Meidän 5-vuotias meinaa ruveta kasvissyöjäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
Meijän poika ei voi käsittää miksi eläimiä saa metsästää ruuaksi. Joka kerta ruokapöydässä kyselee että "Onkohan tätä kanaa/lehmää/possua sattunut?" ja "Miltä meistä tuntuis jos ihmisiä metsästettäis ruuaksi?" Minä en ole vielä poikaa tyydyttäviä vastauksia osannut antaa...

Meidän pieni maailmanparantaja:)

:heart: Eikun vaan opastamaan pientä maailmanparantajaa uuteen ruokamaailmaan! Tunnen taaperoikäisiä kasvissyöjiä ja hyvin tuntuu onnistuvan. Tai no nykyään ovat jo yläasteelaisia! Ovat hyvin ylpeitä siitä että ovat olleet kasvissyöjiä. Ainakaan se ei vahingoita ketään muuta kuin salaattipuskaa!

Meillä tuo kausi meni ohi. Hyvä niin, sillä minä & mies ei olla kasvissyöjiä.

3½ v kyllä kyynelehtii joskus edelleen ajatellessaan, että se lautasella oleva kana oli joskus ihan oikea elävä kana :| . Olen selittänyt asian niin, että luonnossakin eläimet syövät toisiaan, ja se nyt vaan on elämän kiertokulku.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä tuo kausi meni ohi. Hyvä niin, sillä minä & mies ei olla kasvissyöjiä.

3½ v kyllä kyynelehtii joskus edelleen ajatellessaan, että se lautasella oleva kana oli joskus ihan oikea elävä kana :| . Olen selittänyt asian niin, että luonnossakin eläimet syövät toisiaan, ja se nyt vaan on elämän kiertokulku.

Joo... ei mekään olla kasvissyöjiä. Täytyykin yrittää selittää asia noin...

Meidän 5 vee kasvissyöjä totesi eilen ruokapöydäss' että " äiti mä aion olla aikuisenakin kasvissyöjä " B)
Vakiokysymyksiä meillä on aina " Eihän tässä ole lihaa? " " Ei kai tää ole tehty pupuista/lehmistä/kissoista jne?"

Meidän 4 v poika kyselee, että miksi isi ei metsästä niin kuin ukki, että saatais hirvenlihaa kotiinkin. Kyselee kovasti lautasella olevasta lihasta, että mistä se on tullut, mutta syö kyllä kaiken lautasella olevan lihan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Vakiokysymyksiä meillä on aina " Eihän tässä ole lihaa? " " Ei kai tää ole tehty pupuista/lehmistä/kissoista jne?"

Meillä kysytään "onks tässä possua". Ja aattele; jopa äidin suklaapatukassa oli eilen sianlihaa, ja siksi äidin piti syödä se ihan yksin, eikä lapsille voinut antaa :snotty: :ashamed:

Jossain vaiheessa, kypsässä 3 v iässä, tyttö halusi alkaa kasvissyöjäksi, kun "Saarakin syö vaan lihanneksia päiväkodissa" :D

Itseasiassa sian- ja naudan "osia" on:
suuressa osaa karkeista, kekseistä, kakuista ym. Moni vain ei tiedä sitä.
Liivate jota käytetään tosi monessa tuotteessa.

Liivate = tehty naudasta ja possusta

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Itseasiassa sian- ja naudan "osia" on:
suuressa osaa karkeista, kekseistä, kakuista ym. Moni vain ei tiedä sitä.
Liivate jota käytetään tosi monessa tuotteessa.

Liivate = tehty naudasta ja possusta

Joskus 90-luvulla oli ongelmana kouluissa se että muslimeille syötettiin mm jugurttia jossa oli liivatetta. Ja siitähän nousi suuri kohu.
Veikkaan että nykyisin enemmistö kuitenkin tietää mistä liivate/gelatiini on peräisin.
Kasvissyöjän kauppareissuun sisältyy AINA tuoteselosteiden läpilukeminen, sillä yllättävän monessa lihattomassa tuotteessa saattaa olla kanalientä tai luujauhoa, eläinrasvoista puhumattakaan.

Yhteistyössä