Mazda 6, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onkos kellään kokemuksia Mazda 6, vuosimallia 2003/2004?. Onko millainen auto ollu?. Autonvaihto kuume päällä ja tuo näyttää ihan kivalle.... Onko takakontti tilava?.

Meillä on kyseinen auto, vm. 2004, farkku. Takakontti on erittäin tilava, meillä yhdistelmävaunut menee pitkittäin ja viereen mahtuisi vielä vaikka mitä. Luotettava on ja kiva ajaa. Ainut huono puoli on se, että sieltä näkee huonosti ulos taaksepäin, minun mielestäni.

Mazda-kauppiaan vaimona voin sanoa, että auton pohja ruostuu ja kynnykset ruostuu puhki alka aikayksikön, eli miettisin vielä. Takuuhuoltoon tulee näiden vikojen vuoksi päivittäin autoja...

Meillä on tuota vuosimallia oleva Mazda6 farkku. Ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Takakontti on todella tilava. On hyvä ajaa. Meillä ei oo ollu mitään ongelmaa sen kanssa. Pelkkää plussaa vaan

Meillä kakkosautona mazda 6 sedan elegance dieselinä, vm.-04 tai -05. Kiva auto ajaa kaikin puolin, tyylikäs ja sporttinen, mutta huonojakin puolia löytyy. Mm. mun makuun liian matala auto. Lapsen kun laittaa turvaistuimeen niin saa aina kumarrella, itse tykkään ajaa enemmän korkeammalla autolla , mikä mulla onkin ykkösautona. Takaluukkuun saa joo gracon matkarattaat, mutta on niin matala, ettei sinne paljon muuta sitten mahdukaan. Vaunuista ei puhettakaan, ennen kun oot kaikki mahdolliset osat irroittanut ja sittenkin tekee tiukkaa. Ruostuu helposti, ja niitä pikkuvikoja on ollut paljon - toki meillä takuuna saatu paljon korjattua... Mutta ei toista mazdaa meille kuitenkaan tule...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mazda-kauppiaan vaimona voin sanoa, että auton pohja ruostuu ja kynnykset ruostuu puhki alka aikayksikön, eli miettisin vielä. Takuuhuoltoon tulee näiden vikojen vuoksi päivittäin autoja...

niin.. meillä vuosimalli 2004 ja juuri tuota ongelmaa oli autossa kun kauppoja tehtiin, ehtona oli että viat korjataan ja pohja suojataan. Eli tarkkana autokaupoilla. Muuten ollaan tyytyväisii oltu, kontti on todellakin tilava meidän mielestä ainakin, laivareissulle mukaan tungettiin 2 isoa matkalaukkua, emmaljungan duo edge-vaunut, matkarattaat ja laivalta tullessa vielä ostokset :)

Nyt jos oisin autoo ostamassa niin EHKÄ kumminkin kallistuisin johonkin muuhun merkkiin, ehkä senkin vuoksi että mun mielestäni mazdoissa yleensäkin on tosi huono tuo melueristys, siis humisee ja hurisee paljon sisätiloissa. Nykyään uudet autot kun on kamalan hiljasia kumminki.

Joo, olin kuullut jotain, että ruostesuojaus puuttuu ainakin jostain vuosimalleista. Meillä on nyt Volvo S40 ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä, ainoa että kilometrejä alkaa olla aika paljon. Itse haluaisin vaikka samanlaisen tuoreempana, mutta isäntä haluaisi, että merkki vaihtuu. Kiitos kaikille kokemuksista/vinkeistä.

Meillä on vuoden 2003 mazda 6 farkku eikä kyllä ole mitään valittamista. Ei mitään ruosteongelmia tai muitakaan. Ja on muuten tilava. Brio kombit menee takakontiin keula edellä, niin että viereen mahtuu vielä useampi laukkukin ja takapenkillä mahtuu tällainen pitkäkoipinenkin istumaan hyvin pitempiäkin matkoja.

Mutta olen kuullut samaa että eri vuosimallien välillä on eroja.

On kokemusta ja erittäin kallista ja huonoa sellaista.
Vikaa vian perään, ei ikinä enää mazdaa.
Aiemmin mazdat oli lujia ja toimivia, nykyään ei.

Halvalla saa, mutta tulee älyttömän kalliiksi korjailla kalliita vikoja.

Yhteistyössä