Meidän häistä ei tule mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hirviö varmaan sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hirviö varmaan sitten

Vieras
Reilun puolen vuoden päästä on häät, ja kun ollaan asiasta vinkkailtu ympäriinsä, jo viisi pariskuntaa (osa sukua) on ilmoittanut etteivät pääse tulemaan. Yksi ystäväni sanoi "jaa, talvella häät" eikä mitään muuta. Ainoa tällä paikkakunnalla asuva ystäväni on merkattu kaasoksi ja oli aluksi innoissaan, mutta sanoi että polttareita ei tule kun eihän mulla ole sinne kavereitakaan :(

Alkaa olla paha mieli vain koko juhlista. Anoppi yrittää nokittaa vähän joka asiassa, mies on kahden tulen välissä vaikka onkin minun puolellani. Yksin teen koristeita, mies auttaa minkä voi mutta... On tämäkin.

Olen varmaan säälittävin morsian päällä maan, kenen häihin ei tule ketään. Noloa :(

häiden tarkoitus ei ole kutsua mahdollisimman paljon vieraita ja saada lahjoja. häiden tarkoitus on naimisiin meno, avioliitto, ja sen voi tehdä lain mukaan kahden todistajan läsnäollessa, pappi tai tuomari tietty mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
häiden tarkoitus ei ole kutsua mahdollisimman paljon vieraita ja saada lahjoja. häiden tarkoitus on naimisiin meno, avioliitto, ja sen voi tehdä lain mukaan kahden todistajan läsnäollessa, pappi tai tuomari tietty mukana.

No ihanko totta?

Niin että juhlan tunnelmalla ja perinteillä ei ole mitään väliä? Joo antaa olla, paskaako minä mitään mistään kysyn.

Olen ollut yksissä talvihäissä ja voi että oli ihanaa ja tunnelmallista kun oli pimeää ja hääpaikalla satoja kynttilöitä.
Polttarit voi pitää vaikka kuinka pienellä porukalla.
Koittakaa selvitellä miten pieni porukka lopulta häihin tulee ja sen mukaan suunittelette jonkun kauniin ja intiimin juhlan, unohda hapannaamat.

No pakkokos se on mitään häitä sitten järjestää??? Minä ainakin tuossa tilanteessa pakkaisin laukkuni ukon kans ja lähtisin vihkityttämään itsemme jonnekin palmujen alle ihan kahdestaan! Ja unohtaisin ne sukulaiset ja "ystävät". Lähettäisin vain kortin allekirjoitettuna rouva xxxxx.

Omituista. Herää kyllä oikeesti kysymys, millainen olet ihmisenä.....
Miten kohtelet muita jne....koska eihän sillä ole mitään merkitystä millon ne häät on...
Voittehan viettää sen kaason kanssa kahdestaan polttarit :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ihanko totta?

Niin että juhlan tunnelmalla ja perinteillä ei ole mitään väliä? Joo antaa olla, paskaako minä mitään mistään kysyn.

juhlantunnelma ei ole kiinni vieraiden määrästä ja jostain koristeista. perinteitä ei ole amerikkalaiset isot häät. ainakaan suomessa.

mitäs jos ap menisitte vihittäväksi esim. ylläkselle? siellä on tosi tunnelmallinen ja ihana jääkappeli, käyttäkää rahanne siihen että teette siitä päivästä toisillenne ja aivan lähimmille ihmisillenne ikimuistoisen päivän :D

miusta talvihäät on IHANIA! :heart:

ja tuossapa linkkiä kohteeseen http://www.snowvillage.fi/weddings.htm

Jos vieraille on ilmoitettu jo nyt eli noin puoli vuotta ennen häitä, niin on se nyt kumma, jos ei saa järjestettyä niin, että pääsee paikalle. Kummallista.

Me vietettiin pienet ja intiimit häät alkulokakuun ruskan loisteessa, muutkin kuin kesähäät ovat ihanat!

No ihanko totta?

juhlantunnelma ei ole kiinni vieraiden määrästä ja jostain koristeista. perinteitä ei ole amerikkalaiset isot häät. ainakaan suomessa.

En minä halua isoja häitä vaan läheiset ihmiset ja "ystävät" paikalle :(

Ja kun juhlapaikka on jo varattu ja varausmaksu maksettu, ja minun ihana pukuni on liikkeessä odottamassa, siitäkin puolet maksettu.

Meillä on 7kk vanha vauva, ei me noin vain vihille karata, paitsi lähikirkkoon jonain viikonloppuna.

Laitatte kutsukortit postiin n. 1-2kk ennen häitä ja ne sitten tulevat ketä tulevat. Ja jos haluaa tulla häihin, niin kyllä saavat päivän järjestettyä vapaaksi. Kannattaako sitä tässä kohtaa puoli vuotta ennen häitä niistä vinkkailla muille. Vietätte siltin ikimuistoiset, teidän näköiset häät !

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi?:
Jos läheiset ja ystävät eivät halua tulla häihin, niin miettisin miksi? Koita korjata virheet ajoissa ja toivottavasti saatte mukavat häät :)

Kiitos, sait mut itkemään ... en tosiaan tiedä miksi. Varmaan olen ihan kamala ihminen.

Kyllä munkin mielestä on outoa jos noin monet jo ilmoittaa puoli vuotta ennen etteivät pääse tulemaan. Ja enemmin menoa yleensä ihmisillä on kesällä. Luulisi voivan talviaikaan järkätä viikonlopun vapaaksi jos noin hyvissä ajoissa olette ilmoittaneet häistänne. Tosi kurjia kavereita. Älä masennu.

:hug:

voihan ne polttarit olla ihan pienellä porukalla tai sitten ihan kaason kanssa lähet viettämään mukavaa iltaa..jotkut kasvohoidot ja lasilliset kuplivaa ja siitä sitte illan rientoihin..

eikä se vieraiden lukumäärä takaa hyviä häitä..mieluummin vaan rento tunnelma, hyvät ystävät ja sukulaiset paikalle.

pidä vaikka joku kutsukorttien askartelupäivä, johon pyydät mukaan vaikka kaason, pari kaveria tai molempien äidit, niin ei tarvi yksin tehdä, sulhokin voi sitten vaikka tulostella kaikkia lappusia sillä aikaa

muistan kyllä kuinka meinas järki lähtee, ku tuntu että ite saa kaikki tehdä.. helpotti, kun sai olla hetken ajattelematta koko häitä! nauti nyt kuitenkin vielä, näin jälkeenpäin muistelee kuinka ihanaa oli väsäillä kaikkee häähärpäkkää

No ihanko totta?

Ei tosiaan ole. Meidät vihittiin perjantaina maistraatissa ja mukana oli ystävä pariskunta todistajina. Tilaisuus oli todella kaunis ja mieleenjäävä, tämä myös osin syystä, että rouva ketä meidät vihki oli erittäin miellyttävä.

Tilaisuuden jälkeen menimme syömään rauhalliseen paikkaan, missä oli pöytävaraus. Tän jälkeen istuttiin iltaa pari tuntia. Me itse että myös ystävämme oltiin kaikin puolin tyytyväisiä ja onnellisia illan kulusta.

Eli ei tosiaankaan aina tarvitse olla hirveen isoa ja upeeta ja makeeta juhlaa, vähempikin riittää. Tietty jotkut haluaa isot häät, niin tehkööt sellaiset, vaan eihän se mikään "pakko" ole koko sukua ja kaikkia tuttavia kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

No ihanko totta?

Ei tosiaan ole. Meidät vihittiin perjantaina maistraatissa ja mukana oli ystävä pariskunta todistajina. Tilaisuus oli todella kaunis ja mieleenjäävä, tämä myös osin syystä, että rouva ketä meidät vihki oli erittäin miellyttävä.

Tilaisuuden jälkeen menimme syömään rauhalliseen paikkaan, missä oli pöytävaraus. Tän jälkeen istuttiin iltaa pari tuntia. Me itse että myös ystävämme oltiin kaikin puolin tyytyväisiä ja onnellisia illan kulusta.

Eli ei tosiaankaan aina tarvitse olla hirveen isoa ja upeeta ja makeeta juhlaa, vähempikin riittää. Tietty jotkut haluaa isot häät, niin tehkööt sellaiset, vaan eihän se mikään "pakko" ole koko sukua ja kaikkia tuttavia kutsua.

Mä en halua isoja häitä. Tunnelmaa latisti ennakkoon kieltäytymiset eikä vieasmäärän väheneminen.

JOS mä joskus menen naimisiin niin se tapahtuu talvella. Ah, sitä tunnelmaa. :heart:

ja tosiaan niinku joku sanoi, vietä niitä polttareita vaikka sen kaason kans kaksin. Jotain hemmottelua. :)
Hääpäivä on kuitenkin teidän kahden päivä, nauttikaa siitä. Ja nauti nyt jo, pienet, intiimit häät on parhaat. :)

Onpa tää taas negatiivisia vastauksia pullollaan koko ketju. Mä meinasin kyllä kysyä, tekikö ap aloituksen osin samasta aiheesta vasta eilen tai pari päivää sitten? Silloin sympatiseerattiin kovasti.

Ja ymmärrän kyllä ap. Meillä alunperin tuntui olevan kovin vähän kutsuttavia ihmisiä meiän häihin. Lopulta oli kuitenkin juhlapaikka täynnä, kun ei mitään jätti-isoja häitä pidetty. Paikka oli n. 4o hengelle ja muutama ylimääräinen mahtui. Ymmärrän, jos haluat kunnon juhlat. Silloin kutsut kaikki ystävät ja vaikka lähimmät työkaverit ym. myös. Samoin tärkeät sukulaiset. Sillain saatte kivat häät aikaan :)

Mä ymmärrän ap:tä. Jos sä olet haaveillut isoista häistä ym...Tottakai on pettymys, jos kaikki ilmoittaa ettei pääse tai kukaan ei ole "innoissaan" häistä tai laittavat kapuloita rattaisiin.
Polttarithan voi pitää vaikka kaason kanssa kahdestaan. Ja jos vieraita ei tule niin sille ei voi mitään. Meillä oli talvihäät ja ihmiset olivat ihan innoissaan, koska moni oli kyllästynyt moniin kesähäihin.
Tee kutsut ja lähetä ne niille ketä toivot häihin. Moni varmasti muuttaa mieltää ja tuleekin häihin vaikka nyt puhuukin muuta.

Yhteistyössä