alkoi sähistä ja murista mulle satunnaisesti, etenkin kun saunaan vein pyykkiä kuivumaan kissan ollessa siellä. Välillä sitten oli niin mielinkielin (kun olin keittiössä) mutta ystäviä meistä ei ikinä tullut.

Tuo on kissalta valtataistelua. Kisa yrittää näyttää miehellesi,että hän on se pomo. Kylläne luulot karisee ajanmittaan,mut mihen pitääkäyttäytyä normaalisti kissan läheisyydessä

Miehen kissa inhosi mua ja mie sitä. Sitten, kun vielä vahingossa satutin sitä (oli saunan ikkunalasien välissä ja liikautin ikkunaa, että tulisi pois, jäikin kai nahkaa tai tassua/häntää väliin) alkoi sähistä ja murista mulle satunnaisesti, etenkin kun saunaan vein pyykkiä kuivumaan kissan ollessa siellä. Välillä sitten oli niin mielinkielin (kun olin keittiössä) mutta ystäviä meistä ei ikinä tullut.

Kissa raukka ja tahallas jätit väliin kuitenki

Yhteistyössä