Me&I:n outletista ostetutuilla aletuotteilla ei ole palautusoikeutta. Lain vastaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Osaisiko joku kertoa, toimiiko Meandi lainvastaisesti, kun se kieltää esim. verkosta ostettujen salattujen vaatteiden ja aletuotteiden palautuksen? Eikö tämä kuluttajaviraston ojeistus aika selvästi sano, että kuluttajalla pitää olla oikeus niidenkin palauttamiseen:

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/etamyynti/

?????

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä palautin tavarat ja vähensin summan laskusta ja se oli siinä.

Verkkokaupassa tuotteet pitää maksaa jo tilauksen yhteydessä. Nyt ei siis ole kyse tavallisesta tilauksesta, jossa tilaus tehdään edustajan kautta ja tuotteet maksetaan vasta jälkikäteen.

On se selkeästi lain vastaista. Olen heille asiasta huomauttanut (siis antanut palautetta verkkosivujen kautta), mutta eivät ole muuttaneet. Kantsii vain monen laittaa sinne palautetta, jotta asia muuttuisi (siis lähinnä se kirjoitus, aivan varmasti itse palautan jos huvittaa).

Kaikki postimyyntituotteet saa suomen lakien mukaan palauttaa, jopa ne alusvaatteet ym.

Tää on tätä samaa sarjaa kuin se laskutuslisä oli syksyllä. Mutta meandi on meandi...

On se selkeästi lain vastaista. Olen heille asiasta huomauttanut (siis antanut palautetta verkkosivujen kautta), mutta eivät ole muuttaneet. Kantsii vain monen laittaa sinne palautetta, jotta asia muuttuisi (siis lähinnä se kirjoitus, aivan varmasti itse palautan jos huvittaa).

Kaikki postimyyntituotteet saa suomen lakien mukaan palauttaa, jopa ne alusvaatteet ym.

Tää on tätä samaa sarjaa kuin se laskutuslisä oli syksyllä. Mutta meandi on meandi...

Tuossa linkissä se sanotaan ihan selvästi "Koska tuoteryhmät on lueteltu laissa, yritys ei voi rajata joitakin tuoteryhmiä tai esimerkiksi tarjous- tai aletuotteita peruuttamisoikeuden ulkopuolelle."

Uusimmat

Yhteistyössä