Meidän 1,4v ei vielä syö kunnon ruokaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Vaan niitä 5-6kk hienoja soseita.Saattaa muutaman lusikallisen aikuisten ruokaa ottaa mutta siihen jää. Leipää syö muutaman pienen palan ja puuroa ei suostu syömään ollenkaan. Kaikkia ruokia on kokeiltu aina menee vain 5-6 lusikallista. Vinkkejä?

Annatteko sitten jotain herkumpaa päälle kun lapsi on kieltäytynyt ruuasta? Tuon ikäinen kyllä jo tajuaa, että saa parempaa jos kieltäytyy...
Kannattaisi kokeilla, että jos ei kelpaa niin nostaa pois pöydästä ja sitten seuraavan kerran ruokaa tulee kun on seuraava ruoka-aika. Tai näin meillä toimitaan ja kun on meinannut alkaa nirsoilemaan niin se on loppunut aika lyhyeen :)

munkin tyttö söi huonosti vielä tossa iässä, tavallisesta ruuasta söi aluksi tyyliin makaronia tai raejuustoa sormilla.. ihan perusruoka-aineilla siis opetteli. Muutenkin ruokahalu parani vasta kun maidonjuonti väheni, se sitten täytti niin hyvin masua.

Ootteko sekottanut normiruokaa siihen vauvanruokaan? Entä ootteko syöttäny pelkkää normiruokaa? Siinä vauvanruuassa on paljon vettä, joten tavallista ei tarvii syödä niin paljon, jotta tulis maha täyteen.

Syökö itse?

Just meinasin tehdä aloituksen samasta aiheesta. Meillä on 1,5v poika, joka ei syö muuta kuin ihan hienoja soseita, puurokin täytyy olla kaupan jauhopuuroa, että menee alas. Ei syö mitään muruja, ei leipää, ei omenaa, ei maissinaksuja... Äsken yritin raastaa omenaa ihan hienoksi soseeksi, mutta kun erehdyin laittamaan sitä suuhun, niin seurasi vartin raivari.
Mulla alkaa kyllä keinot loppua, ku ei tuo syö ja kuitenkin pitäisi saada noita ruoka-aineita laajennettua. 1,5kk on istunut aina lautanen edessään, muttei vielä laita ruokaa itse suuhun ja sitä inhottaa koskea mihinkään erikoiseen, eli ei syö sormin mitään.

Yhteistyössä