Me unikouluiltiin viime yö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Joo-o... Mä olin varmaan varautunut pahempaankin, mutt miehellä otti lujille. Neiti huusi suoraa huutoa kolmisen tuntia, kaksi tuntia sellaista semi vääntöä, kääntöä, kiukkupuuskaa jne. Katotaan miten ensi yönä käy. :ashamed:

Meilläkin olis sama edessä. Poika pian 9 kk ja valvottaa yöllä. Ruokaa ei ole saanut kuukausiin yöllä. Heräilee ja valvoskelee. Pakko saada se nukkuun kunnolla ennen alkukesän vauvantuloa.

Tsemppiä teille!

Meilläkin on ollu unikoulua tässä viimeaikoina..(Maitopullosta eroon pitäs päästä ja on päästyki) Tunnin verran on 3 yönä huutanu sylissä, sitten rauhottunu.. Nyt on 6 yötä nukuttu putkeen :)

9 kk siis neiti on nuori. Toissailtana laitoin sen sänkyyn ja annoin sille maidot puurolla mukista, en siis rintaa ollenkaan. Ja voin kertoa, että varmasti naapuritkin kuuli, kuinka epäoikeudenmukaisesti mä kohtelin lastani sille hetkellä, se sellaisen loukkaantumisraivarin.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Mä en vaan tajuu. Lapsentahtisuus on meille ollut paras ratkaisu. Poika sai syödä tissiä yöllä niin kauan kun huvitti, mut me nukutaankin perhepedissä. Eikä oo tarttenu huudattaa.

Mulla on kolme lasta: kuka niistä menee tärkeysjärjestyksessä muiden ohi, jos pitää jokaisen lapsen tahtisesti järjestää kaikki? Yötkin? Esikoinen on ainoa, joka nukkuu yönsä, nukkumaan meno tosin tuottaa sellaisia ongelmia että on pitänyt välillä kiristää, lahjoa ja uhkailla väkivaltaisilla toimilla että sen saa pysymään sängyssä kun sinne kerran on menty. Kun kaikki ovat sängyissä ja kämppä hiljainen, heräily alkaa klo 01.00 ja jatkuu tasaisesti aamuun kahden lapsen toimesta, jotka molemmat kaipaavat lämpöä ja läheisyyttä. Vauva tissittelee helposti tunnin putkeen, yölläkin, (ja siis useamman kerran yössä ) ja on vilkas tapaus: mä en voi nukkua, kun vahdin ettei tyyppi lähden sängystä tissiteltyään menemään. Jätkä taas haluaisi myös viereen, mutta ei mahdu, jos vauva on jatkuvasti tissillä. Kuka siis ajaisi toisen ohi, vai olisiko sittenkin kompromissi paras ratkaisu? :whistle:

Meidän nuorimmainen söi öisin joka reilu 10 kertaa vuoden iässä. Nyt ikää 1v 7kk ja kerran yössä vielä herää syömään, melkein joka yö.
Vauva tulossa joten mietin että pitäiskö tuostakin vierottaa mutta en vaan raaski huudattaa toista. Toisinaan menee kuitenkin yöt ilman pulloakin joten uskon että ne jää itsestään pois ne heräilyt kunhan lapsi on siihen valmis.

Ja tää huudattaminen.. Meillä ei huudateta. Jos vauva huutaa (niinkuin meillä näillä tytöillä on tapana ollut ) siihen ei auta sitten muu kuin se tissi, jota siis ei anneta. Mutta syliin pääsee, ja silitellään, ja lauleskellaan. Yksin ei jätetä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en vaan tajuu. Lapsentahtisuus on meille ollut paras ratkaisu. Poika sai syödä tissiä yöllä niin kauan kun huvitti, mut me nukutaankin perhepedissä. Eikä oo tarttenu huudattaa.

Mulla on kolme lasta: kuka niistä menee tärkeysjärjestyksessä muiden ohi, jos pitää jokaisen lapsen tahtisesti järjestää kaikki? Yötkin? Esikoinen on ainoa, joka nukkuu yönsä, nukkumaan meno tosin tuottaa sellaisia ongelmia että on pitänyt välillä kiristää, lahjoa ja uhkailla väkivaltaisilla toimilla että sen saa pysymään sängyssä kun sinne kerran on menty. Kun kaikki ovat sängyissä ja kämppä hiljainen, heräily alkaa klo 01.00 ja jatkuu tasaisesti aamuun kahden lapsen toimesta, jotka molemmat kaipaavat lämpöä ja läheisyyttä. Vauva tissittelee helposti tunnin, yölläkin, ja on vilkas tapaus: mä en voi nukkua, kun vahdin ettei tyyppi lähden sängystä tissiteltyään menemään. Jätkä taas haluaisi myös viereen, mutta ei mahdu, jos vauva on jatkuvasti tissillä. Kuka siis ajaisi toisen ohi, vai olisiko sittenkin kompromissi paras ratkaisu? :whistle:

Meil on laitettu 200 cm sängyn viereen vielä pojan jatkettava sänky ja hän nukkuu siinä tai meidän kainalossa. KYl tohon sänkyleveyteen vielä toinenkin lapsi mahtuis :) Ja sillai on tuttavillakin, 2 ja joskus 3 lastakin nukkuu yön vieressä.

Mut toivottavasti menee helpolla ohi toi itkeskely, sehän on niin lapsestakin kiinni. Anteeksi ymmärtämättömyyteni ja se että mä en ymmärrä ei taas tarkota että teidän tapa ois mitenkään väärä, siis kun jokaisen perheen sisällä ne oman elämän ratkaisut on tehtävä.

Ja tää huudattaminen.. Meillä ei huudateta. Jos vauva huutaa (niinkuin meillä näillä tytöillä on tapana ollut ) siihen ei auta sitten muu kuin se tissi, jota siis ei anneta. Mutta syliin pääsee, ja silitellään, ja lauleskellaan. Yksin ei jätetä.
Joo niinhän sitä pitääkin olla, sylissä ja kainalossa. Sain vaan tosta eka viestistä sellasen kuvan että on 3 tuntia huutanut siel omassa sängyssään suunnilleen yksikseen.. Tulee niin helposti väärinymmärryksiä. :)

No näin justiin. Ja aion toimia ihan samalla tavalla jos on tarvis, vauva tosin vielä niin pieni (3kk) että saa sitä tissiä yöllä kun herää, tuttia kun tuo ei huoli.
Mutta siihen en ryhdy että tunnin välein olisi tissi suussa, koska nälkä sillä ei silloin ole ja jos jatkuvasti tankkaisi niin maha sillä vaan kipeäksi taitais tulla.
Tuttavalla on saman ikäinen lapsi kuin Nasulla ja heillä yöt olleet yhtä helvettiä, vaan äiti on päättänyt ettei unikoulua pidä, vaikka ehkä joskus se vaan olisi parempi..

Mulla on kolme lasta: kuka niistä menee tärkeysjärjestyksessä muiden ohi, jos pitää jokaisen lapsen tahtisesti järjestää kaikki? Yötkin? Esikoinen on ainoa, joka nukkuu yönsä, nukkumaan meno tosin tuottaa sellaisia ongelmia että on pitänyt välillä kiristää, lahjoa ja uhkailla väkivaltaisilla toimilla että sen saa pysymään sängyssä kun sinne kerran on menty. Kun kaikki ovat sängyissä ja kämppä hiljainen, heräily alkaa klo 01.00 ja jatkuu tasaisesti aamuun kahden lapsen toimesta, jotka molemmat kaipaavat lämpöä ja läheisyyttä. Vauva tissittelee helposti tunnin, yölläkin, ja on vilkas tapaus: mä en voi nukkua, kun vahdin ettei tyyppi lähden sängystä tissiteltyään menemään. Jätkä taas haluaisi myös viereen, mutta ei mahdu, jos vauva on jatkuvasti tissillä. Kuka siis ajaisi toisen ohi, vai olisiko sittenkin kompromissi paras ratkaisu? :whistle:

Meil on laitettu 200 cm sängyn viereen vielä pojan jatkettava sänky ja hän nukkuu siinä tai meidän kainalossa. KYl tohon sänkyleveyteen vielä toinenkin lapsi mahtuis :) Ja sillai on tuttavillakin, 2 ja joskus 3 lastakin nukkuu yön vieressä.

Mut toivottavasti menee helpolla ohi toi itkeskely, sehän on niin lapsestakin kiinni. Anteeksi ymmärtämättömyyteni ja se että mä en ymmärrä ei taas tarkota että teidän tapa ois mitenkään väärä, siis kun jokaisen perheen sisällä ne oman elämän ratkaisut on tehtävä.

Joo, meilläkin oli tälläinen sivuvauvuratkaisu jätkän kanssa, kunnes neiti syntyi. Sen jälkeen jätkä ei suostunut nukkumaan enää sivuvaunussaan vaan kiipesi aina viereen asti, ja lopulta yöt meni kaikkien ollessa yhdessä ihan hulinaksi: kun jätkä heräsi, heräsi vauva, kun vauva heräsi, heräsi jätkä. Joten periaatteessa miehen alulla on oma huone minne nukahtaa, ja nukkuu säkällä edes osan yöstä omassa sängyssään omassa huoneessaan rauhassa. Joskus tietysti ei, mutta edes toisinaan.
Mutta se siitä, mä tiedän että mulla ei kestä hermo enää kauaa sellaista tissittelyä mitä neiti pitää, vaikka onkin hurjan luttana ja suloinen ja ihanasti äidissä kiinni... mutta mä tarviin myös lepoa. Pelkkä äidinrakkaus ei riitä mihinkään. Pakko siis tehdä asialle jotain.

Ja mä en tajuu sitä että kaikki ei ymmärrä että lapset voi käyttäytyä muutenkin kuin teillä. Meillä ei esim. vauva nuku pinniksessä eikä perhepedissä kunnolla. Kun oot ite nukkunut esim. 8 kk max tunnin putkeen, ja siis heräillyt n. 20 krt yössä, ja mies nukkunut sohvalla monta kuukautta,, että pystyy töissä käymään, niin voipi olla että sinäkin tekisit jotain muuta kun ihastelisit perhepetiä!!! Lapsentahtisuus kuullostaa tosi hyvältä, ja voin sanoa että siihen meilläkin pyritään, mutta unikoulu on kyllä täälläkin luvassa kohta kun ei itse enää jaksa mitään, ei hoitaa kotia, itseään, tai muita lapsia. Ottaa niin päähän välillä nää jotka niin tietää ja osaa kaiken.

Yhteistyössä