Meidän perhe

Uutena käyttäjänä olisi mukava kuulla minkälaisia ihmisiä täällä keskustelee. Näyttää kuitenkin olevan aika vakio-porukkaa.

Meistä: olen 25-vuotias lähihoitajaopiskelija Keski-Suomesta ja minun lisäksi perheeseeni kuuluu mies ja kaksi poikaa. Vanhempi poika on 4v.5kk eikä hänellä ole mitään allergioita, mitä nyt kiiwi kutittaa suuta. Nuorempi poika on 1v.7kk ja hän on sitten tämä meidän perheen murheen kryyni... =) Todettuja allergioita on maito, kananmuna, vehnä, ohra, ruis, kaura, hirssi, tattari, maissi, soija, porkkana, selleri, valkosipuli, banaani, persikka, päärynä, mustikka, ruusunmarja, koira, hevonen... Listaa voisi varmaan vielä jatkaa :D Koirista ja hevosesta luovuttiin viime keväänä.
Nyt käytössä possu, lammas, riisi, peruna, parsa- ja kukkakaali, kesäkurpitsa, sipuli, luumu, puolukka(ei raakana), vadelma(ei raakana), vesimeloni, rusinat ja kurkku. Neocate maitona. Lisäksi puoli vuotta sitten aloitettu astmalääkitys, illalla Singulair-rakeet ja tarvittaessa Airomir avaavana. Ataraxia kutinaan ja rasvoja PALJON. Takana kaksi osastohoito rupeamaa keskussairaalassa ja lukemattomia testauksia ja kontrollikäyntejä. Valoa näkyy jo tunnelin päässä, vaikkakin viisi viimeistä uuden ruoka-aineen kokeilua on päätynyt pojan tilan selvään huononemiseen.
Pojat on arkena ihanalla perhepäivähoitajalla ja minä saan keskittyä opiskeluun, kotona viihtyvät pihahommissa! Pienempikin on reipas pikkumiehen alku allergioista huolimatta.
Täällä on mukava vierailla, kun saa vertaistukea ja huomaa, ettei olla yksin näiden asioiden kanssa!
 
Meillä kolme lasta. Esikolla todettiin allergiat n. 10 kk ikäisenä (itse totesin ne jo 4kk ikäisenä, mut lääkärit usko vasta tollon). Tuohon 10 kk ikään mennessä kävi vain riisi, maissi ja possunliha. Pojalla myös astma. Kakkonen onkin sitten ollut Almiron peptillä, Neocatella ja viimeiseksi Nutri Juniorilla 6 vk:sesta lähtien ja nyt tämä kolmonen aloitti myös allergia rumban 6 vk ikäisenä. Nyt tilanne näyttää siltä että tällekään ei tuo Neocate sovi eikä myöskään d-vitamiini, eli ainoat aineet jotka suusta alas nyt menevät. Ja Nutri Junioria ei enää valmisteta. En tiedä mitä lääkäri seuraavaksi keksii. Tyttö nyt 3 kk. Toistaiseksi tytöt siis selvinneet ilman astmaa. Itse olen siis nyt äippälomalla ja on aikaa juosta astma ja allergia lääkäreillä, vaikkakin noiden koululaisten allergiat ovat jo helpottaneet. Eli pojalla on allergioina siitepölyt ja niiden kanssa ristiin reagoivat ruoka-aineet sekä eläinepiteelit ja astma. Keskimmäinen ei ole enää allerginen kuin tomaatille ja kissoille ja koirille. Kolmosen tulevaisuus selviää aikanaan.

Ja kyllä, täällä huomaa todellakin ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. :D
 

Yhteistyössä