ME muutetaan KEMPELEESEEN :O

Mies soitti ja ilmoitti että on saanut siirron Kempeleeseen. O-Ou,. Mä kun en täältä koto Kuusamosta halua lähteä :'( kaverimme ja lasten kaverit jää tänne.

Kävin Kempeleen kunnan nettisivuilla ja jotain sain tietoo, mutta millanen paikka muuuten ?? Ouluun on ainakin lyhyt matka.

Nyt menee tämä huusholli myyntiin ja uus pitäs löytää. Voi jehna...

Muutto lokakuuhun mennessä

:'(

Voih.. No, kuka mistäkin tykkää, musta Kempele on kamala paikka! Sinne muuttaa älyttömästi lapsiperheitä kun se on kätevän matkan päässä Oulusta, mutta kuiteski mielletään "pieneksi maalaiskunnaksi". Lapsilla on kyllä kavereita, mutta koulut on tupaten täynnä ja niin edelleen. Tai oli ainaki muutamia vuosia sitten kun siellä päin asuin, nyt voi tietty olla eri tilanne.

viera
Mä olen lapsuuteni ja nuoruuteni Kempeleessä asunut ja vanhemmat ja sisarukset asuu siellä vieläkin. Mukava paikka kaikin puolin. Palvelut hyvät ja Ouluun lyhyt matka. Paljon lapsiperheitä. Asuntojen hinnat on korkeat, mutta niin on muuallakin. Ei mitään hätää. Pärjäätte siellä hyvin!

The titityy
Ei täällä kovin kivaa ole ja lähtisin pois vaikka heti.
Olen sanonut että tämä paikka on sellainen nukkuva lähiö. Väki käy töissä muualla ja tulevat sitten koisaamaan tänne.

Työkkäri ja Kela puuttuu, Ouluun pitää mennä niissä asioissa.
Jos asuu tässä kylällä, niin parit kaupat, baarit ja pitseria löytyy.
Zeppeliniin onkin jo sen verran matkaa että autoa tarvitaan, siellähän sitten on enemmän kauppoja ja kirjasto.

Asunnot on kuulemma kalliita ja tyhjänä täällä niitä onkin.
Lääkäriin ja neuvolaan ei meinaa saada aikoja millään. :/

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Zeppeliniin onkin jo sen verran matkaa että autoa tarvitaan, siellähän sitten on enemmän kauppoja ja kirjasto.
Tuo on kyllä totta, että kaikki palvelut löytyy Oulusta ja se on veemäistä. Mutta eihän keskustasta ole Zeppeliiniin kuin n. 2 kilsaa, että eihän tuo ole matka eikä mikään kävellä..

Ei täällä kovin kivaa ole ja lähtisin pois vaikka heti.
Olen sanonut että tämä paikka on sellainen nukkuva lähiö. Väki käy töissä muualla ja tulevat sitten koisaamaan tänne.

Arvaas mikä Kuusamo on? pikku kuapunki kaukana kaikesta,mutta jo rakas ja RUKA ! :heart:

Vieras
Halvempia kuin Oulussa. =)
Vuokrat on kyllä korkeita ja itse olen ollut TODELLA tyytyväinen tk:n palveluihin muutettuani pois juuri sieltä mistä sinäkin olet kotoisin. Terveyskeskuspalvelut toimii siihen paikkakuntaan verrattuna hienosti!

oululainen
Myös Liminka ja Lumijoki on suht. lähellä. Että mikään pakko ei oo Kempeleeseen jäädä. En minäkään jäis. Tosiasia on, että siellä esim. neuvolat on ihan tukossa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
Myös Liminka ja Lumijoki on suht. lähellä. Että mikään pakko ei oo Kempeleeseen jäädä. En minäkään jäis. Tosiasia on, että siellä esim. neuvolat on ihan tukossa.
Siis miten täällä on neuvolat tukossa?
Olenko mä oikeasti ainoa, joka on ollut tyytyväinen tk:n ja neuvolan palveluihin? :D

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
En IKINÄ suostuisi muuttamaan mihinkään tuppukylään.Enkä edes noin pohjoiseen.... Jos jossain täytyis asua niin Turku,Tampere ja Pk-seutu ainoat vaihtoehdot...
Niin?
Ja minä en ikinä muuttaisi etelä-Suomeen. Siellä ihmiset tuppaa olemaan aika...hmmm..no jätänpä sanomatta. =)

äiti
Mä en tuosta kempeleestä tiedä kun en ole asunut, mut paljon tuttavia siellä asuu.. tyytyväisiä ovat.
Ite asunut oulussa, oulunsalossa, ja tyrnävällä, kaikki ollut hyviä paikkoja asua :) Ouluun lyhyt matka, ja kuitenkin tätä ihanaa maaseudun rauhaa.. ! :)

eräs
Kaveri on tehny terkkarina keikkoja siellä neuvolassa, ja sanoo, että henkilökuntaa on aivan liian vähän lapsilukuun nähden. No tämähän on todellisuutta kaikkialla, mutta Kempeleessä tilanne kuulema tosi pahana. Ja kaikessa sitten säästetään ja supistetaan. Ajat on lyhyitä ja mahdollisimman harvassa jne.

Yhteistyössä