Mei ei sit pidetä lainkaan kesälomaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei lomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei lomaa

Vieras
Tai mä ja taapero pidetään mut mies ei kerkiä, sesonkiaikaa.Aluksi ajattelin että olen kotona jos mies joku päivä pystyy pitämään mut olis vaan pitänyt hakea kesätöitä. Mä kun en kaksin lapsen kanssa tykkää olla.

Yrittäjän puolisona voin sanoa että meillä ei mies ole kesäisin ehtinyt lomailla moneen vuoteen.Kesä kun on kiireistä aikaa.Onneksi mulla ei ole tuota asenneongelmaa etten tykkäisi olla lasteni kanssa.Viihdyn hyvin heidän kanssaan.Yksi on jo aikuinen ja toinenkin liki täysikäinen.Kaksi koululaista ja yksi leikki-ikäinen.

Mulla vielä epävarmaa että onko koko kesä "lomaa" eli olenko tytötön, vai mitä... Toisaalta olis vielä hyvä sauma olla töissä kun tyttö kuulu vielä tän kesän päivähoidon piiriin.
Mulla saattas olla tiedos jatkoa tuohon missä oon nyt maaliskuusta ollu, ei toisaalta kiinnosta kun tietää mitä siellä on luvassa...
Yhteen paikkaan on kysellyt että saako tarvittaessa soittaa töihin.... Pitäis sieltä oikeastaan kysyä et olisko siellä miten töitä tiedos....

mihinkä sä sit lapses laitat? jos siis sattumalta vielä saisitkin sen kesätyöpaikan. Mä koin taapero-iän aika raskaaksi olla kaksisteen lapsen kanssa, mutta me kyllä kyläiltiin paljon ja oltiin esim. mummolassa viikko putkeen.

Mies on yrittäjä, joten lomat pidetään silloin kun kerkeää. mä oon kesän lasten kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
höh. olet koko kesän lomallaja sanot että ei ole lomaa.

tosin tiedän kyllä että lasten kanssa yksin oleminen ei ole lomaa, iästä riippumatta. pienenä ne pitää vahtia, isompana niillä on tylsää ja pitää raahautua rannoille ja laittaa koko ajan ruokaa.

itse olen aina ollut lasten kanssa yksin lomalla. mies pitää ehkä pari viikkoalomaa. työtähän se on lasten kanssa olla yksin. mutta palkatonta.

Mutta omien lasten eteen kyllä kärsii, vai mitä.

Aina ei vaan osu yhteisiä lomia kohdalle. Mutta eiköhän sitä yhden taaperin kanssa kesän jaksa läpi kahlata, kuitenkin liikkuminen helppoa kun ei tarvi niin paljoa pukea jne.

Ikävää ettei sitten yhteisiä lomasuunnitelmia voi tehdä mutta nauti ihmeessä siitä vapaa-ajasta lapsen kanssa ja keksitte sitten jotain kivaa miehen vapaapäivinä. Ja tylsille päiville voi sitten etsiä seuraa muualta, joitain sukulaisia tai kavereita kylään tai lähdette lapsen kanssa kaksin jonnekin sukuloimaan tms. Sovitte muiden tuttujen lapsiperheiden kanssa vaikka yhteisiä retkiä tai huvittelupaikoissa käyntejä jne.

Ei ole lomaa munkaan miehellä, kun just vaihtoi työpaikkaa. Minä ja herra 4 v. meinataan sen sijaan lomailla koko kesä. Kyllähän se vähän hirvittää, että miten saan järjestettyä tarpeeksi toimintaa sällille, ettei ihan tylsisty, mutta toisaalta tiedän, että lapset ei vaadi mitään superjuttuja. Hyvin viihdytään :)!

Yhteistyössä