MEidän kulmilla heijastinliivivillitys.

• Viestiketjun aloittaja kt72
  • Ensimmäinen viesti
kt72
Kerrankin sellainen villitys,että vanhemmat on kympillä mukana. Lähes kaikilla alueen lapsilla on liivit, meidänkin tytöt itse kiukkusivat liivejä,kun kavereillakin on ja esimerkistä muoti tuntuu sen kun leviävän. Omakotitaloalueella tiet on pimeitä (valot harvassa) ja lapset juoksentelevat edestakaisin pihasta toiseen. Lisänäkyvyttä siten tarvitaan.

Hieno villityshän tuo on, ja turvallinen ennenkaikkea! Meilläkin on niin pimeät nämä kadut, ja vaikka rauhallisella omakotitaloalueella asutaankin, ei liika turvallinen voi olla. Lapset peuhaavat lumipenkoissa (joita enää ei kyllä ole) ja autoilijan on välillä hankala heitä huomata.
Ja pahaksi onneksi tällä kylällä asuu kaahariperhe, jotka antavat mennä autoillaan tosi kovaa...eikä auta sanominen yhtään, sitäkin on kokeiltu. Poliisi kait pitäisi "tilata", että vauhti hiljenisi....
Näillä liiveillä lapset näkyvät ainakin vähän paremmin! =)

Minä ostin just eilen lapselle, 3v9kk, heijastinliivin :) Onhan täälläkin noita katuvaloja, mutta nyt kun ei lunta ole, on kyllä tosi pimeää. Itsekin käytän heijastinliiviä, tosin vain käydessäni ratsastamassa..

Heijastin on kyllä halpa henkivakuutus.

Täällä sellaiset jaettiin ekaluokkalaisille - en tiedä oliko valtakunnallinen juttu. Omani ei kyllä suostu käyttämään kuin leikkiessään työmiestä. Itse en osaisi käyttää:ashamed: Käytän kyllä aina heijastinta. Hyvinhän ne näkyvät ja varsinkin teiden lähellä liikkuvilla lapsilla aivan loistava turvaväline =)

Mulla itellä heijastinliivi lenkkeilyä varten, mutta lapsilla vain pukujen heijastintereet. Näkyvät mielestäni hyvin pimeässä. Meillä muutenkin suojaisa leikkipaikka, kun pihaa kiertää aita ja suljettu portti eli tien vieressä ei leikitä. Heiluvat heijastimet on meillä kaikilla kaupunkivaatteisiin. Voishan nuo liivit ostaa lapsillekin, hyvä lisähän ne olis.

älyttömän hyvä jos lapset tollasesta villiintyy. järkyttävää on ajella autolla tuolla mustassa kun ei näe vastaan tulevaa pimeää kulkijaa kun vasta kun se on auton kohdalla..säikäyttää todella paljon.

kävelijät eivät tajua sitä, että autoilijat eivät oikeasti näe. luulen että sellaiset jotka eivät käytä, eivätkä laita lapsillekaan heijasteita, ovat ihmisiä jotka eivät autoile syysmustalla.

sau
Huomioliivit päälle vaan, jos suinkin kelpaavat! Meillä ne ovat pienillä käytössä kaupungillakin pimeään aikaan.

Moni ei ilmeisesti tule ajatelleeksi (tai ei tiedä), että vaikka itse kävelijänä hämärässä/pimeässä näkeekin ympäristön ja muut liikkujat aika hyvin, ei autosta erota varmaan puoliakaan siitä. Ja siihen kun vielä vauhti päälle..

Millä saisi tännekin sellaisen villityksen??? Täällä on ainakin 13v keskuudessa nyt heijastimien käyttö ihan tabu. Kummityttöni oli valmis murhaamaan kun pakotin hänet pitämään heijastinta kun mentiin joulun avajaisiin. Ja häpesi varmaan silmät päästään kun meillä oli koko perhe koiraa myöten koristeltu heijastimilla ja vilkkuvaloilla... Asutaan pikkukaupungissa ja täällä ei ole kadut kovin hyvin valaistu. Iltaisin sammutetaan joka kolmas, paikoin joka toinen katulamppu. Useamman kerran olen itsekin säikähtänyt kun esim pyöräilijä on ilman valoja suhannut jostain auton eteen. Kävellenkin olen kyllä säikkynyt pimeästä syöksyviä polkupyöriä, ne kun eivät pidä juurikaan mitään ääntä.

Meidän koiralle hankittiin heijastinliivi heti pentuna että se oppi sitä käyttämään, mutta eihän se näy jos ei siihen osu valoa! Kevyenliikenteenväylillä kävellessä koira on täysin näkymätön kun nämä fillaristien kamikazet hyökkäilevät joka suunnasta... Niinpä ostimme koiran hihnaan vilkkuvan valopallon lemmieläinliikkeestä. :)

Vaunuihin ostimme lisäksi polkupyörään tarkoitetut kirkkaat pienet ledivalot, eteen kirkkaat ja taakse punaiset! Ne voi säätää myös vilkkumaan, jolloin niitä ei voi olla huomaamatta. Edessä meillä on lisäksi heijastava rekisterilaatta, missä on pojan nimi ja syntymäaika. :) (www.lastenvaunukyltit.com)

Meilläkin sai ekaluokkalaiset koulusta heijastinliivit. Kovasti koulussa myös painotetaan niiden käyttöä. Eipä taida olla asiaa kouluun ilman liiviä. ;)

Meillä on kyläkoulu eikä juurikaan katuvaloja matkalla, joten tosi hyvä asia tuo on. Lisäksi koulusta on saatu myös kahdet muutkin heijastimet.

Meillä lapset käyttävät usein myös otsalamppua pimeellä pihalla ollessaan.

Yhteistyössä