Meandin velour on kyllä parempaa kuin Hm:n tai muun vastaavan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Testasin. ostin parit meandin, parit Hm:n, halpa hallin ja Lindexin velourhousut. Oon pitäny niitä lapsella yhtä monta kertaa yhtä pitkän ajan kerrallaan ja pessyt ne aina yhtäaikaa nurin käännettynä ja kuivattanu täysin samalla tavoin ne kaikki. Nyt on käyttö/pesukertoja takana 6. meandin velour on ihanan pehmeää ja ihan uudenveroista. Hm:n velour on jonkin verran painunutta ja sellasta nyppääntynyttä (vai miten sen kuvailisi). halpahallin ja Lindexin velourhousut on kovettuneet ja tosin ruman näköiset jo nyt, 6 pesun jälkeen.
Mulla oli jo ennemmin sellanen hytinä että kyllä Meandi vaan pysyy pisimpään hyvänä ja siltä se näyttää tosiaan.

Mä olen huomannut Kameleont Designin ja Lindexin velourhousuista saman eron.

Kameleontin housut pysyvät pehmeinä pesusta toiseen mutta Lindexin velourit muuttuvat sellaisiksi kovemmiksi. Vaikka ihan hyvät noi Lindexinkin housut ovat arkikäytössä. Hinta-laatusuhde ihan jees.

Kuivausrummun kanssa ei oo tota ongelmaa. kaikki velourit pysyy pehmoisena, pesusta pesuun.

Olen jonkin verran myös ostanut kirppikseltä velourvaatteita jotka ovat kovettuneet/nukka painunut ja kun ne pesse ja rummuttaa kuivarissa niin niistä tulee uudenveroisia.

Meillä tuntuu, että me&i on vähän turhan kapea. Muksulla on käytössä 74 koko ja noissa me&i koko oli 74-80. Ne ovat niin kapeat ja pitkät että ei meinaa kunnolla saada jalkaan. Lindeksit on "tilavammat".

Alkuperäinen kirjoittaja jöpö;25905843:
Kuivausrummun kanssa ei oo tota ongelmaa. kaikki velourit pysyy pehmoisena, pesusta pesuun.

Olen jonkin verran myös ostanut kirppikseltä velourvaatteita jotka ovat kovettuneet/nukka painunut ja kun ne pesse ja rummuttaa kuivarissa niin niistä tulee uudenveroisia.

No mä oon kyllä kuivausrummussa noi kuivattanu.

[QUOTE="vieras";25905831]Meillä h&m velouri ja Lidlistä ostettu velouripuku ja kummatkin hyvässä kuosissa, kovasta käytöstä huolimatta.[/QUOTE]

Ihan uudenveroisena?
Se "hyväkuntoinen vaate" on vähä laaja käsite. Mä oon saanu kavereilta montakin hyväkuntoista käytettyä velourpukua jotka mun silmissä on kylläkin ihan kulahtaneita.
Mutta siis en ala väittämään vastaan, kerroin tossa nyt vaan oman kokemukseni. Jos sä koet että ne on hyviä vieläkin niin voihan ne hyvin ollakin, en mä sillä.

Meillä on hyvin kestänyt me&i, lindex ja metsola. Pääsääntöisesti kuivaan narulla, joskus pyöräytän rummussa. (ja olen aika tarkka minkä kuntoisissa vaatteissa lapset lähtee)

Meilläkin on nuo menadin velourit kiertäny monella lapsella. Mutta mistä niitä nyt saa, kun mallistossa on vain college ja froteehousuja? Ja haluaisin just noita velourhousuja lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja niimpä;25906242:
Meilläkin on nuo menadin velourit kiertäny monella lapsella. Mutta mistä niitä nyt saa, kun mallistossa on vain college ja froteehousuja? Ja haluaisin just noita velourhousuja lisää?

Kevään mallistossa on perinteisesti vain noita froteisia ja collegehousuja, syksyllä tulee taas velourit. Huutonetistä niitä kyl voi bongailla uutenakin, ja meandin outletissa (webshopissa) voi tuurilla olla kans jotain.

Munkin kokemuksella me&i:n pöksyt pysyy kyllä pitkään hyvinä. Ovat siis hintansa väärtejä. :)
Mutta kyllä meillä on Lindexin housut pysyneet pehmeinä ja nukka "pystyssä", kun vaan muistaa rummussa kuivata. Jos joskus jostain syystä kuivatan narulla, niin heti muuttuu sellaiseksi koppuraksi. :D Että tykkään niistäkin.

[QUOTE="vieras";25909869]miten hoidatte noita velourasuja ellei ole kuivaurumpua? Terkuin eroamassa oleva ja rumpu jää miehelle.[/QUOTE]

Auttaisikohan huuhteluaine pitämään velourin pehmeänä?
En tiedä, kun en itse käytä, mutta tuli vaan mieleen. :)

Yhteistyössä