Me saadaan huomenna meidän kolmoset kotiin sairaalasta! Mä olen jotenki niin jännittynyt etten pysty tekemään mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti33

Vieras
Neljä vuotta yritettiin lasta ja pari kuukautta sitten saatiin pienet kolmoset keskosina. Huomisaamuna mennään aikasin mukaan lääkärin viimesee tarkistukseen jonka jälkeen meidän pitäisi päästä kaikkien yhdessä kotiin=) Se ajatus tuntuu tosi oudolta. Oon kaks kuukautta katsellut tyhjää lastenhuonetta missä odottaa pedattuna kolme pinnasänkyä ja lipasto täynnä lahjaksi saatuja pieniä vaatteita enkä voi uskoa että huomenna täällä on kaikkea muuta kuin tyhjää ja hiljaista. Meillä on muutoin kaikki valmiina mutta jos jollain olisi linkittää jostain kolmosten rattaita/vaunuja niin olisi kiva koska ne on vaan jotenkin jäänyt hankkimatta ja suoraan sanottuna on ollut aika paljon rahanmenoa nyt muutoinkin mutta nyt alkais olla korkea hetki hankkia jostain ne vaunut. Ja kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan erityisesti jos jollain on kokemusta kolmosista! Meillä on suku täynnä kaksosia mutta eryisen kivaa olis kuulla miten esim tuttavien kolmosperheet on pärjänneet? Okei, älkää kertoko jos niiden äidit näyttää räjähtäneiltä, mustat silmäpussit, pelkkää valmisruokaa.... Nää on näitä mun omia tulevaisuuden versioita=)

Mun on pakko kirjoittaa tänne palstalle kun on niin turhautunut olo kun mies on nyt viimeistä päivää töissä enkä voi tätä tunnemyllerrystä purkaa sille tai siis hänelle. Ja kaikenlisäksi mun oma auto on maalamossa niin en pääse edes kaupungille neljän seinän sisältä....

Suuronnittelut teille!

Tuohon vaunuasiaan voisin sen verran sanoa, että pienet kolmoset voisivat mahtua kaksosten koppaan. Siis kun joillain merkeillä on niitä erillisiä vaunukoppia tupliin niin, että se makuutila on vauvoille yhteinen. Olisiko sellainen ratkaisu järkevä vauva-ajalle?

Joo meillä äiti osti ihan varta vasten tästä läheltä asunnon että voi olla meille enemmän avuksi ja sisko on luvannut olla myös mukana kun omat lapset on jo kouluikäisiä että jonkin verran on tässä turvaverkostoa yritetty haalia ympärille ja neuvolasta lupasivat myös muutamaksi kerraksi hoitoapua jos tuntuu siltä että tarvisi.

monet kaksosten äitit on sanoneet ettei vauva ajasta oo paljon muistikuvia niin uskon että se pitää varmaan vielä enemmän paikkaansa meistä. Täytyy yrittää videoida aina kun jaksaa ja ehtii että jää edes cd:lle jotain jos pää on tyhjää täynnä=)

En oo moneen kk lukenut tai kirjoitellut tänne mutta haluan vielä kertoa mikä ihana yllätys saatiin vielä synnytyksen(jos sektiota saa synnytykseksi sanoa) yhteydessä. Meillä nimittäin joskus viikolla 23ultrassa ennustettiin kolmea tyttöä emmekä ole sen kummemmin asiasta kyselleet vaikka noita ultria on ollut muutama senkin jälkeen. Ensimmäinen vauva minkä näin oli nimittäin poika=) Eli meillä on kaksi tyttöä ja mahtavana yllätyksenä oli vielä se että yksi lapsista olikin poika. (nyt on turha lähteä sanomaan että arvostamme poikaa enemmän ym höpönlöpöä)

Se on muuten outoa että kahden kk ajan on tuntunut siltä että me vaan hoidetaan vauvoja sairaalassa niin olin melkein yllättynyt kun meille sanottiin että keskiviikkona päästäisiin kotiin. Että vauvat saa viedä ihan omaan kotiin sairaalasta=)

Onnea kovasti pienistä vauvoista! Ja voimia arkeen.

Yhdet kolmoisrattaat, joita ei enää kyllä taida Suomesta saada.
http://www.twins-store.co.uk/Mountain-Buggy-Urban-Triple-in-Black

726997ng7bunyls3.gif

Tuli iso kuva, mutta iso on onnikin!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti33;22173884:
Että vauvat saa viedä ihan omaan kotiin sairaalasta=)

Mä myös ajattelin näin kun kotiuduin esikoisen kanssa (ihan terve, täysiaikainen vauveli) :D Että hyvänen aika, meinaako ne tosiaan antaa tän vauvan meille mukaan.

Onnea teille kovasti!

Mountain Buggy Urban Triple on ainakin joskus ollut saatavissa, mutta en ole varma myydäänkö enää missään. Ehkä ulkomailta saisi tilattua tai maahantuojalta voisi kysellä? Baby Joggerilla taitaa myös olla kolmosten vaunut.

Onnea kovasti!

Itselläni ole kokemusta kuin vain tuttavista, joilla on kaksoset ja ensimmäiset kaksi vuotta tosiaan täysin sumuna päässä. Mutta onnellisia ovat!

Tuohon vaunuasiaan pitää sanoa, että tuskin kannattaa kaksosvaunut kun kohtahan ne lapset kasvaa ja kulunki on taas suuri kun sitten joutuu taas miettimään.

Kolme pientä pinnasänkyä oli tosi nätti ajatus, mutta kuten kaksosiakin, niin kolmosiakin varmasti voisi nukuttaa alkuu yhdessä. Itse varmaan sängyn koosta riippuen laittaisin kolme yhteen sänkyyn sillätavalla poikittain. Ymmärrätkö? Monikkolasten välinen keskinäinen suhde on jotain niin taianomaista, että sitä kannattaa tukea!

Oliko se Vauvassa kun oli ihan kuluneen vuoden aikana juttua perheestä joka sai kolmoset...

Onnea! :flower:

mä ite oon suvusta, missä paljon kaksosia (itekin haluaisin kaksoset :) )... Pääsette sitten huomenna kunnolla nuuskuttaan ja hoitamaan pikkuisia.. :) voi kun kasvaa vauvakuume entisestään itellä :D

Tuli ihan onnenkyyneleet silmiin, vaikka vieras ihminen onkin kyseessä. Hirmuisesti onnea ja eiköhän ne asiat siitä suttaannu vähitellen ja hyvältä vaikuttaa teidän tukiverkostokin. :) Ja varmasti on olo tosi epätodellinen.

Itse varmaan kyselisin tuota vaunuasiaa suoraan liikkeistä. :)

Onnea, paljon onnea.

Kyyneleet herahti silmiin, muistan tuon tunteen...Siis jollain tasolla. Meillä kaksi lasta ja molemmat syntyneet pikkukeskosina (ei kaksoset). Sairaalassa olivat 1,5 kk ennen kotiin pääsyä. Siellä ne lapset ei jotenkaan tunnu niin "todellisilta" ...He ovat rakkaita mutta jotenkin se ympäristö - ainakin minulla - teki asian hyvinkin epätodelliseksi. Vaikka tiesi hoitavansa omaa lastaan, jotenkin aina tuli sellainen olo että hän on jotenkin "sairaalan omaisuutta". Voi sitä päivää kun kotiin viimein päästiin. Ihan kuin olis synnyttänyt toisen kerran (tai no sektioitu...jos se synnytys ei ole ;) ) Äitiys alkaa hieman eritavalla kun tullaan keskolan kautta <3

Mutta teillä onni vielä kolminkertainen. Lepää aina kun voit! Muista et siivota ehtii sit tulevaisuudessakin; nyt vaan noissa arjen pakko jutuissa mene sieltä missä aita on matalin =)

Yhteistyössä