Meidän 2-vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kohta (viikon päästä ) kolme täyttävä tyttö oli viimeksi mitattaessa 86cm (puoli vuotta sitten) enkä usko että siitä on kasvanut paljoa. Painoa on 13kg. Justiinsa olin taaperojumpassa, joka on alle 2-vuotiaille, ja moni siellä oli meidän tyttöä pidempi.

Mua ärsyttää kun multa on useampi ihminen kysynyt annanko lapselle ruokaa kun se on noin pieni. No tottakai annan. Hoitotäti taasen ihmetteli että miten tyttö voi syödä noin kamalasti ja on silti noin pieni. Tytöllä on isältään hyvät geenit.. On oikeen siro ja nätti pieni tyttö..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua ärsyttää kun multa on useampi ihminen kysynyt annanko lapselle ruokaa kun se on noin pieni. No tottakai annan. Hoitotäti taasen ihmetteli että miten tyttö voi syödä noin kamalasti ja on silti noin pieni. Tytöllä on isältään hyvät geenit.. On oikeen siro ja nätti pieni tyttö..

Sanot vaan, että ei, meillä ei ruokita lapsia etteivät pääse kasvamaan liian isoiksi. :D

Meillä kuopus on nyt 2v1kk ja 2v-neuvolassa kuukausi takaperin mitat oli 94cm ja 12,9kg. Meillä päinvastainen "ongelma", tyttöä luullaan pituutensa takia usein selvästi vanhemmaksi kuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä kanssa pienikokoinen poika.Keran urpo täti tuli kaupassa sille sanomaan että varo ettei tuo pikkusisko kasva susta ohi :headwall: :headwall: :headwall: Joo me annetaan ruokaa vaan nuoremmalle ja kasvatetaan tynnyrissä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja r:
saman kokoinen on meidän lapsi. synty keskosena rv35, mut tuskin siitä johtuu.

Jännä kun jotkut pitää keskosena rv:lla 35 syntynyttä..:) Omat on syntyneet rv:lla 29+5, 35+5 ja 39+1. Ja en pidä keskosena kuin ensimmäistä joka painoi alle kilon. Mutta siksi meilläkin kaksi ekaa aika pienikokoisia kun syntyneet etuajassa.

Meidän poika oli 2-vuotisneuvolassa about samoissa lukemissa kuin ap:n lapsi. Päiväkotiryhmässä aika lailla tuota samaa kaliiberia kaikki samanikäiset, ei musta siis mitenkään pienikokoista, ihan iän mukaista keskikokoa.

Yhteistyössä