Meidän ehkäisyasia jumittaa..neuvoja!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti

Vieras
Meillä siis kolme lasta,nuorin 1,5-vuotias.Kun kolmonen syntyi niin mietittiin (oltiin melko varmoja),että ukolle tehdään vasektomia,koska ollaan varmoja ettei haluta enempää pienoaksia(paitsi lastenlapsia).mutta se jäi..Mies ei saa aikaiseksi kuulemma sitä hommaa alkaa työstämään eteenpäin ja pelkää ehkä vähän sitä koko hommaa..Minunkaan kohdallani ei tule sterilisaatio kyseeseen,koska pelkään vielä enempi..
E-pillereitä en voi syödä,koska kärsin runsaista päänsäryistä ja mielialan heittelyistä..Kierukka ei sovi(kupari),koska mulla on todella runsaat vuodot..Hormonikierukassahan on sitä hormoonia,joka ei siis sovi..Kumit siis ainoa,joka sopii,mutta NIIN epäkäytännöllistä ja melko kallista..Plääh.Mitä täsä nyt sitten,mua niin jo stressaa,kun meillä ei "normaalia"seksielämää ole olut moneen kuukauteen.."Käsipelillä"ollaan menty koko ajan,koska ei haluta ottaa mitään riskiä,että enää vauvoja tulisi..Mutta eihän se voi jatkua näin,kun onnellisesti aviossakin ollaan..
Minä tulen heti yrittämättä raskaaksi,kierto on päivälleen tarkka ja hormonit toimivat täydellisesti ja ehkäisyt eivät onnistu..Olenko siis "luotu synnytyskoneeksi" vai miten nyt pitäisi toimia..Anteeksi heidän puolestaan,jotka eivät saa lapsia vaikka haluavat..:(Miten saisi miehen puhuttua siihen vasekstomiaan,ettei se niin kamala juttu ole,kun kuitenkin se on helpompi miehelle kuin naiselle..Hänellä ei siis muuten ole mitään sitä vastaan,mutta kun vierastaa ajatusta siitä operaatiosta..

Oliko niin että mikään ehkäisyvalmiste ei sovi laastarikaan ?

onneks se on ukoille semmoi että voi perua, eikös ne meillä naaraillakin ole mutta aina vaikeampi operaatio ? yritä vaan puhua ympäri sinne halvemmaksi tule kuin yks mukula lisää :D tsemppiä !!

Ei se kuulemma enää ole paljon kummoisempi operaatio naisellekaan, eikä mitään sterilisaatiota voi lähteä tekemään sillä perusteella että sen voi sitten perua!

Ootko keskustellut gynesi kanssa kaikista mahdollisista ehkäisyvaihtoehdoista? Ehkä on joku 'ei niin yleisessä käytössä' joka sopisi sulle?

Oletko varma, ettei hormoonikierukka sovi? Se vaikuttaa kohdussa paikallisesti, joten ei voi verrrata suoraan siihen, jos e-pillerit ei sovi. Käy juttelemassa lääkärin kanssa, että mitä vaihtoehtoja on.

Meilä sama juttu kuin ap:llakin. Minä en pysty ´käyttämään mitään hormoniehkäisyä ja kumit on niin persiistä ku olla voi. Meillä ollut käytössä keskeytetty yhdyntä ja toiminut on jo 7-vuotta =)

Laastaria en ole kokeillut,muta eikö siinä oo samaa hormonia kuin pillereissä..Tuo vasektomia olisi meille tosi hyvä juttu,mutta voisin kyllä kokeilla jotain "naisten ehkäisyä"siihen asti,kunnes mies saa rohkaistua mielensä..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oletko varma, ettei hormoonikierukka sovi? Se vaikuttaa kohdussa paikallisesti, joten ei voi verrrata suoraan siihen, jos e-pillerit ei sovi. Käy juttelemassa lääkärin kanssa, että mitä vaihtoehtoja on.

Ai,en tiennytkään..Pitääpä käydä siis keskustelemassa lääkärin pakeilla.Kiitos vinkistä:)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Meilä sama juttu kuin ap:llakin. Minä en pysty ´käyttämään mitään hormoniehkäisyä ja kumit on niin persiistä ku olla voi. Meillä ollut käytössä keskeytetty yhdyntä ja toiminut on jo 7-vuotta =)

Me ei uskalleta,koska vauvoille on nyt ehdoton EI..

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ei se kuulemma enää ole paljon kummoisempi operaatio naisellekaan, eikä mitään sterilisaatiota voi lähteä tekemään sillä perusteella että sen voi sitten perua!

Ootko keskustellut gynesi kanssa kaikista mahdollisista ehkäisyvaihtoehdoista? Ehkä on joku 'ei niin yleisessä käytössä' joka sopisi sulle?

Ei todellakaan.Jos steri minulle tai miehelle tehdään niin se päätös on siis ihan lopullinen..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene sie nipsaistavaksi :D
Näytä että sussa on siihen "munaa" jos kerran miehelläsi ei ole.

Kai siihen pystyiskin,jos oikein rohkaisis mielensä..ja ajattelis sitä sen tuomia etuja..:)

Yhteistyössä