entinen työläinen
Kerron kaiken oleellisen mitä kannattaisi tietää ennen kuin mediapexille töihin menee. Haastatteluun pääsin mukamas "erityiskohteluna", koska ystäväni oli töissä siellä. Tosiasia oli, että heiltä lähtee viikottain niin moni työntekijä helvettiin sieltä kun on niin huono paikka. Joka puolestoista tunti tulee 10 min tauko, jossa ehtii juosta portaat alas (7 kerrosta vai olikohan se 8), polttaa nopeasti tupakan ja juosta ne takaisin ylös. Sitten kun olet minuutin tai kaksi myöhässä, niin esimies kattoo julmalla ilmeellä ja sanoo ettei tämä saa toistua missään nimessä, mitä jos kaikki työntekijät tekisivät näin blalbabla. Jo haastattelussa kehutaan kuinka hyvä ilmapiiri paikassa on (mikä on toisaalta ihan tottakin) ja että kahvia saa ilmaiseksi ja blaablaablaa. Kahvia ei ikinä kukaan keitä, koska se pitäisi hoitaa tauolla, ja kun tauolla kaikki juoksee röökille, niin kahvit unohtuu. Joka puolestoista tunti ei ole edes taukoa, vaan päivän aikana pääset tauolla max. 3 kertaa, jos olet iltavuorossa. Minun vuoroni olivat 15h/viikossa, joka oli aivan liikaa. Minulla oli koulua joka päivä aamusta 16 saakka, ja siinä sitten piti juosta bussiin ja työpaikalle jotta ehtisi töihin ilman pomon julmaa ilmettä. Välissä ei ehdi edes käydä kaupassa ostamassa evästä. Kun töihin pääsee, niin pomo antaa sulle metrin kokoisen pinon papereita, jotka ovat jo soitettuja= voit unohtaa "1000 kuukaudessa". Minulla oli kyllä pohjapalkka, 4 tunnilta, ja jos tunti-indeksin ylitti, niin palkka nousi eurolla.. wippii. Kun klo 21 työpäivä loppui, sitä nälkäisenä ja väsyneenä lähtee bussipysäkille löntystämään, kotona ollaan vasta 22 jälkeen. On siinä sitten hyvä lukea huomiseen ruotsin sanakokeeseen ! Itse sain kyllä 200 kolmesta viikosta. Sanoin pomolleni että aion lopettaa, ja hän ehdotti työtuntien vähentämistä, eli 12h viikossa. Sanoin että se oli vieläkin liikaa, ei siitä olisi tullut mitään. Työtodistusta eivät lähettäneet, kai se siellä toimistossa jossain lojuu. Pitää kuulema itse hakea!
Työkokemus oli kamala, en halua niiden luokse enää ikinä. Niin monet ihmiset huusivat täyttä kurkkua soittavansa poliisille ja haukkuivat huoraksi ja niin eteenpäin. Siinä sitten kun pomo hengitti niskaan ja käski jatkaa myyntiä vaikka asiakas mitä sanoisi, oli hyvä sitten sanoa puhelimessa "Ei poliisille tarvitse soittaa, vaan kun kyse on pienestä kokeilupaketista! Eiköhän laitettaisi teillekkin tulemaan...". Ja ainiin, ne myyntilaput... ne olivat kamalia. Osaisin vieläkin unissanikin sen myyntipuheen. "****** Täällä Divaanista moikka! Onhan 'Leena' paikalla? No hieno juttu kun mä sut Leena tavoitin. Mulla ois ihan nopeeta ja mukavaa ilmotusluontosta asiaa. Te olette osallistuneet meijän nettikyselyyn..." Tässä vaiheessa asiakas yleensä haistattaa vitut ja lyö luurin, tai sitten kiistää osallistuneensa yhtään mihinkään. Puhe jatkuu, "Mutta voihan että! Meillä on sitten tapahtunut jonkinlainen ohjelmointivirhe, mutta ei se mitään, kyse on upeasta kokeilupaketista, joten kuunnelkaa toki loppuun! Teille lähetettäisiin nyt VIISI numeroa Divaania sekä Swarowskin Tiira-klipsikukkaron tilaajalahjana..." Tässäkin vaiheessa asiakas jo huutaa puhelimeen että EN TILAA EN TILAA EN TILAA HEIHEI. Tai sitten he arvaavat jo ennalta että tämä on huijausta ja sanoo ei kiitos ja moikka. Jos he näin tekevät ennen ensimmäistä myyntitarjousta, eli ennen kuin ehdit sanomaan: "Pistetään sullekki tää paketti tulemaan Leena!", jos he lopettavat ennen tuota, niin heidät laitetaan suoraan uudestaan soitettavien listalle. Sitten soittelet sille samalle Leenalle seuraavat viisi viikkoa joka päivä kunnes hän kuuntelee loppuun tai uhkaa poliiseilla. Siis aivan paska työ en suosittele.
Aamen
Työkokemus oli kamala, en halua niiden luokse enää ikinä. Niin monet ihmiset huusivat täyttä kurkkua soittavansa poliisille ja haukkuivat huoraksi ja niin eteenpäin. Siinä sitten kun pomo hengitti niskaan ja käski jatkaa myyntiä vaikka asiakas mitä sanoisi, oli hyvä sitten sanoa puhelimessa "Ei poliisille tarvitse soittaa, vaan kun kyse on pienestä kokeilupaketista! Eiköhän laitettaisi teillekkin tulemaan...". Ja ainiin, ne myyntilaput... ne olivat kamalia. Osaisin vieläkin unissanikin sen myyntipuheen. "****** Täällä Divaanista moikka! Onhan 'Leena' paikalla? No hieno juttu kun mä sut Leena tavoitin. Mulla ois ihan nopeeta ja mukavaa ilmotusluontosta asiaa. Te olette osallistuneet meijän nettikyselyyn..." Tässä vaiheessa asiakas yleensä haistattaa vitut ja lyö luurin, tai sitten kiistää osallistuneensa yhtään mihinkään. Puhe jatkuu, "Mutta voihan että! Meillä on sitten tapahtunut jonkinlainen ohjelmointivirhe, mutta ei se mitään, kyse on upeasta kokeilupaketista, joten kuunnelkaa toki loppuun! Teille lähetettäisiin nyt VIISI numeroa Divaania sekä Swarowskin Tiira-klipsikukkaron tilaajalahjana..." Tässäkin vaiheessa asiakas jo huutaa puhelimeen että EN TILAA EN TILAA EN TILAA HEIHEI. Tai sitten he arvaavat jo ennalta että tämä on huijausta ja sanoo ei kiitos ja moikka. Jos he näin tekevät ennen ensimmäistä myyntitarjousta, eli ennen kuin ehdit sanomaan: "Pistetään sullekki tää paketti tulemaan Leena!", jos he lopettavat ennen tuota, niin heidät laitetaan suoraan uudestaan soitettavien listalle. Sitten soittelet sille samalle Leenalle seuraavat viisi viikkoa joka päivä kunnes hän kuuntelee loppuun tai uhkaa poliiseilla. Siis aivan paska työ en suosittele.
Aamen