Meidän joulu. Minne mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Tilanne on se että olen yhden lapsen yh. Jouluseuraksi on tarjolla vain äitini.
Nooh, äiti oli viime jouluna meidän kanssa kotonamme ja nyt tänä jouluna tahtoisi meidät luokseen. En niin millään halua mennä. Tykkään järjestää joulun kotonani ja laittaa kuusen. Äitini taloon ei kuusta laiteta. Lisäksi äidilläni olisi helpompaa matkustaa meille kun on auto ja vähän tavaraa. Meidän pitäisi raahata linja-autossa puoli elämää mukana. Äiti ei ota kielteistä vastaustani kuuleviin korviinsakaan, vaan vaatii että nyt on meidän vuoro viettää joulu hänen kotonaan.

Ei olisi mukava ajatus olla lapsen kanssa kaksinkaan, mutta kun en halua matkustaakaan.

Miten te tekisitte tilanteessani? :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tilanne on se että olen yhden lapsen yh. Jouluseuraksi on tarjolla vain äitini.
Nooh, äiti oli viime jouluna meidän kanssa kotonamme ja nyt tänä jouluna tahtoisi meidät luokseen. En niin millään halua mennä. Tykkään järjestää joulun kotonani ja laittaa kuusen. Äitini taloon ei kuusta laiteta. Lisäksi äidilläni olisi helpompaa matkustaa meille kun on auto ja vähän tavaraa. Meidän pitäisi raahata linja-autossa puoli elämää mukana. Äiti ei ota kielteistä vastaustani kuuleviin korviinsakaan, vaan vaatii että nyt on meidän vuoro viettää joulu hänen kotonaan.

Ei olisi mukava ajatus olla lapsen kanssa kaksinkaan, mutta kun en halua matkustaakaan.

Miten te tekisitte tilanteessani? :)

Hmm, sano, että tulette, jos tulee hakemaan ja laittaa kuusen :)? Onko pitkä matka?

Pitäisin oman pääni. Ei ole äidin asia määräillä, missä sä saat lapses kanssa joulun viettää. Musta ajatus rauhallisesta joulusta lapsen kanssa omassa rauhassa ja kodissa kuulostaa ihanalta :) Voihan sitä sit vaikka tapanina käydä kylässä, jos alkaa "ahistaa" omat nurkat.

Kyse ei ole vain kuusesta. :) Vaan siis matkasta ja kun tekisi mieli laittaa joulu omaan kotiin. Välimatkaa meillä 200km
Äiti on jo vuosia puhunut että kun pääsisi jouluiksi valmiille pöydille, eikä tarvitseisi itse laittaa mitään. Nyt kun on tämä mahdollisuus, niin se ei kelpaakaan. :(
Lisäksi meidän asunto on isompi kuin äitini, äidin luona ollaan todella ahtaalla ja kun vielä meidän tavarat viedään siihen pieneen tilaan, on hermot kireällä jokaisella jo parin päivän päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse ei ole vain kuusesta. :) Vaan siis matkasta ja kun tekisi mieli laittaa joulu omaan kotiin. Välimatkaa meillä 200km
Äiti on jo vuosia puhunut että kun pääsisi jouluiksi valmiille pöydille, eikä tarvitseisi itse laittaa mitään. Nyt kun on tämä mahdollisuus, niin se ei kelpaakaan. :(
Lisäksi meidän asunto on isompi kuin äitini, äidin luona ollaan todella ahtaalla ja kun vielä meidän tavarat viedään siihen pieneen tilaan, on hermot kireällä jokaisella jo parin päivän päästä.

Ok! No, ehkä äitisi tulee teille kuitenkin! Tuskin haluaa olla yksinkään :)? Ja minusta on kyllä sellaiset perustelut, että luulis ymmärtävän!

Minäkin luulisin että perusteeni ovat hyvät. :) Ja tuosta ruuasta, niin viime joulunakin maksoimme ne yhdessä. Äiti laittoi osan rahoista ja minä kokkasin valmiiksi. Oli niin mukavaa tehdä meille joulu. :)

Yhteistyössä