mehua viinimarjoista (ohjeita kaivataan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden lapsen äiti

Vieras
Ajattelin tänä vuonna tehdä itse mehua ainakin punaisista viinimarjoista =) Paljonko laitatte sokeria ja mihin määrään mehua että säilyy pitkään? Vai miten säilötte?

Kiitos!

Mä laitan maijalliseen yhden pussin sokeria ja pakastan mehut, säilyy paremmin. Mietin kyllä, et jos tänä vuonna laittaisin sokeria vielä vähemmän tai sit kokonaan ilman.

Ihan mutu-tuntumalla mehustan. Mehumaija täyteen marjoja ja väliin ja päälle sokeria reippaasti. Äiti tekee mehun maijalla ilman sokeria, ja sitten kattilassa lisää vasta sokerin kiehuvan mehun sekaan. Itse en jaksa niin monimutkaisesti vaan olen ripotellut marjojen joukkoon mehumaijaan ja hyvin on onnistunut. Kellarissa säilön talven yli, en ole koskaan pakastanut mehuja.

Mä en ole laittanut ollenkaan sokeria, joten vaikea sanoa. Ite oon tehnyt maijallisen tai no montakin maijallista yleensä noin 3-5. Jäähdytän mehun nopeasti kulhossa. Annostelen pieniin minigrip-pusseihin ja pakastan. Siinä sopiva annos yhteen mehukannulliseen ja sokerit lisään siinä vaiheessa kun laitan mehun ja veden kannuun ja sekotan tietty

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Ihan mutu-tuntumalla mehustan. Mehumaija täyteen marjoja ja väliin ja päälle sokeria reippaasti. Äiti tekee mehun maijalla ilman sokeria, ja sitten kattilassa lisää vasta sokerin kiehuvan mehun sekaan. Itse en jaksa niin monimutkaisesti vaan olen ripotellut marjojen joukkoon mehumaijaan ja hyvin on onnistunut. Kellarissa säilön talven yli, en ole koskaan pakastanut mehuja.

Näin mä teen ja siihen maijalliseen pussi sokeria on sopiva määrä. En pakasta mehuja vaan säilyvät hyvin tuolla kellarissa pullotettuna.